معرفی و دانلود کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی

برای دانلود قانونی کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی

کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی تألیف فریده سادات حسینی و محسن عنابستانی است. این کتاب یک دانش‌نامه‌ی تخصصی و کامل برای شناخت تجهیزات بیمارستان به شمار می‌رود و دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌ی مهندسی پزشکی و فعالین این حوزه می‌توانند از آن بهره ببرند. این کتاب از نثر روان، شفاف و ساده‌ای بهره می‌برد و همه‌ی بخش‌های مربوطه را به‌صورت واضح شرح داده است.

درباره‌ی کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی

مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران در طول سال‌های اخیر کوشش داشته که در زمینه‌های گوناگون حرفه‌ای و رشته‌های تخصصی، کتاب‌های علمی و پژوهشی منتشر کند. برای دست‌یابی به چنین مسیری، این مؤسسه از نویسندگان و پژوهشگران متخصص در رشته‌های گوناگون علمی دعوت به همکاری و این آثار ارزشمند را منتشر کرده است. کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی یکی از این کتاب‌ها است که به کوشش فریده سادات حسینی و محسن عنابستانی به نگارش درآمده. این کتاب از زمان انتشارش در مقطع کارشناسی رشته‌ی مهندسی پزشکی به‌عنوان یک درس سه واحدی برای تدریس مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع می‌توان دلیل اهمیت این کتاب را در اعتبار علمی مطالب و کیفیت پژوهشی آن توصیف کرد؛ اثری که توانسته خود را به‌عنوان یک دانش‌نامه‌ی بی‌نقص در رشته‌ی مهندسی پزشکی معرفی کند.

کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی کوشش دارد دانش و اطلاعات ضروری و کاربردی در باب هریک از تجهیزات بیمارستانی را معرفی کند. به همین جهت، با یک دانش‌نامه‌ی تخصصی طرف هستید که با نثری دقیق، اطلاعات لازم در باب این تجهیزات را در اختیار شما قرار داده است. روشی که فریده سادات حسینی و محسن عنابستانی در این کتاب به‌کار گرفته‌اند، به این ترتیب است که ابتدا به معرفی وسیله‌ی پزشکی مورد نظر می‌پردازند. دو نویسنده سپس با کمک عکس و همچنین برشمردن خصوصیات کاربردی آن وسیله‌ی مورد نظر، دانش لازم را به مخاطب ارائه می‌دهند. در واقع می‌توان گفت بخش اصلی داده‌های علمی کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی به معرفی و انتقال اطلاعات پیرامون علملکرد و کارکرد هر وسیله مربوط می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی

کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی همچنین درمورد نحوه‌ی آماده‌سازی و کارکرد ابزار نیز مطالبی آماده کرده است. در این بخش از کتاب شما در باب این مسئله‌ی مهم و حیاتی می‌خوانید که برای آماده کردن یک وسیله‌ی پزشکی باید چه مجموعه اقداماتی را در نظر بگیرید و در نهایت به‌هنگام استفاده به چه نحوی از آن بهره ببرید. این بخش از کتاب برای آن دسته از وسایل که نیاز است پیش از استفاده ضدعفونی شوند یا در قالب‌های به‌خصوصی به‌کار گرفته شوند، برای پزشکان و پرستاران از اهمیت بالایی برخوردار است.

در نهایت و در بخش پایانی نیز فریده سادات حسینی و محسن عنابستانی در باب نحوه‌ی مراقبت و نگه‌داری از تجهیزات پزشکی مطالبی ارائه کرده‌اند. این بخش نیز همچون دیگر فصول کتاب، از نکات علمی و کاربردی پرتعدادی برخوردار است و به جامعه‌ی پزشکی در حفظ این ابزارها و وسایل کمک بزرگی خواهد کرد. به‌طورکلی می‌توان گفت کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی اثری ارزشمند برای جامعه‌ی پزشکی و همچنین دانشجویان است. این کتاب باید همچون یک اثر راهنما همراه پرستاران و پزشکان باشد تا در انجام مراحل استفاده از وسایل دچار اشتباه نشوند.

کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی اثر فریده سادات حسینی و محسن عنابستانی توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به دانشجویان رشته‌ی مهندسی پزشکی، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی می‌خوانیم

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب چراغ سیالیتیک مناسب، انتخاب شدت و سطح روشنایی متناسب با نوع عمل جراحی است. این دو پارامتر در چراغ‌های مختلف با دو مقدار شدت روشنایی برحسب لوکس یا فوت کندل و قطر میدان روشنایی برحسب سانتی‌متر بیان می‌شود و براساس استانداردهای مختلف در شرایط خاصی به دست می‌آیند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تجهیزات معاینات اولیه
فصل 2: تجهیزات عمومی اتاق عمل
فصل 3: تجهیزات قلبی و تنفسی
فصل 4: دستگاه دیالیز و بیماری‌های خونی
فصل 5: سیستم‌های تصویرگر پزشکی
فصل 6: دستگاه‌های مانیتورینگ
فصل 7: ابزارهای دندانپزشکی
فصل 8: آشنایی با ابزار احیای مریض
فصل 9: سایر تجهیزات پزشکی و بیمارستانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات267
زبانفارسی
شابک978-600-124-976-1
موضوع کتابکتاب‌های تجهیزات پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی

برای دریافت کتاب تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.