معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع Microsoft Azure

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع Microsoft Azure و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع Microsoft Azure و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع Microsoft Azure

سید ابراهیم موسوی‌ پور و حسن خستوانه در کتاب آموزش جامع Microsoft Azure تلاش می‌کنند منبع جامعی برای یادگیری مفاهیم، ابزارها، اصول و قوانین اساسی پلتفرم Microsoft Azure را در اختیار خوانندگان قرار بدهند. Microsoft Azure، پلتفرم رایانش ابری کمپانی مایکروسافت است که به وسیله‌ی مراکز داده‌ی جهانی، به تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اجازه‌ی دسترسی، مدیریت، خلق و توسعه‌ی برنامه‌های نرم‌افزاری با کمک پلتفرم Net. را برای کاربران از سرتاسر جهان فراهم می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع Microsoft Azure

شرکت‌های بزرگ و کوچک نرم‌افزاری از سرتاسر جهان برای تولید و توسعه‌ی امکانات نرم‌افزاری خود به ابزارها و امکانات سخت‌افزاری گسترده‌ای احتیاج دارند. شرکت‌ها بدون داشتن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و محاسباتی مانند پایگاه‌های داده و سرورهای پردازش اطلاعات قادر نخواهند بود به فعالیت خود ادامه دهند. تولید و به‌کارگیری این زیرساخت‌های سخت‌افزاری کار ساده‌ای نیست و به سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در زمینه‌های مختلف، مانند استخدام نیروهای متخصص، تهیه و تجهیز ابزارها و تجهیزات و حتی اختصاص دادن مساحت و مکان مشخصی برای نصب سرورها احتیاج دارد. در سال‌های اخیر و با توجه به هزینه‌ی هنگفت ساخت، تجهیز و نگهداری این زیرساخت‌ها، شرکت‌های تکنولوژی بزرگی مانند کمپانی مایکروسافت در پاسخ به این مشکل شروع به معرفی پلتفرم‌های رایانش ابری کردند. پلتفرم Microsoft Azure یکی از این پلتفرم‌های محاسباتی است که به شرکت‌های بزرگ و کوچک از سراسر جهان اجازه می‌دهد بدون در اختیار داشتن زیرساخت‌های رایانه‌ای عظیم، به تولید و توسعه‌ی برنامه‌های نرم‌افزاری بپردازند. روند عملکرد این زیرساخت‌های رایانش ابری به این شکل است که شما به جای سرمایه‌گذاری در تهیه و تجهیز زیرساخت‌های رایانه‌ای، به شرکت واسطی که این امکانات سخت‌افزاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد هزینه‌ای پرداخت می‌کنید و در عوض از فضای ذخیره‌سازی، قدرت محاسباتی و امکانات تخصصی که در اختیارتان قرار می‌گیرد استفاده می‌کنید. این مسأله به شما این امکان را می‌دهد که فقط برای امکاناتی که از آن‌ها استفاده می‌کنید هزینه‌ پرداخت کنید، فضای ذخیره‌سازی و قدرت محاسباتی را بر اساس نیازهای خود تنظیم کنید و در هر زمان اقدام به کاهش یا افزایش هزینه‌های خود کنید.

معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع Microsoft Azure

سید ابراهیم موسوی پور و حسن خستوانه در کتاب آموزش جامع Microsoft Azure، همان‌طور که از عنوان کتاب پیداست، به معرفی و آموزش گام‌به‌گام مهارت‌ها و ابزارهای اساسی برای کار با این برنامه می‌پردازند. کتاب در هفت فصل مجزا نگاشته شده و تلاش کرده به کمک نمونه‌های موفق کدنویسی در پلتفرم Microsoft Azure و با معرفی کامل تمام مفاهیم به صورت ابتدایی و ساده، منبع کامل و جامعی در اختیار توسعه‌دهندگان تازه‌کاری بگذارد که در راه یادگیری برنامه‌نویسی و تولید برنامه‌های نرم‌افزاری قدم برمی‌دارند.

فصل اول کتاب تحت عنوان «آشنایی با cloud computing» به معرفی رویکردهای رایانش ابری، دلایل اقبال و مزایای آن‌ها و چگونگی عملکرد این پلتفرم‌ها به‌صورت کلی می‌پردازد. فصل دوم کتاب به آشنایی با پلتفرم Windows Azure اختصاص یافته و در این فصل با فضای کاربری برنامه به‌صورت کلی آشنا می‌شویم. در فصل سوم تا پنجم کتاب به کمک نمونه‌های عملی کدنویسی در پلتفرم Microsoft Azure با فضای کاربری سیستم عامل Windows Azure، اصول، مفاهیم، قوانین و ابزارهای آن به‌طور کامل آشنا می‌شویم و می‌آموزیم که چگونه در فضای Microsoft Azure یک برنامه‌ی کامپیوتری ساده تعریف و طراحی کنیم. فصل ششم و هفتم کتاب به تشریح و توضیح جزئیات سیستم عامل ویندوز آزور و گزارشات امنیتی و اخطارهای آن اختصاص داده شده. برای مطالعه و یادگیری کامل مطالب کتاب توصیه می‌شود که حتماً پا به پای مطالب کتاب تمرین‌های معرفی شده را انجام دهید و با تمرین و تکرار آموزش‌های معرفی شده در این کتاب را عمق ببخشید.

برای یادگیری مطالب کتاب آموزش جامع Microsoft Azure به آشنایی با مهارت‌های ساده‌ی کامپیوتری، درک ابتدایی از توسعه دهنده‌ی Net. و مفاهیم برنامه‌نویسی شی گرا و آشنایی با زبان برنامه‌نویسی C# احتیاج دارید.

کتاب آموزش جامع Microsoft Azure برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب آموزش جامع Microsoft Azure به تمام توسعه‌دهندگان تازه‌کار و دانشجویان رشته‌ی علوم کامپیوتر توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش جامع Microsoft Azure می‌خوانیم

مهم‌ترین مؤلفه سیستم عامل ویندوز آشور سیستم عامل ایجاد شده مبتنی بر فضای ابری است. مانند همه‌ی سیستم عامل‌‍‌ها هدف آن ارائه انتزاعی از اجزای سخت‌افزار فیزیکی و مجموعه‌ای از خدمات است که هر برنامه‌ای می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. به عبارت دیگر ویندوز آزور همان نقش یک سیستم عامل سنتی را در هر پلتفرم سخت‌افزاری دارد.

همچنین دارای شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی با یک فایل سیستمی سنتی است. برخلاف یک سیستم عامل سنتی مانند ویندوز ۷ که با یک پردازنده، هارد دیسک‌ها، صفحه کلید، ماوس و کارت‌های گرافیکی آن یک مجموعه واحد را تشکیل می‌دهند، ویندوز آزور شامل مجموعه‌ای از سرورها است که یک بستر مشترک برای ساخت خدمات و برنامه‌های کاربردی را به‌طور کامل فراهم می‌کند. شما از طریق فضای مجازی در این محیط با سرورها کار می‌کنید، اما برنامه را روی سرور خاصی مانند سرور A یا سرور B نصب نمی‌کنید؛ همچنین وقتی یک برنامه کاربردی را مستقر می‌کنید، آن را روی یک دیسک خاص مانند دیسک C نصب نمی‌کنید و دیگر لازم نیست کارت شبکه یا دایرکتوری مجازی را برای استفاده از خدمات خود پیکربندی کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه
فصل اول: آشنایی با Cloud Computing
فصل دوم: آشنایی با پلتفرم Windows Azure
فصل سوم: ایجاد یک پروژه Web Role
فصل چهارم: فضای ذخیره‌سازی در Windows Azure
فصل پنجم: جداول، صف‌ها و Worker Roleها
فصل ششم: جزئیات سیستم‌عامل Windows Azure
فصل هفتم: گزارشات امنیتی و هشدارها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع Microsoft Azure
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-622-218360-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جامع Microsoft Azure

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع Microsoft Azure

برای دریافت کتاب آموزش جامع Microsoft Azure و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.