معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32

در کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32 به قلم مسرور دولت آبادی و متین تسلی بخش، همانطور که از عنوان کتاب پیداست، به‌صورت کلی با اجزای این ریزپردازنده‌ها، نحوه‌ی عملکردشان و کاربردهای مختلف آن‌ها آشنا می‌شویم. میکروکنترلرهای ARM STM32 نوعی از میکروکنترلرهای خانواده‌ی 32 بیتی هستند که به دلیل سرعت بالا، هزینه‌ی کم، کوچکی ابعاد، تطابق با ورودی‌های مختلف، پشتیبانی از ابزارها و پلتفرم‌های توسعه‌ی رایگان و متن باز و قدرت پردازش بالا، در صنایع مختلفی از جمله صنعت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32

میکروکنترلرها یا ریزکنترل‌گرها به پردازنده‌های بسیار کوچکی اشاره دارد که از اجزای مختلفی، از جمله CPU، تایمر و درگاه‌های ورودی و خروجی و مدار حافظه تشکیل شده است. میکروکنترلرها در واقع مانند یک رایانه‌ی کوچک هستند که بر خلاف رایانه‌های معمولی که قابلیت اجرای فرامین و محاسبات متنوع را دارند، برای انجام کارهای خاص و محدودی طراحی شده‌اند. میکروکنترلرها برای کاربردهای کوچک و محدودی طراحی می‌شوند. میکروکنترلرها به دلیل حجم کوچک، قدرت پردازش بالا، سرعت بالا و امکانات نرم‌افزاری متعدد در تولید دستگاه‌هایی مانند تلویزیون‌ها، مایکروفرها و دستگاه‌های موبایل برای کاهش هزینه‌ی تولید، بالا بردن سرعت پردازش و صرفه‌جویی در انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. میکروکنترلرها با پردازش مقادیر و فرامین دیجیتال کار می‌کنند و در نتیجه لازم است که فرامین و برنامه‌های مورد انتظار آن‌ها توسط یک زبان برنامه‌نویسی طراحی شده و روی این بردها نصب و اجرا شود. برای این منظور از برنامه‌هایی تحت عنوان کامپایلرها استفاده می‌کنیم.

معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32

میکروکنترلرهای ST از گروه محبوب‌ترین میکروکنترلرهای موجود در بازار ایران هستند که در تولید قطعات الکترونیکی متنوعی مانند ابزارهای پزشکی، سیستم‌های بازی، اسکنرها و پرینترها مورد استفاده قرار می‌گیرند. میکروکنترلرهای ARM STM32 گروهی از میکروکنترهای 32 بیتی ST هستند که توسط شرکت STMicroelectronics تولید و وارد بازار شده‌اند و امروزه در شمار محبوب‌ترین و پرکاربردترین میکروکنترلرهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شوند. مسرور دولت آبادی و متین تسلی بخش در کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32 با کمک نرم‌افزار KEIL به برنامه‌نویسی بر روی برد مبتنی بر stm32f103c8t6 می‌پردازند و در همین‌حین اجزای مختلف میکروکنترلرهای ARM STM32، نحوه‌ی عملکرد آن‌ها، مزایا و معایب این میکروکنترلرها و کاربردهای آن در تولیدات صنعتی و الکترونیکی را معرفی و بررسی می‌کنند. نویسندگان کتاب، دلیل انتخاب برد نامبرده را ارزانی، فراوانی و سادگی دسترسی آن در بازار ایران اعلام کرده‌اند.

کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32 در شانزده بخش مجزا به معرفی کامل میکروکنترلرها با تمرکز بر میکروکنترلرهای ARM STM32 پرداخته و با معرفی نمونه‌های تمرینی متعدد، خواننده‌ی تازه‌کار را با روند طراحی و نصب نرم‌افزار روی برد stm32f103c8t6، به صورت گام‌به‌گام و دقیق آشنا می‌کند.

برای مطالعه‌ و یادگیری مطالب کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32 به آشنایی با مهارت‌های ساده‌ی کامپیوتری، آشنایی ابتدایی با میکروکنترلرها و ریزپردازنده‌ها و آشنایی کلی با زبان برنامه‌نویسی KEIL احتیاج دارید.

کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32 به تمام دانشجویان مهندسی کامپیوتر و علاقه‌مندان این حوزه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32 می‌خوانیم

واژه ARM بسیار متداول است. ARM نوعی معماری برای ساخت پردازنده‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی است. به‌دلیل قیمت بسیار مناسب، سرعت بالا و توان مصرفی پایین از این معماری در ساخت پردازنده‌های سیستم‌های نهفته مانند گوشی‌های تلفن همراه، رسپبری پای میکروکنترلرها و.... بسیار استفاده می‌شود.

میکروکنترلرهایی که با معماری ARM ساخته شده‌اند، معمولاً با نام Cortex-(A،R،M)X عرضه می‌شوند، A برای سیستم‌های کاربردی مانند گوشی تلفن همراه، تبلت سیستم‌های نهفته، R برای سیستم‌های زمان واقعی (Real-Time) و M برای سیستم‌های با مصرف توان پایین می‌باشد. عدد بعد از این حروف نشانگر تعداد خطوط اجرایی پردازنده می‌باشد. یکی از شرکت‌هایی که این معماری را برای ساخت پردازنده‌های خود انتخاب کرده است، شرکت ST می‌باشد. میکروکنترلرهای این شرکت تحت عنوان STM به علت تنوع بالا و ارائه کتابخانه‌های برنامه‌نویسی کاربردی بسیار محبوب شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
فصل اول: مقدمه و معرفی میکروکنترلر ARM
فصل دوم: معرفی سخت‌افزار مورداستفاده و ملاحظات سخت‌افزاری
فصل سوم: شروع کار با برنامه‌نویسی در KEIL
فصل چهارم: کنترل پایه‌های میکروکنترلر (GPIO)
فصل پنجم: تایمرها
فصل ششم: وقفه‌ی خارجی
فصل هفتم: راه‌اندازی ارتباط سریال
فصل هشتم: مبدل آنالوگ به دیجیتال
فصل نهم: راه‌اندازی DAC در میکروکنترلر
فصل دهم: PVD و مدیریت توان
فصل یازدهم: استفاده از ریجسترهای Backup
فصل دوازدهم: قابلیت‌های DMA
فصل سیزدهم: آشنایی با نحوه‌ی کار با واحد حافظه‌ی Flash داخلی تراشه
فصل چهاردهم: آشنایی با واحد I2C
فصل پانزدهم: پروتکل SPI
فصل شانزدهم: پروژه‌های کاربردی میکروکنترلر
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-622-218352-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سخت افزار
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلرهای ARM STM32 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.