معرفی و دانلود کتاب آموزش وردپرس پیشرفته

عکس جلد کتاب آموزش وردپرس پیشرفته
قیمت:
۱۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش وردپرس پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش وردپرس پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش وردپرس پیشرفته

کتاب آموزش وردپرس پیشرفته به کاربردهای گسترده‌ی وردپرس از جمله ساختن سایت‌های شخصی، تجاری، علمی و آموزشی و… می‌پردازد. با خواندن این کتاب می‌توانید یک دید کلی نسبت به طراحی وب‌سایت و کاربردهای وردپرس پیدا کنید. سارا نخعی با استفاده از زبانی ساده و روان برای توضیح عملکرد وردپرس، منبعی مناسب برای خوانندگان فراهم آورده است.

درباره‌ی کتاب آموزش وردپرس پیشرفته

کتاب آموزش وردپرس پیشرفته نوشته‌ی سارا نخعی، در ابتدا، به توصیف و دسته‌بندی توابع وردپرس به دو گروه اصلی توابع درون حلقه و خارج حلقه می‌پردازد.نویسنده با استفاده از این روش به فهم بهترِ ساختار و کاربرد این توابع کمک می‌کند. این دسته‌بندی برای توسعه‌دهندگان و طراحان وب که با وردپرس کار می‌کنند، بسیار مفید به نظر می‌رسد. اشاره‌ی سارا نخعی به توابع درون حلقه به‌عنوان پرکاربردترین توابع در طراحی قالب وردپرس، اهمیت ویژه‌ی این توابع را برجسته می‌کند. این نکته که توابع درون حلقه جهت نمایش نوشته‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، به خواننده کمک می‌کند تا کاربرد اصلی این توابع را درک کند.

سارا نخعی در ادامه توضیح جامعی درباره‌ی مفهوم حلقه یا کوئری در وردپرس و کاربرد آن در نمایش محتوا به خوانندگان ارائه می‌دهد تا آن‌ها بهتر متوجه نقشِ توابع درون حلقه شوند. نویسنده در ادامه با ارائه‌ی توضیح ملموسی درباره‌ی توابع خارج حلقه و کاربرد آن‌ها دید جامعی از دسته‌بندی توابع وردپرس به خواننده می‌دهد. افزودن مثال‌های عملی و کدهایی که نشان‌دهنده‌ی نحوه‌ی استفاده از توابع درون حلقه هستند، می‌تواند به کاربردی بودن و جذابیت کتاب آموزش وردپرس پیشرفته کمک کند.

سارا نخعی در بخش بعدی کتاب آموزش وردپرس پیشرفته به‌خوبی اهمیت هوک‌ها را در توسعه و سفارشی‌سازی وردپرس توضیح می‌دهد و به کارکرد آن‌ها در پلاگین‌ها اشاره می‌کند. او تفاوت‌های اساسی بین اکشن‌ها و فیلترها را به‌طور واضح بیان می‌کند و توضیحاتی در اختیار خواننده می‌گذارد تا درک بهتری از این دو مفهوم پیدا کند. در ادامه نیز با مثال‌هایی عملی از نحوه‌ی استفاده از اکشن‌ها و فیلترها در وردپرس به تفهیمِ دقیق مطلب می‌پردازد. سارا نخعی در کتاب آموزش وردپرس پیشرفته به‌خوبی توضیح می‌دهد که هوک‌ها در کدام بخش‌های هسته‌ی وردپرس قرار دارند و به نقش فایل class-wp-hook.php در این فرآیند می‌پردازد. استفاده از سیستم هوکِ وردپرس در پروژه‌های غیر وردپرسی مانند لاراول، کاربرد گسترده و انعطاف‌پذیری این سیستم را نشان می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب آموزش وردپرس پیشرفته

در بخش بعدی سارا نخعی به اهمیت داینامیک کردن منوها در وردپرس و مزایای آن برای کاربران اشاره می‌کند. این کار به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق بخش مدیریت وردپرس، منوها را به‌راحتی اضافه، حذف یا ویرایش کنند. این ویژگی به‌طور مستقیم روی تجربه کاربری (UX) تأثیر مثبت دارد؛ زیرا کاربران می‌توانند به‌راحتی و بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، ساختار منوهای سایت خود را تغییر دهند. به‌طور خلاصه، این ویژگی امکان مدیریت منوها را به‌صورت ساده و کارآمد فراهم می‌کند.

در کتاب آموزش وردپرس پیشرفته، داینامیک کردن منوها در وردپرس و استفاده از مگامنوها به‌عنوان راهکاری برای بهبود تجربه‌ی کاربری و افزایش جذابیت سایت‌ها بررسی می‌شود. سارا نخعی همچنین به کاربردهای حلقه‌ی وردپرس در نمایش محتوای پویا و افزایش کارآیی سایت‌ها اشاره می‌کند. این مباحث نشان می‌دهند که استفاده‌ی بهینه از قابلیت‌های وردپرس در مدیریت منوها و نمایش محتوا و… می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود عملکرد وب‌سایت‌ها و جذب بازدیدکنندگان به آن‌ها داشته باشد.

کتاب آموزش وردپرس پیشرفته که شامل آموزش گام‌‌به‌‌گام طراحی و توسعه‌ی سایت‌های حرفه‌ای با وردپرس، ایجاد سایت فروشگاهی، آشنایی با فایل‌های اصلی، طراحی قالب‌ها و معرفی افزونه‌های کاربردی است، در قالب اثری آموزشی (آموزش طراحی و توسعه‌ی وبسایت با وردپرس) نوشته شده و در انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش وردپرس پیشرفته برای چه کسانی مناسب است؟

طراحان وب که در زمینه‌ی طراحی و بهینه‌سازی سایت‌ها فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این کتاب جهت ارتقاء طرح‌های خود استفاده کنند. به‌طور‌کلی هر کسی که به بهینه‌سازی و بهبود سایت‌های وردپرسی علاقه‌مند است، می‌تواند از مطالب این کتاب بهره‌مند شود

در بخشی از کتاب آموزش وردپرس پیشرفته می‌خوانیم

منوها نقش مهمی را در وبسایت‌ها ایفا می‌کنند هر وبسایت با هر فعالیتی که داشته باشد برای جذب هرچه بیشتر بازدیدکننده نیازمند یک منوی جذاب و حرفه‌ای می‌باشد. منوها علاوه بر اینکه تأثیر مثبتی در ظاهر سایت دارد به کاربران و بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا به سرعت به محتوا و مطالب موجود در سایت دسترسی داشته باشند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس به طور پیش فرض و بدون نیاز به افزونه خاصی ساخت منوهای کشویی ساده را برای شما فراهم می‌کند که این منوهای ساده هیچ‌گونه قابلیت شخصی‌سازی و امکانات پیشرفته را ندارند برای داشتن یک منوی زیبا و منحصر به فرد بهتر است از افزونه مگامنو برای وردپرس استفاده کنید.

مگامنو چه فایده ای برای سایت ما دارد؟

مگامنو در وردپرس یکی از مواردی است که شکل ظاهری زیبا و جذابی به سایت شما می‌بخشد. نظر بازدیدکننده را در لحظه نخست به خود جلب کرده و باعث می‌شود مدت زمان بیشتری در سایت شما بماند و مطالب دیگر وبسایت را نیز مورد بررسی قرار دهد سیستم مدیریت محتوای وردپرس این امکان را برای شما فراهم کرده تا به کمک یک افزونه و بدون نیاز به کدنویسی یک مگامنوی حرفه‌‌ای به سایت خود اضافه کنید. ساخت مگامنو در وردپرس با Max Mega Menu بسیار آسان است.

این افزونه طراحی ساده و آسانی دارد با اکثر قالب‌های وردپرسی سازگار است و همچنین امکانات سفارشی‌سازی بسیار گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک افزونه Max Mega Menu قادر خواهید بود منوهای کشویی و چند ستونی جذاب بسازید و از تصاویر و فیلم‌ها به راحتی در داخل منوها استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معرفی توابع اولیه وردپرس و آدرس‌دهی مطلق فایل‌های قالب
فصل 2: اکشن هوک‌ها همراه با انجام مثال‌های متعدد.
فصل 3: داینامیک کردن منوهای هدر
فصل 4: حلقه‌های وردپرس
فصل CUSTOM POST TYPE :5 و ایجاد یک پست تایپ سفارشی برای محصولات
فصل TAXONOMY :6و ایجاد آن برای محصولات
فصل 7: POST META و توابع آن
فصل 8: شخصی‌سازی صفحات آرشیو محصولات.
فصل 9: ابزارک‌ها
فصل 10: پیاده‌سازی صفحه نمایش مکان فعلی کاربر
فصل 11: ساخت جعبه دانلود حرفه‌ای با استفاده از زمینه‌های دلخواه
فصل 12: پیاده‌سازی بخش کامنت‌ها و متمایز کردن دیدگاه مدیر
فصل 13: امکان لایک و دیسلایک کامنت‌ها، پست‌ها و...
فصل 14: ایجاد دکمه‌های اشتراک‌گذاری مطالب و دکمه + GOOGLE
فصل 15: شورت کدها
فصل 16: ایجاد فرم لاگین یا ثبتنام به صورت لایت باکس
فصل 17: ایجاد یک ابزارک سفارشی با محتوای اختصاصی
فصل 18: ایجاد یک پنل آپشن قدرتمند برای تنظیمات قالب
فصل 19: متصل کردن سایت به درگاه پرداخت اینترنتی
فصل 20: ساخت فروشگاه محصولات دانلودی با استفاده از افزونه EDD
فصل 21: ایجاد انواع فرم‌های نظرسنجی در وردپرس
فصل 22: چسبنده کردن منو به بالا با اسکرول کردن صفحه به پایین
فصل 23: نحوه استفاده از فایل‌های مختلف (هدر، سایدبار، فوتر) در قالب
فصل 24: معرفی و ایجاد دیگر فایل‌های مورد نیاز قالب
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش وردپرس پیشرفته
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات500
زبانفارسی
شابک978-622-218-575-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش وردپرس پیشرفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش وردپرس پیشرفته

برای دریافت کتاب آموزش وردپرس پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.