معرفی و دانلود کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP

عکس جلد کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP

کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP، راهنمای جامع و کاربردی برای بهینه‌سازی بارگذاری صفحه‌های وب در گوشی‌های هوشمند با کمک فریم‌وُرک AMP است. علی کریم خانی، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر روش‌هایی را برای ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری آسان‌و لذت‌بخش‌تر در حین مرور صفحه‌های وب در گوشی‌های هوشمند به توسعه‌دهندگان آموزش می‌دهد. پس از مطالعه‌ی این کتاب، بهینه‌سازی صفحات وب برای موبایل و ارتقای تجربه‌ی کاربری را یاد می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP

کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP، گنجینه‌ای ارزشمند برای وب‌مسترها و توسعه‌دهندگانی است که به‌دنبال راه‌اندازی وب‌سایت‌هایی با سرعت بارگذاری بالا و تجربه‌ کاربری بی‌نظیر در موبایل هستند. علی کریم خانی، نویسنده‌ی کتاب، با زبانی ساده و روان، روش استفاده از فریم‌وُرک قدرتمند AMP را به خواننده آموزش داده است. با کمک آموزش‌های کتاب، مهارت‌های بهینه‌سازی صفحه‌‌های وب‌سایت را برای نمایش و بارگذاری سریع در گوشی‌های هوشمند یاد می‌گیرید. پیاده‌سازی آموزش‌های این اثر، در کنار بهینه‌سازی سرعت اجرای صفحه‌های وب‌سایت در گوشی‌های هوشمند، باعث افزایش رتبه‌ وب‌سایت در موتورهای جستجو می‌شود. منظور از AMP یا Accelerated Mobile Pages، فریم‌ورکی متن‌باز است که برای بهینه‌سازی صفحات وب برای نمایش در دستگاه‌های موبایل طراحی شده. هدف اصلی AMP، افزایش سرعت بارگذاری و ارائه تجربه‌ی کاربری دلنشین برای کاربران گوشی‌های هوشمند است. نویسنده به تاریخچه‌ای کوتاه از AMP، اهمیت استفاده از آن،‌ بررسی بنیادی، ویژگی‌ها، محدودیت‌ها و تسلط گوگل بر این فریم‌وُرک اشاره کرده است.

در ادامه‌ی کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP، کاربردهای این فریم‌ورک را مطالعه می‌کنید. این فریم‌ورک، استفاده از کد‌های اِچ.‌تی.‌اِم‌.اِل را ساده‌تر می‌کند، تصاویر و ویدئوهای وب‌سایت را بهبود می‌بخشد و زمان اجرای منابع خارجیِ وب‌سایت را کاهش می‌دهد. صرفه‌جویی در مصرف ترافیک اینترنت، بهبود بازخورد کاربران در حین کار با وب‌سایتی که با فریم‌ورک AMP بهینه‌شده و تجربه‌ی کاربری یک‌پارچه در دستگاه‌های مختلف، به‌عنوان دیگر کاربردهای AMP شناخته می‌شود. پس از آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای این فریم‌وُرک، علی کریم‌ خانی، کامپونِنت‌های پیشرفته‌ی AMP را توضیح داده است. شیوه‌ی ارسال ایمیل‌های تعاملی و پویا با AMP، استفاده از این فریم‌ورک در تبلیغات، اجرای Web Story و پیاده‌سازی AMP در وب‌سایت را در ادامه‌ی کتاب مطالعه می‌کنید.

فریم‌وُرک AMP، اثربخشی چشمگیری در کاهش سرعت بارگذاری صفحه‌های وب‌سایت با عکس‌ها و تصاویر ویدئویی پرحجم دارد. این ویژگی در کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP، کاملاً توضیح داده شده است. تغییر فرمت تصاویر به فرمت‌های webp و avif، فشرده‌سازی تصاویر و ویدیوها، استفاده از تصاویر با ابعاد مناسب و بارگذاری بهینه‌ی تصاویر و ویدیوها، به‌عنوان تکنیک‌های پرکاربرد در فریم‌ورک AMP برای افزایش بارگذاری سرعت وب‌سایت در گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آیند. روش‌های مختلفِ پیاده‌سازی AMP Optimizer در سیستم‌های مدیریت محتوا،‌ سیستم‌ و سرور داخلی و هاست را در ادامه‌ی این اثر مطالعه می‌کنید. آموزش‌های کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP با بخش بررسی نتیجه‌های پیاده‌سازی این فریم‌ورک در شرکت‌های معتبر بین‌المللی به پایان می‌رسد. در این بخش، پروژه‌های موفقی که برای بهینه‌سازی وب‌سایت در حوزه‌‌‌های تجارت الکترونیک، تبلیغات و نشر محتوای دیجیتال از AMP کمک گرفته‌اند، بررسی شده‌اند. محتوای این کتاب در کنار متن با تصویر، جدول و نمودار مطرح شده تا درک بهتری از مفاهیم آموزشیِ فریم‌ورک AMP در ذهن خواننده شکل بگیرد.

کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP‌ برای چه کسانی مناسب است؟

طراحان و توسعه‌دهندگان وب، متخصصان سئو و مدیران وب‌سایت‌هایی که به دنبال افزایش سرعت بارگذاری، بهبود سئو و تجربه‌ی کاربری وب‌سایت خود در موبایل هستند، مخاطب‌های اصلی کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان و علاقه‌مندان به توسعه وب که می‌خواهند با مفاهیم و تکنیک‌های توسعه وب موبایل با استفاده از AMP آشنا شوند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP می‌خوانیم

amp-script با کمک جاوا اسکریپت و DOM API قدرت بیشتری در اختیار توسعه‌دهنده قرار می‌دهد. با این قدرت امکان خواهید داشت که تعاملاتی در وب‌سایت خود ایجاد کنید که با استفاده از ویژگی‌های کامپوننت‌های AMP امکان ایجاد آن وجود ندارد. بدین ترتیب راهکاری در اختیار خواهید داشت که می‌توان از خلاقیت کامل روی وب بهره برد.

با این وجود، همیشه باید پیش از روی آوردن به amp-script برای ایجاد یک تعامل جدید به این سوال پاسخ دهید که آیا یک کامپوننت AMP یا ترکیبی از آن‌ها می‌تواند مسأله ما را حل کند؟ استفاده از کامپوننت‌های AMP در نهایت کد را کوچک‌تر و قابل نگهداری‌تر می‌کند. اگر کامپوننتی بتواند افکتی شبیه آن‌چه می‌خواهید را پیاده‌سازی کند، می‌توانید رفتار آن را با amp script سفارشی کنید و به رفتار ایده‌آل خود برسانید.

اگر از amp-script برای ایجاد تعاملی استفاده می‌کنید که ممکن است برای توسعه‌دهندگان دیگر جالب باشد، می‌توانید یک کامپوننت جدید را جهت توسعه پیشنهاد دهید و یا در توسعه آن مشارکت داشته باشید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: AMP چیست؟
فصل دوم: کاربردهای AMP
فصل سوم: پیاده‌سازی AMP
فصل چهارم: نتایج پیاده‌سازی AMP در شرکت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-622-218-607-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP

برای دریافت کتاب توسعه صفحات وب موبایل با AMP و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.