معرفی و دانلود کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی: نقشه برداری اجرایی مقدماتی

عکس جلد کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی: نقشه برداری اجرایی مقدماتی
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی: نقشه برداری اجرایی مقدماتی

کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی تألیف علی حمدی پور، این شاخه‌ی مهندسی را تعریف می‌کند و اصول اولیه و مبانی آن را تشریح می‌کند. این راهنمای کاربردی که روی نقشه‌برداری ساختمانی متمرکز است، از تجهیزات مورد نیاز آن می‌گوید و نحوه‌ی استقرار، ترازیابی، اندازه‌گیری، زاویه‌یابی و تفکیک و پیاده‌سازی را آموزش می‌دهد. کتاب در مورد کارتوگرافی، نقشه‌خوانی و ترسیم نرم‌افزاری نقشه‌ها نیز مطالبی را مطرح می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی

بشر از قرن‌ها پیش به اهمیت نقشه پی برد و برای ساخت خانه و سرپناهش از آن استفاده کرد. نقشه ابزاری بود که به انسان امکان می‌داد کاملاً بر محیطش اشراف پیدا کند و در زمانی کوتاه و با کمترین هزینه سازه را برپا سازد. در سال‌های اخیر که تجهیزات مهندسی پیشرفته‌تر شده‌اند، این علم نیز خیلی بیشتر توسعه پیدا کرده. کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی تألیف علی حمدی پور، تلاش دارد این رشته‌ی مهندسی را معرفی کند و اصول و مبانی آن را توضیح دهد. این راهنما بحثش را با تعریف نقشه‌برداری شروع می‌کند و از انواع تخصص‌ها و گرایش‌های آن می‌گوید. کتاب روی گرایش ساختمانی متمرکز می‌شود و نحوه‌ی نقشه برداری برای کارهای مرتبط با آن را تشریح می‌کند. در ادامه به مفاهیمی مثل شکل زمین و سطوح مبنا می‌پردازد و تئوری خطا و برآورد را به شکل خلاصه مرور می‌کند.

رشته‌ی نقشه برداری حوزه‌ای میان‌رشته‌ای محسوب می‌شود؛ ترکیبی از ریاضی و فیزیک، مهندسی، الکترونیک، کامپیوتر، آمار و حتی حقوق! نقشه‌‌بردار باید درک واضح و درستی از تمام این حوزه‌ها داشته باشد تا بتواند با ترکیب کردن آن‌ها موقعیت‌های مختلف زمین را تعیین کند. این موقعیت می‌تواند روی سطح زمین، بالا یا حتی زیر آن باشد. نقشه‌برداری را می‌توان به دو بخش کلی تقسیم کرد: برداشت و ارائه‌ی نتیجه. در مرحله‌ی اول نقشه‌‌بردار با تجهیزاتش به موقعیت مورد نظر می‌رود و با کمک ابزارهای مختلف داده‌های مورد نیاز را گردآوری می‌کند. پس‌ازآن این داده‌ها را آنالیز و تحلیل می‌کند و نتیجه را ارائه می‌دهد. نتیجه هم در قالب نقشه خواهد بود و هم ممکن است به‌صورت جدول و مدل باشد. آن‌چنان‌که مشخص است این کار طاقت‌فرسا است و دانش و مهارت و تکنیک زیادی احتیاج دارد. علی حمدی پور که خود تجربه‌ی عملیاتی و آموزشی کافی در این زمینه دارد، در کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی به همه‌ی تکنیک‌های ضروری برای این کار اشاره می‌کند و آن‌ها را آموزش می‌دهد. او از لوازم و تجهیزات برای نقشه‌کشی می‌گوید و نحوه‌ی استقرار، ترازیابی، اندازه‌گیری، زاویه‌یابی و اصول تعیین موقعیت ایستگاه‌ها را یاد می‌دهد. همین‌طور برداشت، مساحی، تفکیک، پیاده‌سازی و کنترل و نظارت را شرح داده و در موردشان مباحثی را مطرح می‌کند. نقشه‌نگاری یا کارتوگرافی، نقشه‌خوانی و ترسیم نقشه با نرم‌افزارهای کامپیوتری هم از دیگری مطالبی هستند که نویسنده به آن‌ها می‌پردازد و آن‌ها را به مخاطب می‌آموزد.

کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ کرده است.

کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به فعالان رشته‌های عمران و تکنیسین‌های نقشه‌برداری پیشنهاد می‌شود. همین‌طور پیمانکاران هم می‌توانند از این منبع استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه
فصل اول: تعاریف و اصول اولیه نقشه‌برداری
فصل دوم: نقشه‌برداری ساختمان
فصل سوم: اصول نقشه‌نگاری
فصل چهارم: متره، نرم‌افزارهای ترسیم نقشه و ارائه گزارشات
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی: نقشه برداری اجرایی مقدماتی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-622-218-597-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی

برای دریافت کتاب آموزش نقشه برداری و نقشه نگاری برای کارهای ساختمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.