معرفی و دانلود کتاب آموزش فریم ورک FLASK: ساخت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های تحت وب به زبان پایتون

عکس جلد کتاب آموزش فریم ورک FLASK: ساخت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های تحت وب به زبان پایتون
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش فریم ورک FLASK و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش فریم ورک FLASK و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش فریم ورک FLASK: ساخت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های تحت وب به زبان پایتون

فریم ورک یک نرم‌افزار کاربردی است که در مسیر توسعه‌ی اپلیکیشن‌های جدید و نوین به برنامه‌نویسان کمک می‌کند. کتاب آموزش فریم ورک FLASK اثر رضوان حبیبی به بررسی یک فریم ورک وب سبک به اسم فلسک می‌پردازد که با زبان پایتون طراحی و نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب آموزش فریم ورک FLASK

نوشتن یک کد ممکن است خسته‌کننده و پر از خطاهای احتمالی باشد. زیرا کدهای ایجادشده باید تست شوند تا مشخص شود که بدون اشکال و خطا هستند. بنابراین کار کردن با چهارچوب‌هایی که نیازهای برنامه‌نویسان را برطرف، خطاهای احتمالی را رفع کرده و روند کدنویسی را آسان کند، یک نیاز اساسی خواهد بود.

در کتاب آموزش فریم ورک FLASK می‌خوانیم که فلسک یک میکرو فریم‌ورک است چون بسیاری از ابزارها و کتابخانه‌های رایج سایر فریم‌ورک‌ها را ندارد. مثلا فلسک به‌طور پیش‌فرض نمی‌تواند با دیتابیس کار کرده یا فرم‌ها را اعتبارسنجی کند. رضوان حبیبی کتاب آموزش فریم ورک Flask را با هدف آشنایی بیشتر مخاطبان با این فریم ­ورک نوشته است و قصد دارد تا خوانندگان هنگام کار با فریم ورک فلسک به تسلط بیشتری برسند.

کتاب آموزش فریم ورک FLASK به ما می‌آموزد که فلسک کتابخانه‌ای کوچک یا به‌اصطلاح جمع‌وجور است اما این کوچک‌بودن را نباید با ضعیف بودن اشتباه بگیرید. رضوان حبیبی توضیح می‌دهد که اتفاقاً فلسک به‌حدی قدرتمند است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ به آن اعتماد کرده و از فلسک در پروژه‌های خود استفاده می‌کنند. مثلا Uber که بزرگ‌ترین سرویس درخواست تاکسی اینترنتی است یا سامسونگ که یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های قطعات دیجیتال در دنیا است، از فلسک استفاده می‌کنند.

رضوان حبیبی معتقد است که فلسک با این هدف طراحی شده تا هسته‌ی اصلی برنامه را ساده و مقیاس‌پذیر نگه دارد. همچنین فلسک به‌جای یک لایه انتزاعی برای پشتیبانی پایگاه داده، از افزونه‌هایی برای افزودن چنین قابلیت‌هایی به برنامه پشتیبانی می‌کند. کتاب آموزش فریم ورک FLASK توضیح می‌دهد که فلسک برخلاف سایر چارچوب‌های برنامه‌های کاربردی وب، به شما اجازه می‌دهد تا کنترل کامل و خلاقانه‌ای در برنامه و توسعه‌ی وب در اختیار داشته باشید. توسعه‌دهنده این شانس را دارد که در صندلی راننده بنشیند و هر کاری را که می‌خواهد، انجام دهد و افزودن ویژگی‌های خارجی را بر عهده بگیرد.

رضوان حبیبی در کتاب آموزش فریم ورک FLASK از مزایای فلسک می‌گوید و توضیح می‌دهد که استفاده از فلسک برای توسعه‌ی وب، امکان آزمایش واحد را از طریق پشتیبانی یکپارچه، سرور توسعه داخلی، اشکال‌زدایی سریع و ارسال درخواست خاص فراهم می‌آورد. فلسک بسیار سبک است و شما را قادر می‌سازد به‌راحتی با استفاده از افزونه‌های موردنظر به یک چارچوب وب تبدیل شوید.

کتاب آموزش فریم ورک FLASK اثر رضوان حبیبی توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش فریم ورک FLASK مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای مبتدیانی که می‌خواهند پایتون را یاد بگیرند بسیار مفید است. همچنین توسعه‌دهندگان باتجربه نیز می‌توانند از این کتاب برای توسعه‌ی برنامه‌های وب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب آموزش فریم ورک FLASK: ساخت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های تحت وب به زبان پایتون می‌خوانیم

تغییر مسیر Flask به‌عنوان یک تابع یا ابزار در Flask تعریف می‌شود که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا کاربران را به یک URL مشخص هدایت کنند و یک کد وضعیت مشخص را اختصاص دهند. هنگامی که این تابع فراخوانی می‌شود، یک شیء پاسخ برگردانده می‌شود و تغییر جهت به مکان مورد نظر با کد وضعیت اتفاق می‌افتد. هنگامی که یک وب‌سایت بازدید می‌شود، سرور درخواستی را دریافت می‌کند و پس از پردازش با یک کد سه‌رقمی معروف به کد HTTP به درخواست پاسخ می‌دهد. در دنیای برنامه‌نویسی، این کد وضعیت که به‌عنوان پاسخ برگردانده می‌شود، به‌عنوان خطا شناخته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی با وب اپلیکیشن
فصل 2: نصب و راه‌اندازی ابزارها - تنظیمات یک وب اپلیکیشن
فصل 3: تعریف مینیمال اپ
فصل 4: ROUTERING VARIBALE RULES
فصل 5: کار با STATIC FILE TEMPLATE
فصل 6: کار با TEMPLATE JINJA
فصل 7: بررسی HTTP METHOD و فرم‌های ارسال داده به روش GET و POST
فصل 8: UPLOAD و SAVE فایل‌ها از طریق فرم
فصل 9: بررسی و ست کردن کوکی
فصل 10: بررسی SESSIONها
فصل 11: بررسی API و JSON
فصل 12: آشنایی با DATABASE و SQLITE
فصل 13: استفاده از SQLALCHEMY در پروژه
فصل 14: ORM در FLASK
فصل 15: بررسی اولیه ROUTE REDIRECTING
فصل 16: EXTENSIONS
فصل 17: DEBUGGING APPLICATION ERRORS
فصل 18: FLASK MAIL
فصل 19: WTF
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش فریم ورک FLASK: ساخت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های تحت وب به زبان پایتون
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-622-218-630-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش فریم ورک FLASK

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش فریم ورک FLASK

برای دریافت کتاب آموزش فریم ورک FLASK و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.