معرفی و دانلود کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن

عکس جلد کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن

برند در دنیای تجارت و فرهنگ، یکی از کلماتی‌ست که به‌طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن قصد دارد تا از دریچه‌های گوناگون به تعریف این واژه و دلالت‌هایی که به‌دنبال دارد بپردازد. مجید ملک‌ پور سعی کرده از روش‌های گوناگونی برای بررسی مفاهیم برند در اثر خود بهره ببرد. در این کتاب با ریشه‌های زبانی، تاریخی، سیاسی و فرهنگی برند آشنا می‌شوید و نمایه‌ای کلی از آن برای شما ترسیم می‌شود.

درباره‌ی کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن

احتمالاً در طول روز بارها با کلمه‌ی برند برخورد داشته‌اید، چه بخواهد در طی گفت‌وگویی در باب یک لباس باشد یا بحثی در زمینه‌ی تجارت. در واقع می‌توان گفت کلمه‌ی برند به بخشی از گفت‌وگوهای روزانه‌ی ما تبدیل شده و ازجمله کلماتی‌ست که به‌طور مداوم از آن استفاده می‌کنیم. اما آیا تابه‌حال پیش آمده به‌صورت جدی در مورد آن فکر کنید یا اصلا معنا و دلالتی را که به همراه دارد مورد بررسی قرار دهید؟ کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن نوشته‌ی مجید ملک پور اثری‌ست که هر آنچه در مورد برند وجود دارد را بررسی کرده است. مجید ملک پور در این کتاب پیش از هرچیز به تاریخچه‌ و سرگذشت واژه‌ی برند پرداخته است. اینکه اساساً و در ابتدا از کلمه‌ی برند در چه راستایی استفاده می‌شد و امروز وقتی از واژه‌ی برند بهره می‌بریم منظورمان چیست.

کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن، همانطور که از عنوانش برمی‌آید، قرار است نگاهی به معانی و دلالت‌های این واژه داشته باشد. در واقع، آنچه مجید ملک پور در پی آن است، یک مطالعه‌ی فرهنگی و تاریخی در باب برند است. به همین روی، نویسنده در هر فصل به یکی از ابعاد برند پرداخته و آن را در ساحت‌های متنوع مورد بررسی قرار داده است. پس آنچه در این کتاب می‌خوانید یک تحقیق و پژوهش سترگ و خواندنی در باب تمام دال‌ و مدلول‌هایی است که برند را معنا می‌کنند. مجید ملک پور در این پژوهش خود سطوح گوناگونی را پوشش داده است. او پس از آنکه به وجوه تاریخی و زبان‌شناسی این واژه می‌پردازد، در ادامه برند را به‌عنوان یک مفهوم اقتصادی و فرهنگی مورد بررسی قرار می‌دهد.

مجید ملک پور هوشمندانه و با دقت نظر به تعریف و بازشناسی جایگاه برند به‌مثابه‌ی یک نشانه‌ می‌پردازد. به‌همین‌دلیل ساختار کتاب بر محوریت نقش، جایگاه و نماد برند در ساحت‌های گوناگون بنا شده است. به‌عنوان مثال، سرفصل‌های کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن به شکلی ارائه شده‌اند که با عناوینی چون «هویت برند»، «مدیریت برند»، «امضای برند»، «داستان‌سرایی برند» و غیره مواجه هستید. در واقع، باید گفت که ما با یک دانش‌نامه و بررسی نشانه‌شناختی در باب برند روبه‌رو هستیم و مجید ملک پور هر آنچه را که مفهوم برند می‌تواند شکل دهد یا از آن قوت بگیرد، بررسی کرده است.

یکی از مواردی که در کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن جالب‌توجه و قابل تأمل است، تحلیل مجید ملک‌پور از برند و برندینگ در دوره‌های مختلف است. به‌عنوان مثال، او از دو دوره‌ی قرن بیستم و عصر دیجیتال برای بسط نظریات خود بهره برده است. او به این واقعیت اشاره می‌کند که ساختارهای برندینگ در عصر دیجیتال تکامل یافته و اکنون بیش از هر وقت دیگر ما شاهد تکثیر بیشتر برندینگ هستیم و هرروز نقش پررنگ‌تری از قبل را در زندگی ما ایفا می‌کند. این کتاب، با رویکردی جالب‌توجه، ویژگی‌های برندینگ در این دو دوره را مورد بررسی قرار داده و ویژگی‌های متمایز آن‌ها را توضیح می‌دهد. می‌توان گفت این کتاب سرشار از ایده است، مطالبی که هرکدام با عناوین گوناگون مطرح شده‌اند و دریچه‌های تازه‌ای پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهند.

از دیگر ویژگی‌های کتاب می‌توان به نثر روان و خواندنی مجید ملک پور اشاره کرد. او در کتاب پیشِ رو که بیشتر شبیه به یک دانش‌نامه است، سعی کرده از نثری بهره ببرد که برای مخاطبان گوناگون کنجکاوی‌برانگیز و پرجاذبه باشد. در واقع شما حتی اگر در زمینه‌ی تجارت، بازاریابی یا برندینگ فعالیتی ندارید، از مطالب این کتاب لذت خواهید برد. در واقع، می‌توان گفت این کتاب یک مطالعه‌ی فرهنگی و زبان‌شناختی است که شما را به طیف گسترده‌ای از مباحث مدرنیسم ارجاع می‌دهد و به شرح آن‌ها می‌پردازد. کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن اثر مجید ملک پور به‌همت انتشارات آوای نور منتشر شده است.

کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن برای چه کسانی مناسب است؟

با وجود آنکه سوژه‌ی کتاب برای مخاطبان فعال در زمینه‌ی بازاریابی و فروش است، باید اشاره کرد که مطالب این کتاب طیفی از مطالعات فرهنگی را دربرمی‌گیرند و برای کسانی که می‌خواهند اطلاعات عمومی خود را قوام بخشند نیز مناسب است.

در بخشی از کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن می‌خوانیم

شایعه عبارت است، از یک گزاره ویژه و گمانی که ملاک های اطمینان بخش رسیدگی در وجود، وجود نداشته باشد که معمولاً به صورت شفاهی از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد. شایعات می‌توانند مثبت یا منفی باشند. آن‌ها می‌توانند به طور کامل غلط باشند یا بخشی از آن‌ها غلط باشد. شایعات حتی می‌توانند حقایقی باشند که نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد یا حتی اطلاعاتی باشند که زودتر از موعد منتشر شده‌اند. به بیان دیگر شایعات گزارشات یا پیام‌های تائید نشده‌ای هستند که به سختی می‌توان منبع آن‌ها را پیدا کرد.

شایعات برند به ارتباطات تجربه‌شده مربوط به برند خدماتی، توسط مشتریان در مرحله قبل از خرید از جمله ارتباطات کنترل‌شده (یعنی تبلیغات و معرفی) و ارتباطات کنترل‌نشده (یعنی WOM و تبلیغات بدون هزینه) اشاره دارد. شایعه برند همانطور که از نامش پیدا است، باعث تخریب یک برند و ایجاد ابهام برای مخاطبان و مصرف‌کنندگان آن خواهد شد. بهتر است که صاحبان برند، در صورت امکان از این مورد پیشگیری کنند و در صورت وقوع جنین رخدادی با دلایل قاطع مخاطبان را قانع کنند.

شایعه برند همان‌طور که از نامش پیدا است، باعث تخریب یک برند و ایجاد ابهام برای مخاطبان و مصرف‌کنندگان آن خواهد شد. بهتر است که صاحبین برند، در صورت امکان از این مورد پیشگیری کنند و در صورت وقوع چنین رخدادی با دلایل قاطع مخاطبین را قانع کنند. یکی از عوامل تاثیرگذار بر تنفر از برند و نابودی یک برند شایعه می‌باشد. در گذشته شایعات فقط فاکتور بحث یا مکالمه روزانه در نظر گرفته می‌شدند. از دیدگاه هشیم و کاسان (2019) شایعات به‌عنوان پیشنهادی اثبات نشده است که برای اعتقاد مردم و مطابقت با الزامات انتشاردهنده منتشر می‌شود. مرور ادبیات پژوهش نشان داده که برخی تبلیغ‌کنندگان برای تأثیرگذاری بر عقاید دیگران، عمداً از طریق کمپین‌های تبلیغاتی و اطلاعات غلط اقدام به شایعه می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تاریخچه برند
تعریف برند
کارکرد برند
پیامدهای برند
مدیریت برند
مدیر برند
رقابت‌پذیری برند
جامعه برند
تصویر برند
نگرش برند
آگاهی از برند
شناخت برند
ترجیحات برند
تداعی برند
ارزش ویژه برند
هم‌آفرینی برند
اسناد برند
شایعه برند
جایگاه‌یابی برند
تعمیم برند
شخصیت برند
جنسیت برند
هویت برند
هویت بصری برند
میراث برند
احیای برند
اصالت برند
تجربه برند
کیفیت ادراک شده از برند
قدرت برند
شهرت برند
دانش برند
امضای برند
وعده برند
داستان سرایی برند
عملکرد برند
اشتیاق برند
اعتبار برند
اعتماد به برند
تعهد به برند
وفاداری به برند
دلبستگی به برند
وابستگی به برند
حسادت به برند
عشق به برند
تنفر از برند
خجالت از برند
بشارت برند
ضدبرند
توسعه برند
معماری برند
پرسونال برند
منابع فارسی
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برند و مفاهیم کلیدی آن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آثار فکر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-7332-44-5
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن

برای دریافت کتاب برند و مفاهیم کلیدی آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.