معرفی و دانلود کتاب از این کتاب نترسید!

عکس جلد کتاب از این کتاب نترسید!
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از این کتاب نترسید! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از این کتاب نترسید! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از این کتاب نترسید!

ترس یک احساس طبیعی‌ست؛ اما خیالتان راحت باشد! چون خواندن این کتاب اصلاً ترسی ندارد. کتاب از این کتاب نترسید!، نوشته‌ی مونی پورت درباره‌ی یکی از مهم‌ترین احساسات انسان‌ها یعنی ترس و دلهره است. نویسنده‌ی این کتاب، با تصاویر بامزه و مثال‌های متنوع برای کودکان توضیح می‌دهد که برای چه گاهی از برخی چیز‌ها می‌ترسیم و اصلاً چرا داشتن احساس ترس برای ما مفید و ضروری‌ست. این اثر در سال 2014 جایزه‌ی کتاب کودک و نوجوان لایپزیگ آلمان را نیز از آن خود کرده است.

درباره‌‌ی کتاب از این کتاب نترسید!

کسی را می‌شناسید که تا حالا احساس ترس را تجربه نکرده‌ باشد؟ البته که همه‌ی انسان‌های روی زمین حداقل یک‌بار این حس عجیب و گاهی ناخوش‌آیند را تجربه کرده‌اند. اما سوال مهم این است که ترس از کجا می‌آید؟ و چرا ذهن و جسم ما آدم‌ها به این احساس نیاز دارد؟ این همان پرسشی‌ست که باید جواب آن را در کتاب از این کتاب نترسید! (Das mutige Buch) پیدا کرد. مونی پورت (Moni Port)، نویسنده‌ و تصویرگری که در آموزش به کودکان حسابی مهارت دارد، همه‌چیز را درباره‌ی حس ترس و ترسیدن برای خوانندگان کوچک خود روشن می‌کند. ممکن است گاهی تصور کنیم که ترس، نشانه‌ی ضعیف بودن ماست. حتی ممکن است از این‌که از صدای سگ‌ها یا از تاریکی اتاقمان می‌ترسیم، احساسات خجالت کنیم. اما نویسنده‌ی از این کتاب نترسید برای شما توضیح می‌دهد که ترسیدن نه نشانه‌ی ضعف است و نه نیازی به خجالت کشیدن دارد. جالب‌تر آن است که بدانیم هر انسانی برای زنده و سالم ماندن به احساس حیاتی ترس نیاز دارد. احساس ترس حتی در طبیعت و میان سایر موجودات زنده هم دیده می‌شود. ممکن است شگفت‌زده شوید اگر بدانید که انسان‌های غارنشین و اولیه هم ترس را تجربه می‌کردند. آن هم به میزان زیاد!

کتاب از این کتاب نترسید! یک سفر هیجان‌انگیز به دنیای ذهن و عواطف ماست؛ گشت‌وگذاری که ما را به نقطه‌ی پدید آمدن احساس ترس می‌برد. نویسنده‌ی این کتاب با زبان ساده و کودکانه، و به همراهی تصویرسازی‌های فانتزی و خلاقانه‌ی خود به خوانندگان توضیح می‌دهد که احساس ترس یک ساز‌وکار‌ طبیعی ذهن برای پیشگیری از خطر است. مثلا وقتی با صدای واق‌واق سگ همسایه کمی می‌ترسیم، ذهن به ما یادآوری می‌کند که برای جلوگیری از آسیب دیدن نباید به او دست بزنیم. یا اگر از اتاق تاریک خوشمان نمی‌آید، درحقیقت این ذهن ماست که از ما می‌خواهد قبل از ورود به اتاق چراغ را روشن کنیم تا به کمد برخورد نکنیم یا روی وسیله‌ای پا نگذاریم. خالق کتاب از این کتاب نترسید، برای انتقال بهتر موضوع، به‌سراغ مثال‌های متنوع و خنده‌داری می‌رود و برای جذابیت بخشیدن به ماجرا، از خلاقیت و تخیل مخاطبان خود نیز کمک می‌گیرد. او همچنین در ادامه به ما یاد می‌دهد که چگونه با آشنایی بیشتر با احساساتی هم‌چون ترس، آن‌ها را در کنترل خود داشته باشیم و با شناخت دنیای درونی‌مان، بیشتر از همیشه با خود دوست و مهربان باشیم. این کتاب محصولی از سال 2013 است. ترجمه‌ی فارسی آن را بنفشه طباطبایی برعهده داشته و نسخه‌ی نهایی نیز با تلاش نشرپرنده آبی ‌ واجد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی ‌ به دست شما می‌رسد.

نکوداشت‌های کتاب از این کتاب نترسید!

  • کتابی عالی و به همان اندازه مهم. (بررسی کتاب کلیفو)
  • کتابی دل‌گرمی‌بخش که به‌جای حذف کردن احساس ترس آن را توضیح می‌دهد. (نشریه‌ی آلمانی ما والدین)
  • این کتاب یک نمایش ترسناک نیست؛ بلکه یک برنامه تشویقی صادقانه، دوست‌دار کودکان و سرگرمی‌بخش است که خواننده را به تفکر و صحبت کردن درباره‌ی احساس ترس تشویق می‌کند. (نشریه‌ی آلمانی Badische Zeitung)
  • ترکیبی دل‌گرم‌کننده از طنز، روابط روزمره و قدرت تخیل. (بنیاد غیرانتفاعی ترویج کتاب‌خوانی Stiftung Lesen در آلمان)

کتاب از این کتاب نترسید برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 6 تا 9 سال از تصاویر و متن‌های جالب و پرفایده‌ی این کتاب بسیار خواهند آموخت.

در بخشی از کتاب از این کتاب نترسید! می‌خوانیم

گاهی ترسیدن می‌تواند زیبا باشد. وقتی مادرت کنارت نشسته و برایت کتاب می‌خواند، ترسیدن بسیار دل‌پذیر است. در طول زمان انسان‌ها همیشه برای یکدیگر داستان‌های ترسناک تعریف می‌کردند. داستان‌هایی که اصولا واقعی نیستند. چیزهای غیرواقعی درباره جادوگران، ارواح، هیولاها و دراکولاها.

همان‌طور که تعریف می‌کنند، جادوگرها می‌توانند جادو کنند و بر روی جارو پرواز کنند. ارواح و اشباح می‌توانند از دیوار رد شوند و شب در کاخ‌ها و قصرها پرسه بزنند. دراکولاها در طول روز می‌خوابند و شب‌ها می‌آیند. آن‌ها می‌توانند هزار سال عمر کنند. آن‌ها بسیار رنگ‌پریده هستند. با دندان‌های نیش بلند و تمیز، ‌گردن تو را گاز می‌گیرند و خون تو را می‌مکند. اییییی. البته تمام این‌ها تخیل است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از این کتاب نترسید!
نویسنده
مترجمبنفشه طباطبایی
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-436-564-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از این کتاب نترسید!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از این کتاب نترسید!

برای دریافت کتاب از این کتاب نترسید! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.