معرفی و دانلود کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes

عکس جلد کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes

کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes نوشته‌ی شهاب مقیمی به ذکر مقدمات و توضیحاتی در باب پلتفرم کوبرنیتیز می‌پردازد. این کتاب به مخاطبان می‌آموزد که چطور می‌توان control panel و workloadها را ایمن‌سازی کرد و چه شیوه‌های امنیتی‌ای در این زمینه وجود دارند.

درباره‌ی کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes

کوبرنیتیز که غالبا آن را با نام اختصاری K8s می‌شناسند، یک پلتفرم متن باز است که برای توسعه‌ی خودکار، مدیریت برنامه‌های کاربردی کوبرنتیز و مقیاس‌بندی طراحی شده است. در حقیقت می‌توان کوبرنیتز را به شکل یک رهبر ارکستر در نظر گرفت که یک سمفونی پیچیده از کانتینرها را در چندین میزبان مختلف مدیریت می‌کند. این پلتفرم فرایند خودکارسازی و مدیریت برنامه‌ها را ساده کرده و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به جای زیرساخت‌، روی ساخت سخت‌افزار تمرکز کنند.

یادگیری کوبرنیتیز در جهان امروز از چند جهت اهمیت دارد. اول اینکه اکثر ارائه‌دهندگان و سازمان‌ها از این پلتفرم استفاده می‌کنند و آشنایی با آن شما را به یک نیروی زبده در بازار کار تبدیل می‌کند. دوم اینکه یادگیری این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌هایی مقیاس‌پذیر، مقاوم و کاربردی بسازید. در نهایت کوبرنیتز به فرایند خودکارسازی سرعت می‌بخشد. با استفاده از خودکارسازی، برنامه‌های شما خیلی زودتر وارد بازار می‌شوند.

حال که از اهمیت و کاربردهای کوبرنیتیز آگاهی یافتیم، چطور می‌توانیم آن را بیاموزیم؟ آیا می‌توان به صورت خودآموز آن را فرا گرفت؟ بهترین منبع برای آموختن این پلتفرم چیست؟

کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes نوشته‌ی شهاب مقیمی به آموزش این پلتفرم پرداخته و نکات کاربردی و مهمی را درباره‌ی آن در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. این کتاب متشکل از نه فصل است. فصل اول آن به مقدمات کوبرنیتیز پرداخته و درباره‌ی مواردی همچون معماری cluster و افزونه‌ها توضیح می‌دهد. دو فصل بعدی کتاب در باب ایمن‌سازی نگاشته شده و فصل چهارم درباره‌ی کنترل دسترسی مبتنی بر نقش است. شهاب مقیمی در سه فصل بعدی کتاب به سراغ آموزش مباحثی نظیر امنیت در سطح پاد، ایمن کردن workloadها، شیوه‌ی امنیتی Docker و مانیتورینگ امنیتی کوبرنیتیز می‌رود. فصل آخر کتاب نیز به ضمایم فنی اختصاص یافته است.

از نکات مثبت این کتاب می‌توان به جداول و تصاویری اشاره کرد که به طور خلاصه و عملی مباحث آموزش‌داده‌شده را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا مرور و فراگرفتنشان سهل و آسان باشد.

این کتاب توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی برنامه‌نویسی و امنیت وب مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes می‌خوانیم

عبارت «محل شکست کانتینر» برای نشان دادن این موضوع استفاده می‌شود که کانتینر Docker از بررسی‌های جداسازی، دسترسی به اطلاعات حساس از میزبان یا کسب امتیازات اضافی استفاده می‌کند. به منظور جلوگیری از این امر، می‌خواهیم امتیازات کانتینر پیش‌فرض را کاهش دهیم؛ برای مثال، Daemon Docker به طور پیش‌فرض به عنوان root اجرا می‌شود؛ اما می‌توانید یک فضای نام در سطح کاربر ایجاد کنید؛ یا برخی از قابلیت‌های ریشه کانتینر را حذف کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناسایی سطوح حملات در معماری کوبرنیتیز
فصل دوم: ایمن‌سازی Containaer Images و CI/CD Pipeline
فصل سوم: ایمن‌سازی Control Panel
فصل چهارم: کنترل دسترسی مبتنی بر نقش
فصل پنجم: امنیت در سطح پاد: زمینه امنیتی K8s، PSP، سیاست‌های شبکه
فصل ششم: ایمن کردن WORKLOADها
فصل هفتم: شیوه‌های امنیتی Doker
فصل هشتم: مانیتورینگ امنیتی کوبرنیتیز
فصل نهم: ضمایم فنی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات249
زبانفارسی
شابک978-622-218-622-7
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes

برای دریافت کتاب امنیت کوبرنیتیز Kubernetes و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.