معرفی و دانلود کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود

عکس جلد کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود

زینت کرامتی معز کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود را در راستای شفاف‌سازی عناوینی مانند صورت‌های مالی، سود و زیان شرکت‌ها و افشای اطلاعات مالی آن‌ها نوشته است. این کتاب از سه سرفصل اقلام تعهدی، افشا، شفافیت و مدیریت سود تشکیل شده و هدف مهم و اساسی آن توسعه‌ی دانش بیشتر افرادی است که از صورت‌های مالی برای پیشبرد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند.

درباره‌ی کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود

یکی از مزیت‌های خصوصی‌سازی را می‌توان انگیزه‌ی بیشتر مدیران و صاحبان کسب‌وکار درنظر گرفت چرا که با توجه به تثبیت اصل 44 و اجرای خصوصی‌سازی در کشور، مدیران مالی و سازمانی برای دریافت سوددهی بیشتر از سهم بازار، توانستند راهکارهای متفاوت و بیشتری را در دستور کارشان قرار دهند. کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود به قلم زینت کرامتی معز یکی از منابع مفید برای مدیریت سود مدیران و سرمایه‌گذاران است. زینت کرامتی معز در این کتاب سعی دارد با نگاهی دقیق و موشکافانه آنچه را که یک مدیر مالی برای شفافیت در صورت‌های مالی و مدیریت سود لازم دارد، بازگو کند. همچنین از آنجایی که کیفیت اطلاعات برای استفاده‌کنندگان اطلاعات مالی امری مهم و اقدامی در راستای سوددهی مفید شرکت یا سازمان به‌شمار می‌رود این کتاب با تقسیم‌بندی سه بخش اصلی به زیرعنوان‌های متعدد و جزئی می‌تواند راهکارهای مفیدی را ارائه دهد. در کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود، ضمن بیان لغوی آن که نمایش واضح یک واقعیت تعریف‌شده است از این اصطلاح با تعبیر انتشار اطلاعات مالی مربوط به یک شرکت یاد می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود

از آنجا که گزارشگری و افشای داده‌های اطلاعاتی در علم اقتصاد و مدیریت کسب‌وکار، ابزاری بسیار مهم و کاربردی در جهت ارتباط سازمان با سهامداران هستند، می‌توانند به میزان اهمیتشان، مسئله‌ساز و چالش‌انگیز هم باشند. ازاین‌رو تسلط کافی به علم افشای اطلاعات برای وضوح لازم در صورت‌های مالی و سود و زیان شرکت‌ها تعیین‌کننده مسیر پیشرفت مالی یک سازمان یا شرکت است.

هنگامی‌که صحبت از کارا بودن بازارهای سرمایه می‌شود، اولین اقدام افشا و شفافیت‌سازی مدیریت سود است. اهمیت این اصل در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و به‌اصطلاح جهان اولی که سال‌هاست خصوصی‌سازی سازمانی در آن اتفاق افتاده، کمک کرده که رابطه بین سازمان و سهامداران مدیریت شود و سود سازمان‌ها به عدد قابل توجهی برسد.

هدف اصلی افشا در کتاب افشا، شفافیت مدیریت سود، ایجاد اطمینان‌خاطر استفاده‌کنندگان و همچنین شفاف‌سازی نیازهای اطلاعاتی آنها تعریف شده است. از آنجایی که ارائه‌ی تولیدات باکیفیت و خدمات اصولی در دستورکار تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار دارد، یکی از راه‌های دستیابی به این هدف ایجاد شفافیت در صورت‌های مالی سالانه​​​​​​​ و گزارش‌های میان‌دوره‌ای است.

کتاب افشا، شفافیت مدیریت سود، تلاشی در راستای بهبود و توسعه‌ی کسب‌وکارهاست و به قلم زینت کرامتی معز در نشر متخصصان چاپ شده است.

کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مدیران و حسابداران سازمان‌ها و شرکت‌ها و همچنین افرادی که در این زمینه پژوهش می‌کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود می‌خوانیم

سیستم حسابداری تعهدی رویدادهای مالی را در زمان ایجاد و بدون توجه به زمان دریافت یا پرداخت وجه نقد مربوط، شناسایی می‌کند، در صورتی‌که در یک سیستم حسابداری نقدی، ورود یا خروج وجه نقد ملاک شناسایی ‌می‌باشد. بنابراین در شرایطی که زمان وقوع رویداد مالی با زمان ورود یا خروج وجه حاصل آن متفاوت است، همواره سیستم تعهدی فراهم‌کننده اطلاعاتی بیشتر جهت استفاده‌کنندگان از اطلاعات مالی است. این اطلاعات اضافی که اقلام تعهدی نامیده می‌شوند، نشانه‌ای از رویدادهایی هستند که در آینده رخ خواهند داد؛ برای مثال، حساب‌های دریافتنی نشانه‌ای از ورود وجه نقد در آینده و حساب‌های پرداختنی نشانه خروج وجه نقد در آینده می‌باشند. به‌عبارت دیگر، حسابداری تعهدی به‌دلیل نحوه برخورد و افشای رویدادها، فراهم‌کننده اطلاعاتی‌ست با ارزش غافلگیرکننده که با ارسال نشانه‌ها به استفاده‌کنندگان از این اطلاعات، امکان پیش‌بینی دقیق‌تری از وضعیت آینده و به‌ویژه پیش‌بینی جریان‌های نقدی آینده را اعطا می‌نماید.

اقلام تعهدی را بیشتر بدین صورت تعریف کرده‌اند که گویای تفاوت بین سود حسابداری و جزء نقدی آن است؛ به ‌بیان دیگر، تفاوت میان زمانبندی جریان‌های نقدی و زمانبندی شناخت معاملات است. ولی تعریفی که با آن بتوان ماهیت اقلام تعهدی را توصیف کرد، این است که اقلام تعهدی به معنی اقلام ایجادشده ولی موعد نرسیده هستند. در شناسایی بعضی از اقلام تعهدی مانند حساب‌های دریافتنی و پرداختنی، صرف توجه به قواعد و اصولی که مبتنی بر فرض تعهدی است، کافی است. اما همیشه چنین نیست؛ گاهی اوقات برخورد ساختاری با رویدادهای مالی باعث گمراه‌کننده شدن اطلاعات مالی می‌گردد.

شناخت آثار اقلام تعهدی بر جریان ورود و خروج وجه نقد آینده با کمک علم نشانه‌شناسی که از طریق رمزگشایی از اطلاعات مالی امکان‌پذیر است، پیش‌بینی دقیق‌تر جریان نقد مورد انتظار را ممکن می‌سازد. هر یک از انواع اقلام تعهدی آثار متفاوتی بر جریان های نقد آینده می‌گذارد که از تفاوت در عملکردشان ناشی می‌شود. تئوری محتوای اطلاعاتی اقلام تعهدی توضیح می‌دهد که اقلام تعهدی ساختاری و معنایی زمانی‌که به اقلام نقدی اضافه می‌شوند، پیش‌بینی جریان نقد آینده را بهبود می‌بخشند. در بیانیه مفهومی شماره 1 هیئت تدوین استانداردهای حسابداری مالی نیز آمده است، آن داده‌هایی که برای پیش‌بینی جریان‌های نقد آینده به جریان‌های نقد اضافه شده و برآوردها را دقیق‌تر می‌سازند، دارای محتوای اطلاعاتی هستند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: افشا، شفافیت
مفهوم افشا
مخاطبان افشا
روش‌های افشا
افشای اجباری
افشای اختیاری در مقایسه با افشای اجباری
مزایای افشای اطلاعات
فصل دوم: اقلام تعهدی
تئوری مرتبط با اقلام تعهدی: تئوری نشانه‌شناسی اقلام تعهدی
تئوری عملکرد اقلام تعهدی
اقلام تعهدی ساختاری
اقلام تعهدی معنایی
تئوری محتوای اطلاعاتی اقلام تعهدی
اقلام تعهدی و عدم اطمینان
انواع اقلام تعهدی: اقلام تعهدی اختیاری و غیراختیاری
اقلام تعهدی جاری و غیرجاری
نابهنجاری اقلام تعهدی
دلایل بررسی ناهنجاری اقلام تعهدی
واکنش سرمایه‌گذاران نسبت به تغییرات اقلام تعهدی
اقلام تعهدی خلاف قاعده
رابطه اقلام تعهدی و سودهای آتی
فصل سوم: مدیریت سود
مفاهیم سود برای گزارشگری
مفهوم مدیریت سود
انگیزه‌های مدیریت سود
طبقه بندی مدیریت سود: انواع روشهای مدیریت سود
انواع مدیریت سود
هموارسازی سود
مدیریت سود بر مبنای اقلام تعهدی
مطالعات انجام شده علمی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-622-292-136-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود

برای دریافت کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.