معرفی و دانلود کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس

عکس جلد کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس

کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس داستان کودک شاعرانه‌ای به قلم احمدرضا احمدی درباره‌ی تنهایی، دوستی و صلح است. وقتی پسرک، تنهای تنهای تنهاست، با پرنده‌ای آبی، تکه‌ای ابر و شاخه‌ای نرگس همراه می‌شود تا از تنهایی خود بکاهد و در این مسیر، جهان را در هر قدم، به جایی بهتر برای زیستن تبدیل می‌کند.

درباره‌ی کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس

پسرکی را در نظر بگیرید که پدرش به سفر رفته و او تنهای تنها شده است. باید چه کند؟ باید از خانه‌ی تنگ و تاریک خود بیرون بیاید و دوستانی برای خود پیدا کند؛ دوستانی هم‌رنگ و هم‌جنس خود. چه چیز توی این دنیا از تکه‌ای ابر به پسر بچه نزدیک‌تر است؟ یا شاخه‌ای نرگس؟ یا یک پرنده‌ی آبی کوچک؟ داستان کودک تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس درباره‌ی همین دوستی و همراهی است. همراهی پرنده‌ی آبی و شاخه‌ی نرگس و تکه‌ی ابر با پسر بچه که در کنار هم مثل قطعه‌ شعری رویایی‌اند و در دنیایی عجیب قدم برمی‌دارند تا درست مثل یک قطعه‌ی شعر، جهان را تبدیل به جای بهتری کنند. آن‌ها به باغ نارنج در حال خشک شدن می‌بارند، فرشته‌ها و خرگوش‌ها را که در اسارت به خواب رفته‌اند، نجات می‌دهند، پروانه‌های آبی را از قبرستان ماشین‌ها رها می‌کنند و بچه‌های شیرخوارگاه را به خنده می‌اندازند. اما این فقط بخشی از ماجرایی است که احمدرضا احمدی، با نثر دل‌انگیز خود برای ما تعریف می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس

کتاب کودک تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس، مطمئنا علاوه بر کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان را نیز با دنیای خیالی خود همراه می‌کند. تصاویر درخشان آن مدت‌ها و شاید تا ابد در ذهن می‌ماند و نمادسازی‌هایش روزها مخاطب را به فکر وامی‌دارد. اینجا ما قصه‌ای از مهربانی، همدلی و صلح داریم که البته به سبک و سیاق خودش با عناصری که انتظار داریم در همه‌ی کتاب‌های کودک وجود داشته باشد، یعنی کنشگری و حل مسئله تلفیق شده است. در کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس ما جهانی سورئال را به نظاره می‌نشینیم که در آن، آد‌م‌ها و ابرها و شاخه‌های نرگس و پرنده‌های آبی، به مشکلات دیگری واکنش نشان می‌دهند، برای دیگری دل می‌سوزانند و به روشی که بلدند مشکلات یکدیگر را حل می‌کنند و این کارها، در نهایت، در زندگی خودشان بازتاب پیدا می‌کند و باعث شادمانی و طراوتشان می‌شود.

خوانش و درک کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس ممکن است برای بعضی از کودکان دشوار باشد. بزرگ‌ترها باید کودک را تشویق کنند که برداشت خود از داستان را بگوید و بدون تصحیح کردن زاویه‌ی دید و برداشت او، درباره‌ی نمادها به کودک توضیحاتی بدهند تا خواندن آن برای کودک لذت‌بخش‌تر شود و در عین حال تجربه‌ای تازه و غنی برای کودک رقم بخورد. علاوه بر این، کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس، با تصاویر بدیعی که می‌سازد می‌تواند تجربه‌ی حسی و بصری متفاوتی برای کودکان باشد و با نثر غنی و شاعرانه‌اش دایره‌ی واژگان کودکان را وسعت دهد.

تصاویر کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس را نوشین خائفی‌ اشکذری، با لطافت و زیبایی ویژه‌‌ی متناسب با محتوای کتاب، ساخته است. رنگ‌ها، که در داستان، هریک نمادی خاص هستند، در تصاویر هم به بهترین نحو برای انتقال حال و هوای داستان به کار می‌روند و شخصیت‌ها، دوست‌داشتنی و جذاب به تصویر درآمده‌اند. کتاب کودک تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی داستان‌های صلح و دوستی است که پرنده‌ی آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، آن را به چاپ رسانده است.

معرفی و دانلود کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس

درباره‌ی مجموعه داستان‌های صلح و دوستی پرنده‌ی آبی

مجموعه کتاب‌های کودک داستان‌های صلح و دوستی، اثر برترین نویسندگان حوزه‌ی کودک و نوجوان ایرانی است که قصه‌هایی بدیع و زیبا درباره‌ی دوستی، عشق، مهربانی و صلح را روایت می‌کند. احمدرضا احمدی، فرهاد حسن‌زاده، احمد اکبرپور، محمدرضا شمس و... تعدادی از نویسندگان این مجموعه‌ی فوق‌العاده‌اند. پرنده‌ی آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی فرهنگی، این مجموعه را به چاپ رسانده است.

کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس برای کودکان 6 تا 12 سال و البته بزرگ‌ترها خواندنی است.

در بخشی از کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس می‌خوانیم

پسر کالسکه را به حرکت درآورد رنگ دو اسب زرد شده بود.
کالسکه به دشتی پهناور رسید که از زمینش شمع‌های روشن روییده بود.
پسرک شمع‌های روشن را از بیابان چید و به درون کالسکه آورد. پرنده‌ی آبی، تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس در کنار نور شمع‌ها یک شعر شده بودند.
پسرک با آواز شعر را می‌خواند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-436-722-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس

برای دریافت کتاب تکه‌ی ابر، شاخه‌ی نرگس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.