معرفی و دانلود کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش

عکس جلد کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش

کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش، منبعی ارزشمند و کاربردی در زمینه‌ی فراگیریِ جوشکاری و بازرسی جوش است. محمد گنجی، نویسنده‌ی کتاب، مراحل مختلف جوشکاری و الزامات بازرسی جوش را در این اثر با زبانی ساده و خوش‌فهم، آموزش داده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، دانش و مهارت لازم را برای تبدیل‌ شدن به یک جوشکار و بازرس جوش ماهر کسب خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش

کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش، تمامی اطلاعات لازم را برای یادگیری مراحل جوشکاری و بازرسی جوش پیش روی خواننده قرار می‌دهد. محمد گنجی، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر از روش‌های مختلف جوشکاری و بررسی جوش‌‌ گفته است. در این کتاب تمامی مرحله‌های جوشکاری و انواع آن‌ها توضیح داده شده است. مطالب این اثر با توضیحِ انواع فرایند‌های جوشکاری آغاز می‌شود. با مطالعه‌ی این اثر با فرایند جوشکاری الکترودِ دستی، جوشکاری قوسی با الکترود مصرفی و تحت محافظت گاز محافظ، جوشکاری توپودری، جوشکاری قوسی با الکترود تنگستنی و تست محافظت گاز محافظ و جوشکاری زیرپودری، آشنا می‌شوید.

این روش‌‌های جوشکاری، برای اتصال قسمت‌های مختلف فلزات در صنایع مختلف کاربرد دارند. مفهوم ناپیوستگی‌های جوش در جوشکاری را در ادامه مطالعه می‌کنید. گاهی اوقات در حین یا پس از جوشکاری، نواقصی در فلز پایه یا محل جوش پدید می‌آید. این نواقص، در برخی موارد، عملکرد صحیح قطعه یا وسیله‌ی جوش‌داده‌شده را مختل می‌کنند. حتی کوچکترین عیب در جوش می‌تواند باعث اختلال در عملکرد یک سیستم بزرگ‌تر شده و هزینه‌های هنگفتی را به بار آورد. نویسنده، در کنار تشریح ناپیوستگی‌ها، به بررسی انواع ناپیوستگی‌های جوش در این اثر پرداخته‌‌ است. تَرَک، ذوب ناقص، نفوذ ناقص، حفره‌ی گازی یا تخلخل، بریدگی‌ِ کنار جوش، سررفتن جوش، لکه قوس و پارگی‌ لایه‌ای، برخی از ناپیوستگی‌های رایج در جوشکاری است که اطلاعات کاملی درباره‌ی چگونگی ایجاد این نقص‌ها و روش جلوگیری از آن در کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش مطرح شده است.

آشنایی با علائم و نقشه‌خوانی جوش و آزمون‌های غیرمخرب، بخش دیگری از مفاهیم جوشکاری هستند که محمد گنجی، در این اثر به توضیح آن‌ها پرداخته. در ادامه‌ی مطالعه‌ی این کتاب، انواع اتصال، جوش، فرآیند جوشکاری، اتصال فلنجی، اتصال وصله‌ای و انواع مختلف لبه‌سازی را یاد می‌گیرید. مولفِ این اثر در کنار آموزش جوشکاری، توضیحات کاملی را برای بازرسی جوش مطرح کرده است. این توضیحات در فصل چهارم کتاب خودنمایی می‌کنند. تست چشمی، آزمون مایعات نافذ، آزمون ذرات مغناطیسی، آزمون فراصوتی یا اولتراسونیک، آزمون رادیوگرافی و اشعه‌ی رادیواکتیو، آزمون‌هایی هستند که برای بررسیِ کیفیتِ جوشکاری می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. این آزمون‌ها، آسیبی به محل جوش‌خورده نمی‌زنند. آزمون‌های مخربی نیز وجود دارد که نویسنده‌ی کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش، درباره‌ی آن‌ها سخن رانده است. تست کشش، تست سختی‌سنجی، تست برینل، تست راکول، میکروسختی سنجی، تست ضربه و تست خمش، در گروه آزمون‌های مخرب قرار دارند. منظور از آزمون‌های مخرب در این اثر، روش‌هایی برای امتحان کیفیت جوش است که با انجام آن‌ها، محل جوش‌خورده، آسیب می‌بیند.

مطالب کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش، با توضیح متالورژی جوشکاری، اسناد مرتبط با بازرسی و صلاحیت جوش و حدود پذیرش بازرسی چشمیِ جوش در استاندارد AWS D1.1، به پایان می‌رسد. محمد گنجی، تمامی کدها، استانداردها، مشخصات فنی و تاییده‌های صلاحیت دستورالعمل‌های جوشکاری را در این اثر مطرح کرده تا یک کتاب مرجع، در اختیار علاقه‌مندان به جوشکاری قرار بگیرد. نویسنده برای انتقال بهتر مطالب آموزشی در کنار متن از تصویر و جدول‌های آموزنده کمک گرفته است. این تصاویر، درک بهتری را از انواع مراحل جوشکاری و روش‌های بازرسی جوش در اختیار خواننده قرار می‌دهند.

کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی فن‌آموزانِ گرایش جوشکاری، مخاطب‌های اصلی کتاب فرآیند‌های جوشکاری و بازرسی جوش به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌‌ای این کتاب برای بازآموزی و تجدید اطلاعات جوشکاران نیز سودمند است.

در بخشی از کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش می‌خوانیم

جوش پشت‌بند: به طور کلی، سیستم‌های پشت‌بند، سیستم‌هایی هستند که قبل از شروع جوشکاری و عموماً با هدف اطمینان از نفوذ کامل اجرا می‌شوند. یکی از این عملیات، جوش پشت‌بند است که عبارت است از: بستن پشت قطعه با جوش (دسترسی به پشت و ریشه جوش داریم) و سپس انجام جوشکاری اصلی.

در بسیاری موارد و در بسیاری از پروژه‌ها، جوش پشت‌بند ممنوع است؛ زیرا چه بسا جوشکاری اصلی باعث بشود پشت‌بند جوشکاری‌شده قبلی، مجددا ذوب شده و بدون هیچ محافظتی و با سرعت سرد شدن بالا منجمد شود که در نتیجه ممکن است باعث ایجاد ریزترک‌ها بشود.

جوش پشتی: پس از پایان جوشکاری با هدف اصلاح یا تعمیر ریشه اتصال انجام می‌شود. در این‌جا نیز به پشت قطعه و ریشه اتصال دسترسی وجود دارد؛ در نتیجه، با عملیات سنگ‌زنی یا دیگر عملیات مناسب، ریشه اتصال را برداشته و مجدداً از پشت، جوشکاری را انجام می‌دهیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1 / فرآیندهای جوشکاری
فصل 2 / ناپیوستگی‌های جوش
فصل 3 / علائم و نقشه‌خوانی جوش و آزمون‌های غیرمخرب
فصل 4 / آشنایی با آزمون‌های غیرمخرب در جوش
فصل 5 / آزمون‌های مخرب
فصل 6 / متالوژی جوشکاری
فصل 7 / اسناد مرتبط با بازرسی و صلاحیت جوش
فصل 8 / حدود پذیرش بازرسی چشمی جوش در استاندارد AWS D1.1

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-622-218-609-8
موضوع کتابکتاب‌های جوشکاری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش

برای دریافت کتاب آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.