معرفی و دانلود کتاب ثروتمندترین مرد بابل

عکس جلد کتاب ثروتمندترین مرد بابل
قیمت:
۵۰۰۰ ۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ثروتمندترین مرد بابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ثروتمندترین مرد بابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

راز‌های کسب ثروت و رسیدن به موفقیت را از زبان مردان بزرگ تاریخ بخوانید. کتاب ثروتمندترین مرد بابل، پژوهشی تاریخی اثر محقق اهل آمریکا، جورج سمیوئل کلاسون است. نویسنده‌ی اثر، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و راز‌های افزایش ثروت و سرمایه را با الهام از سرگذشت یکی از نام‌دارترین و قدرت‌مند‌ترین فرمان‌روایی‌های تاریخ، یعنی امپراتوری بابل بازگو می‌کند و عصاره‌ی نابی از توصیه‌های اقتصادی تاجران موفق جهان را برای خوانندگان امروزی به ارمغان می‌آورد.

درباره‌‌ی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

این روز‌ها بحث درباره‌ی راز‌های افزایش ثروت و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، در کلاس‌های درس و حتی دانشگاه‌های بزرگ دنیا، به‌شدت داغ و پرطرف‌دار شده است؛ اما شاید نشستن پای کلاس درسی که استاد و آموزگار آن، مردی از دل تمدن‌های دیرین و تاریخ چند‌هزارساله‌ی بشر باشد، بیشتر به خیالی دل‌انگیز اما ناممکن شبیه است تا واقعیت. جالب است اگر بدانید که جورج سمیوئل کلاسون (George Samuel Clason) نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی، با پژوهش مفصلی که درباره‌ی سرگذشت مردان توانگر و صاحب ثروت تاریخ به انجام رسانده، این معجزه را به واقعیتی شیرین و فرصتی کم‌مانند تبدیل می‌کند. کتاب ثروتمندترین مرد بابل (The Richest Man in Babylon)، گنجینه‌ای‌ست که با گشودن آن می‌توانید به ارزشمند‌ترین راهنمایی‌های مالی از زبان مردان بزرگ تاریخ دسترسی پیدا کنید.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل، اولین‌بار در سال 1926 میلادی به انتشار درآمد، اما نکات و اندرز‌های بی‌نظیر آن، قدمتی چهار‌هزار‌ساله دارند. جورج سمیوئل کلاسون، درس‌نوشته‌های اقتصادی خود را از دل داستان‌ها و مثل‌های قدیمی بیرون می‌آورد. مقصد اصلی بسیاری از توصیه‌های این کتاب، یکی از کهن‌ترین و قدرت‌مند‌ترین نظام‌های اقتصادی تاریخ بشریت، یعنی امپراتوری بابل است. سرزمینی که بیش از هر چیز آن‌ را با مردمان بافراست و اندیشمند و تاجران موفق و ثروتمندش به یاد می‌آوریم.

راوی ماجرای کتاب ثروتمندترین مرد بابل، شخصیتی زاده‌ی خیال نویسنده، و در قامت مردمان بابل قدیم است. جورج سمیوئل کلاسون روایت‌گر اصلی کتاب را «آرکاد» می‌نامد و او را به‌عنوان نماد و تمثیلی از مردان خوش‌اقبال و هوشمند آن دیار، به خوانندگان اثر خود معرفی می‌کند. این انتخاب ویژه و ترکیب‌ کردن جهان داستان با حقایق تاریخی را می‌توان یکی از ویژگی‌های برتر کتاب ثروتمندترین مرد بابل دانست. جورج سمیوئل کلاسون با این شیوه‌ی تازه و منحصر‌به‌فرد در روایت، اثر آموزشی خود را از قالب یک رساله‌ی ثقیل و ناملموس بیرون می‌آورد و آن را به ماجرایی دل‌نشین و لذت‌بخش برای خواندن و آموختن تبدیل می‌کند.

آرکاد، راوی کتاب ثروتمندترین مرد بابل نیز همچون خوانندگان اثر به دنبال کشف راه و روش‌هایی سودمند برای بالا بردن توانگری اقتصادی است. قهرمان کتاب، جورج سمیوئل کلاسون که دیگر از فقر و بی‌مایگی خود خسته شده، تصمیم می‌گیرد تا یک بار برای همیشه، راه‌های نجات یافتن از جیب خالی از پول را کشف کند. او در ادامه‌ی این تصمیم، به جست‌وجویی اساسی میان تجربیات دیگران می‌پردازد و با آزمون و خطای بسیار، در نهایت به معجونی یکتا و تضمین‌شده برای فربه کردن خزانه‌ی خود دست پیدا می‌کند. این کتاب چکیده‌ای از یافته‌ها و اندوخته‌های آرکاد است که در قالب هفت درس اصلی به خوانندگان معرفی می‌شوند.

درس‌نوشته‌های کتاب ثروتمند‌ترین مرد بابل، همان‌گونه که به آرکاد کمک می‌کند تا کیسه‌ای پر از زر داشته باشد، به یاری شما نیز می‌آید تا حساب بانکی‌ای با صفر‌های بیشتر برای خود بسازید. این قوانین مالی که قهرمان کتاب جورج سمیوئل کلاسون در اختیار شما می‌گذارد، نه‌تنها در هر دوره‌ای از تاریخ، بلکه در هرگوشه‌وکناری از جغرافیای جهان و با هر میزان از درآمد و اندوخته‌ای، برای خواننده مفید فایده خواهند بود؛ چرا که برخلاف تغییر‌ و تحولات در سبک زندگی انسان‌ها، قوانین مالی همچنان به قدرت و پایداری سابق پابرجا هستند و در هر نقطه‌ای از جهان و در هر دوره‌ای از زندگی، همچنان برای افراد مختلف صدق می‌کنند. ضمناً این نکته‌های اقتصادی، در عین فراگیر بودن، بسیار ساده و قابل ‌یادگیری هستند و تنها همت و تلاش خواننده را برای به اجرا درآمدن می‌طلبند.

نویسنده‌ی کتاب ثروتمندترین مرد بابل، بخش ابتدایی اثر خود را در قالب «هفت راه علاج یک کیف خالی» معرفی می‌کند. خواننده با مطالعه‌ی این فصل، قدم اول و اساسی برای رشد اقتصادی را می‌آموزد و اصول اولیه‌ی کسب پول و ثروت را یاد می‌گیرد. همچنین شما در این قسمت می‌توانید با ترفند‌های کنترل و مدیریت مخارج آشنا شوید و راز موفقیت تاجران بزرگ، یعنی اصول پس‌اندازکردن را فرابگیرید. در کنار این‌ها، جورج سمیوئل کلاسون، مخاطبان کتاب خود را قدم‌به‌قدم در مسیر سرمایه‌گذاری راهنمایی می‌کند و چالش‌های راه و ویژگی‌های یک سرمایه‌گذاری مطمئن را برمی‌شمرد. او همچنین مخاطبان کتاب ثروتمندترین مرد بابل را با سرمایه‌گذاری در دنیای ملک و مسکن آشنا می‌سازد و در نهایت، تکنیک‌های حفظ سرمایه برای سال‌های سالمندی و بازنشستگی‌ را با خوانندگان خود به اشتراک می‌گذارد.

اما می‌دانیم در دنیای اقتصاد و تجارت، کسب ثروت و تولید سرمایه، تنها یک روی سکه است و بخش مکمل آن یعنی حفظ سرمایه، به‌همان اندازه اهمیت و ضرورت دارد. چه بسیار افرادی که ثروت‌های عظیم و گنجینه‌های گران‌بهای خود را تنها به علت آشنا نبودن با اصول محافظت از سرمایه، به باد داده‌اند. جورج سمیوئل کلاسون نویسنده‌ی کتاب ثروتمندترین مرد بابل نیز، به‌راحتی از کنار این نکته‌ی طلایی عبور نمی‌کند و بخش دوم کتاب خود را به «پنج قانون طلا» و قدم‌های تکمیلی برای ثبات در موفقیت اقتصادی اختصاص می‌دهد.

در این بخش، داشتن مهارت‌هایی مثل صبر و پشتکار و دید‌گاه بلند‌مدت در سرمایه‌گذاری را تمرین می‌کنیم و در کنار آن، با ضرورت‌های بهره‌بردن از نظر کارشناسان و افراد باتجربه آشنا می‌شویم. جورج سمیوئل کلاسون در کنار توضیح مفصل هر یک از این توصیه‌ها، یک یا چند مثال آشنا نیز به کار می‌برد تا درک و یادگیری عمیق‌تری را برای خوانندگان خود فراهم آورد. در بخش پایانی کتاب ثروتمندترین مرد بابل نیز خواهیم دید که آرکاد چگونه می‌تواند با به‌کارگیری هر یک از این راهکار‌های طلایی، روز‌به‌روز بر سرمایه و ثروت خود بیفزاید و درنهایت به یکی از خوش‌شانس‌ترین و ثروتمند‌ترین مردان بابل تبدیل شود.

اکنون چیزی نزدیک به یک قرن از چاپ ابتدایی این کتاب به قلم جورج سمیوئل کلاسون می‌گذرد، اما همچنان می‌توان نسخه‌های تازه‌چاپ این کتاب را در ردیف آثار خودسازی و آموزش موفقیت مالی در سراسر جهان پیدا کرد؛ کتابی که توانسته است تابه‌امروز، زندگی افراد بسیاری را متحول کند و آینده‌‌ای پررفاه و جیب‌هایی پرپول را به مشتاقان راه، نوید بدهد. گفتنی‌ست که نسخه‌ی حاضر از کتاب ثروتمندترین مرد بابل با ترجمه‌ای روان از حسین خسروی به دست شما خواهد رسید.

جوایز و افتخارات کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • رکورد بیش از دومیلیون نسخه فروش در دنیا
  • از آثار کلاسیک آموزش موفقیت تجاری و خودسازی

نکوداشت‌های کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • وقتی جوان بودم با کتاب ثروتمندترین مرد بابل آشنا شدم. نویسنده در این کتاب توصیه‌های مالی را با زبانی عامیانه و در کنار مثال‌هایی تاریخی بیان می‌کند. می‌توانم خواندن این اثر را به همه پیشنهاد بدهم. (آنتونی رابینز، مدرس و نویسنده‌ی کتاب‌های موفقیت)
  • توصیه‌های کتاب ثروتمندترین مرد بابل ثابت‌شده هستند. با خواندن اندرز‌های این کتاب کلاسون، خواننده می‌تواند عادت پس‌انداز را در خود رشد دهد و کوشش برای داشتن یک آینده‌ی مالی مطمئن را آغاز کند. (واشنگتن پست)
  • می‌توانید این کتاب را به دانشجویانی که خود را در جهان اقتصادی سردرگم‌ می‌بینند، هدیه کنید. باید گفت که خواندن این کتاب حتی برای سرمایه‌گذاران خبره نیز مفید است. (لس آنجلس تایم)
  • هر فردی که به دنبال استقلال مالی‌ست، باید این کتاب از جورج سمیوئل کلاسون را بخواند. (شبکه‌ی خبری سی.ان.بی.سی)
  • شاهکاری ماندگار درباره‌ی دخل‌وخرج‌های مالی. (وب‌سایت خبری بیزینس اینسایدر)

کتاب ثروتمندترین مرد بابل برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این اثر ارزنده از جورج سمیوئل کلاسون و درس‌های آموزنده‌ی آن را به مشتاقان دروس کسب ثروت و راه‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم. همچنین کتاب ثروتمندترین مرد بابل، یک گزینه‌ی عالی برای علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت مالی، موفقیت و خودسازی است.

در بخشی از کتاب ثروتمندترین مرد بابل می‌خوانیم

در این داستان دیدیم که شانس چگونه صبر می‌کند و به سمت آن انسانی می‌رود که آن را در آغوش می‌گیرد. مردی سیه‌چرده و بادیه‌نشین گفت «برای ساخت یک دارایی همیشه باید از یک نقطه شروع کرد. این شروع می‌تواند چند تکه طلا یا نقره باشد که شخص آن‌ها را از جیبش به سمت اولین سرمایه‌گذاری‌اش منحرف کرده باشد. من خودم صاحب گله‌های زیادی هستم. شروع کارم ولی، خرید یک گوساله در ازای مقداری نقره، زمانی بود که نوجوانی بیش نبودم. این شروع ثروتمند شدن من بود. این اتفاق برای من خیلی مهم بود.

شروع کردن برای ساخت ثروت در مورد او، مثال خوبی برای شانس خوب است که ممکن است به سراغ هر کسی بیاید. برای همه، اولین قدم، که تغییر در درآمدزایی از کار فیزیکی به درآمدزایی از سرمایه می‌باشد، قدم مهمی‌ست. برخی خوشبختانه این کار را زمانی که جوان هستند آغاز می‌کنند و در موفقیت اقتصادی پیشی می‌گیرند و برخی متأسفانه، مثل پدر این بازرگان، در سنین بالا تازه به فکر می‌افتند.

اگر این دوست بازرگانمان، این قدم را در جوانی، زمانی که آن شانس به او روی آورد، برمی‌داشت، امروز از نعمات بیشتر دنیا خوشحال‌تر بود. اگر شانس خوب دوست خوبمان، نساج، الان باعث برداشتن آن قدم در او شود، این نیز شروع آینده‌ای بسیار خوب برای او خواهد بود.»

فهرست مطالب کتاب

در مورد نویسنده
پیش گفتار
خلاصه ای تاریخی از بابل
مردی که تصمیم گرفت ثروتمند شود
ثروتمندترین مرد بابل
هفت راه علاج یک کیف خالی
اولین درمان : شروع به پر پول کردن کیف
علاج دوم : کنترل کردن هزینه ها
علاج سوم: تکثیر کردن دارایی ها
چهارمین علاج : محافظت از خزانه در برابر هدر رفتن
علاج پنجم : کار در حوزه ملک به عنوان یک سرمایه گذاری موفق
علاج ششم : درآمدی را برای اینده خود تضمین کنید
علاج هفتم : افزایش توانایی درآمدزایی
الهه شانس را ملاقات کنید
پنج قانون طلا
وام دهنده طلای بابل
دیوارهای بابل
تاجر شتر بابل
لوح های رسی بابل
لوح شماره یک
لوح شماره دو
لوح شماره سه
لوح شماره چهار
لوح شماره پنج
خوش شانس ترین مرد در بابل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ثروتمندترین مرد بابل
نویسنده
مترجمحسین خسروی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات151
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های موفقیت شغلی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰ ۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ثروتمندترین مرد بابل

Rasoul Norouzi
۱۳۹۴/۸/۱۱
کتاب از لحاظ محتوا و تاثیر کزاری در حد قابل قبولی هست و به احتمال زیاد با خوندن کتاب تغییرات زیادی تو زندگیتون حاصل میشه، تو خوندن این کتاب شک نکنید، در خصوص ترجمه و نثر کتاب خیلی کار مترجم ضعیف بود و اگه با گوگل ترنسلیت ترجمه میکرد از این بهتر بود، گویا ترجمه دیگه‌ای تو سایت موجوده برای خوندن کتاب برید سراغ اون یکی امیدوارم که بهتر باشه، متاسفانه ترجمه و نثر ضعیف از لطف و زیبایی کتاب کاسته بود
حسن میرباقری
۱۳۹۷/۵/۱۲
اعمال ما هیچگاه بر افکارمان پیشی نمیگیرند و افکار ما نیز هیچگاه از باورهایمان، یاد بگیریم و باور کنیم
Kourosh Hakhamanesh
۱۳۹۸/۵/۲۱
کتاب خیلی کاربردی و جالبیه
حتما با خوندنش اگه آمادکیشو داشته باشین به سمت ثروت سرازیر میشین
و نکته‌ی مهم کتاب توجه به اخلاقیاته و نشون میده که هرچه از دانشتون به بقیه ببخشین پیشرفتش به خودتون برمیگرده
فکر کنین در شهری زندگی میکنین که تنها شما ثروت مند باشید یا اینکه با استفاده از دانش همدیگه همه ثروتمند باشید.. خیلی فرق داره
ترجمه‌ی کتاب هم خوب و قابل قبوله
aleph KD
۱۳۹۷/۹/۲۶
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم، جوری که 2ساعته تمومش کردم... بیشتر تمرکز کتاب رو حفظ و ذخیره پوله و ایده‌ای برای سرمایه گذاری نداره اما چند جایی اشاره میکنه بهش.. البته از حق هم نگذریم از 5هزار سال پیش تا حالا متد‌های سرمایه گذاری عوض شده و اگرم تو کتاب راجبه سرمایه‌گذاری نکته‌هایی میگفت 90درصدش منسوخ میشد... اما کتاب فوق العاده ایه
ameneh h
۱۳۹۷/۸/۱۴
این کتاب اونجاش که اون برده هه همش میگه منو بخر و سعی میکنه صاحبش رو ثروتمند کنه خیلی آموزنده بود و فکر میکنم اگه ما هم جایی که کار میکنیم صاحب کارمون رو ثروتمند کنیم کم کم خودمونم ثروت و موقعیتمون خوب میشه. و اون جایی هم که یاد میداد چقدر از درآمد رو به مخارج و بدهی و پس انداز اختصاص بدین خیلی خوب بود. و به نظرم کتاب خوبیه و باید خوندش
فاضل نصرتی
۱۳۹۶/۴/۹
بسیار نکات آموزنده‌ای داره، ارزش خوندن داره ولی اشکالاتی در ترجمه داره که آدمو گیج می‌کنه. مثلاً یه توضیح از زبان شخص میده، بعد آخر پاراگراف میگه فلانی گفته، خب همون اول پاراگراف چرا اسم شخص نمیگه. در کل بگم از نظر کاربردی کتاب خیلی خوبیه توصیه می‌کنم بخونید ولی از لحاظ ترجمه از اول تا آخرش خیلی ضعیف ترجمه شده. با تشکر از کتابراه
رمضان طبری زاده
۱۳۹۵/۱۲/۶
درود. این کتاب از هفت سال پیش بزرگترین تغییر را در زندگی‌ام بوجود آورد. قبلا همیشه بی‌پول بودم. هزینه هام همیشه بیشتر از درآمدم بود. هیچ وقت پس اندازی نداشتم. همیشه آخر ماه حقوقم کم میاومد. این کتاب برایم از همه کتابهای مقدس ادیان با ارزشتر شد. جملات، عبارات و پاراگرافهای زیادی از این کتاب شد با ارزشترین آیات مقدس زندگی من.
زهرا فرجی
۱۴۰۲/۹/۲۰
این کتاب عالسیت... اگر در روزمره گی خود درمانده شدید و هشتتون همیشه گرو نهتونه
ویک روز پول دارید یکماه بی پول می‌شوید حتما این کتاب مطالعه کنید.. ‌. بسیار زیبا و پراز نکته است... من که از نکته‌های زیبا یش نت برداری کردم... واقعا جز کتاب‌های است که هر کس باید چند بار مطالعه کند وبه پندهایش عمل کند....
كتاب كتاب
۱۳۹۹/۷/۶
عالیه عالیه
من برای بار سومین بار این کتاب رو خوندم که عالى بود و از خوندنش لذت میبرم کتابى که هیچ وقت قدیمى نمیشه
و راههای ساده پول درآوردن و حفظ و نگه داری از اون را ساده و خلاصه بیان میکنه و عمل کردن به این مطالب مهمه
و مطالب این کتاب هیچ وقت منسوخ نمیشه
با تشکر از کتابراه
Reyhane Kazemnezhad
۱۳۹۶/۵/۲۰
کتاب خیلی خوبی بود و نشون میده از گذشته‌های دور تا حالا هیچ چیزی تغییر نکرده مسائل اقتصادی و مشکلاتش همیشه تو همه دوران‌ها به یه سبکی تغییر کرده دوست دارم نکات تو کتاب رو رعایت کنم خدا رو چه دیدی شاید یه روزی بیام از تجربیات خودم بگم 😊
فاطمه جوادی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
۶۰۰۰ سال پیش در بابل مردی برای ثروت مندان ارابه درست می‌کرد، چند دقیقه‌ای نشست که استراحت کنه، همسرش اومد گفت که پاشو کار کن باید پول دربیاریم و برای خونه خرید کنیم
☹️☹️☹️
چقدر این جمله آشناست
انگار هر روز این جمله رو میگیم و می‌شنویم
یعنی ۶۰۰۰ ساله که هنوز همون رفتار رو تکرار میکنیم
Marzi B
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
عالی بود. اصلا فکر نمیکردم تا این حد آموزنده و جذاب باشه. کتاب بصورت داستان آموزه‌هایی در مورد کسب و نگهداری ثروت و موفقیت‌های شخصی ارائه میده. این کتابو از دست ندید واقعا حیفه. از ۹۰٪ کتابای سبک خودش چند پله بهتره. بهتره حین خوانش از برخی نکاتش نمونه بردارید یا برای خودتون مارکت بکشید.
محمد صدرا صیدی
۱۳۹۷/۸/۳
من خریدم و خوندم، کتاب خوبیه ارزش خوندن داره، به زبان ساده، ترفندهای موفقیت افراد ثروتمند رو که در طول تاریخ بشر اثبات شده و امتحان خودشونو پس دادن، توضیح میده، یه کتاب جامع نیست، بیشتر یه کتاب مکمله که چندتا موضوع رو با مثال‌ها و داستان‌های مختلف اموزش میده، حتمن بخونینش
Ali Malmir
۱۳۹۹/۵/۲۵
سلام،
این کتاب خیلی جالب و نویسنده باهوشی داره.
نقد من از این کتاب اینه که اموزش جمع کردن پول و راه استفادشو میده.
نظرم اینه که اولین کتابیه که درباره جمع اوری و راهنمایی دیدم اکثر کتابا راه جمع آوری رو میدن.
نظرم اینه که عالیه بدون شک امتحان کنید.
Mohamadsaleh Mirahmadi
۱۳۹۹/۵/۱۲
این کتاب بسیار آموزنده است اما در قسمت خلاصه تاریخ بابل، دلیل افول و ویرانی آن را تصرف کوروش دانسته است!!! در صورتی که شهر بابل با تصرف کوروش به شکوهش افزوده شد و با حمله اعراب به ویرانه تبدیل شد، لطفا قبل از انتشار کتاب به محتوای آن بیشتر توجه کنید.
مشاهده همه نظرات 453

راهنمای مطالعه کتاب ثروتمندترین مرد بابل

برای دریافت کتاب ثروتمندترین مرد بابل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.