معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter

عکس جلد کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter

کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter اثری از نریمان زعیم کهن است. این کتاب یک اثر تخصصی در زمینه‌ی برنامه‌نویسی به‌شمار می‌رود که با نثری تخصصی نوشته شده و برای کسانی مناسب است که پیش‌زمینه‌ای در این حوزه دارند و حال می‌خواهند در مورد یک واسط گرافیکی در زبان برنامه‌نویسی پایتون بخوانند. می‌توان گفت این اثر به لحاظ بار علمی و پژوهشی از مطالب خوبی برخوردار است که برای مخاطبان مفید واقع خواهد شد.

درباره‌ی کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter

در طول سال‌های اخیر، مطالب گسترده و ارزشمندی درباره‌ی پایتون به نگارش درآمده و کتاب‌های گوناگونی در این زمینه به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. پایتون یک زبان برنامه‌نویسی چندکاره است که در حال حاضر بیشترین کارایی را در حوزه‌های تخصصی دارد. اما پایتون یک ویژگی منحصربه‌فرد نیز دارد که کارکرد متنوع آن در حوزه‌های گوناگون است. از پایتون می‌توان در ابعاد، قالب‌ها و زمینه‌های گوناگونی بهره برد که واسط گرافیکی یکی از آن‌ها است.

کتابی که می‌خوانید با یک زبان تخصصی و با جزئیات نوشته شده که باید حتما از پیش در حوزه‌ی برنامه‌نویسی مطالعه و تجربه کرده باشید تا از مطالب آن استفاده کنید. همانطور که از عنوان آن آشکار است، شما در این کتاب با سه مورد یعنی «واسط گرافیکی»، «پایتون» و «Tkinter» سروکار خواهید داشت. نریمان زعیم کهن به‌عنوان مؤلف کتاب سعی کرده با نثری روان و قابل فهم، این موارد را برای کسانی که پیش‌زمینه‌ای درباره‌ی برنامه‌نویسی و کار با پایتون دارند آموزش دهد.

یکی دیگر از نکات ارزشمند کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter که لازم است به آن اشاره کنیم، قدرت نویسنده در فصل‌بندی، دسته‌بندی، تعریف موارد و سپس ارائه‌ی مثال‌ها و دستور کار در مورد مباحثی است که در کتاب پوشش داده شده‌اند. در واقع، برنامه‌نویسان هنگام مطالعه‌ی این کتاب سرگردان نخواهد شد و مسیر هموار و شفاف کتاب به آن‌ها داده‌های ارزشمندی را جهت کار با پایتون و Tkinter در اختیارشان می‌گذارد. این کتاب برای برنامه‌نویسان مبتدی که اندک تجربیاتی در این زمینه دارند و همچنین کسانی که به‌طور پیشرفته‌تر فعالیت می‌کنند مناسب است و برای هردو گروه مطالب دسته اول و آموزشی جالب‌توجهی دارد.

کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده که یکی از بهترین منابع برای خواندن کتاب‌های علمی و تخصصی است. می‌توان گفت ویژگی اصلی کتاب‌های علمی این انتشارات در اعتبار علمی مطالب آن‌ها است. این انتشارات از نویسندگان کارشناس و متخصص دعوت به همکاری می‌کند و در انتشار این داده‌های علمی با وسواس رفتار می‌کند. برای همین در کلیت می‌توان گفت کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter نوشته‌ی نریمان زعیم کهن از کتاب‌های معتبر و خواندنی این انتشارات است و برنامه‌نویسان برای کسب تجربه در حوزه‌های جدید مربوط کارشان می‌توانند از آن بهره ببرند.

کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به برنامه‌نویسان مبتدی و حرفه‌ای که به دنبال گسترش کار خود هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter می‌خوانیم

رابط گرافیکی کاربر (GUI) نوعی واسط است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق آیتم‌های بصری مانند آیکون‌ها، منوها، پنجره‌ها و... با کامپیوتر تعامل داشته باشد. بدون شک کار با واسط گرافیکی نسبت به رابط خط فرمان (CLI) که در آن کاربران تنها با نوشتن دستورات و از طریق صفحه کلید با رایانه تعامل دارند بسیار ساده‌تر خواهد بود.

TKINTER ماژولی است که از آن برای ایجاد اپلیکیشن‌های GUI به زبان پایتون استفاده می‌شود و به‌دلیل سهولت استفاده یکی از متداول‌ترین ماژول‌های مورد استفاده در این زمینه است. از آنجاکه TKINTER یکی از ماژول‌های از پیش تعریف شده پایتون است نیازی به انجام عملیات نصب نداشته و همچنین سرعت بالایی در زمان اجرا دارد. این فریم‌ورک Cross-Platform بوده و قابلیت اجرا بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف مانند Windows، macOS، Linux را داراست. برخی از فریم‌ورک‌های دیگر پایتون که برای ایجاد اپلیکیشن‌های GUI مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • Kivy
  • python Qt
  • wxpython

لازم به ذکر است که در بین تمامی فریم‌ورک‌های مربوط به برنامه‌نویسی GUI در پایتون، TKINTER بالاترین میزان استفاده توسط کاربران را به خود اختصاص داده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی برنامه‌نویسی GUI و فریم‌ورک TKINTER
فصل دوم: معرفی ویجت‌های اصلی TKINTER
فصل سوم: ویجت TOPLEVEL و دیالوگ‌ها
فصل چهارم: مدیریت ابعاد و چینش عناصر
فصل پنجم: کار با رویدادها
فصل ششم: کار با تصاویر در TKINTER
فصل هفتم: برنامه‌نویسی شیءگرا در TKINTER
فصل هشتم: آموزش پروژه‌محور (تحلیل و بررسی پروژه‌های کاربردی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-622-218-573-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter

برای دریافت کتاب برنامه نویسی واسط گرافیکی (GUI) در پایتون با فریم ورک Tkinter و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.