معرفی و دانلود کتاب آتشفشان‌های داغ!

عکس جلد کتاب آتشفشان‌های داغ!
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آتشفشان‌های داغ! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آتشفشان‌های داغ! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آتشفشان‌های داغ!

فرانسوا لورن، در کتاب آتشفشان‌های داغ! به پرسش‌های علمی شما درباره‌ی این کوه‌های سرخ و آتشین پاسخ خواهد داد. این کتاب یک اثر آموزشی خواندنی برای آشنایی کودکان با شگفتی‌های طبیعت است. تصاویر جذاب و دیدنی سلین مانیلیه، حال‌‌وهوای شاداب و سرزنده‌ای به روایت اثر می‌بخشد و نکات جذاب و پرکشش نویسنده هر مخاطب خردسالی را عاشق حقایق علمی و ماجراجویی می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب آتشفشان‌های داغ!

آماده‌ی یک سفر هیجان‌انگیز علمی به دل کوه‌های آتشین هستید؟ فرانسوا لورن (Françoise Laurent) نویسنده‌ی پرطرفدار کودکان شما را راهی این ماجراجویی منحصر‌به‌فرد می‌کند. این خالق آثار علمی و آموزشی برای کودکان، در کتاب آتشفشان‌های داغ! (CHAUDS LES VOLCANS) به مخاطبان کوچک خود نشان می‌دهد که یادگیری موضوعات علمی نه‌تنها سخت نیست، بلکه بسیار جذاب و لذت‌بخش هم هست.

حتماً تا حالا درباره‌ی ساختار زمین و لایه‌های مختلف آن چیز‌هایی به‌گوشتان خورده است. اما آیا تا حالا خود را در اعماق پیکره‌ی مذاب زمین یا بر بالای یک کوه آتشفشانی که از آن دود بیرون می‌آید تصور کرده‌اید؟ شاید انجام چنین مأموریتی به همین راحتی‌ها نباشد. اما خبر خوش‌حال‌کننده آن است که محقق‌ها و دانشمندان بسیاری عمر خود را صرف شناخت بهتر کره‌ی زمین و فعل‌وانفعالات طبیعی روی آن کرده‌اند. فرانسوا لورن که علاقه‌ی زیادی به موضوعات علمی دارد، در یک اثر مستقل که به‌طور ویژه برای کودکان تهیه شده، یافته‌های علم زمین‌شناسی را با علاقه‌مندان مشتاق به علم در سراسر جهان به اشتراک می‌گذارد. سلین مالینیه (Céline Manillier) تصویرگر خوش‌سابقه‌ی کتاب‌های کودکانه نیز او را در این روایت پرهیجان همراهی می‌کند.

نویسنده‌ی کتاب آتشفشان‌های داغ! برای خوانندگان خود توضیح می‌دهد که چرا وجود آتش‌فشان‌ها برای حیات زمین لازم و ضروری‌ست؟ و اصلاً اگر آتش‌فشان‌ها نبودند چه بلایی بر سر زندگی ما در این کره‌ی خاکی می‌آمد؟ مخاطبان خردسال همچنین در طول این سفر پژوهشی از نحوه‌ی شکل‌گیری کوه‌های آتش‌فشان سر در می‌آورند و با پدیده‌های دیگر کره‌ی زمین و تغییرات مختلف آن آشنایی پیدا می‌کنند. نویسنده‌ی کتاب آتشفشان‌های داغ! مطالب سخت و پیچیده‌ی علمی را با زبانی ساده و خوش‌خوان به خوانندگان خود منتقل می‌کند و در کنار تصاویر رنگارنگ کتاب، جزئیات بی‌نظیری را از حقایق علمی با آن‌ها درمیان می‌گذارد. مطالب آموزنده‌ی این کتاب به ما نشان می‌دهد که پیش‌بینی حوادث طبیعی، چگونه زندگی انسان را از خطرات احتمالی نجات می‌دهد و شناخت طبیعت و عجایب آن چطور بر کیفیت زندگی ما بر زمین تأثیر می‌گذارد. کتاب آتشفشان‌های داغ! راهی برای دوستی پایدار میان نسل‌های بعدی کره‌ی زمین با طبیعت جان‌دار و هوشیاری بیشتر انسان‌ها نسبت‌به معجزات زمین است. این اثر را همین‌طور می‌توان به عنوان باب آشنایی نوسوادان با دنیای کتاب و علم‌اندوزی به آن‌ها پیشنهاد داد. درنهایت این اثر پرفایده محصولی از سال 2014 است. ترجمه‌ی آن را مهناز عسگری برعهده داشته و نسخه‌ی نهایی آن نیز با تلاش انتشارات پرنده آبی به دستان کوچک شما می‌رسد.

کتاب آتشفشان‌های داغ! برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به کودکان 6 تا 12 ساله که عاشق گشت‌وگذار در دنیای طبیعت و کشف شگفتی‌های آن هستند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آتشفشان‌های داغ! می‌خوانیم

آتشفشان‌ها شبیه یکدیگر نیستند و از همه‌ی آن‌ها آتش و گدازه بیرون نمی‌ریزد. آتشفشان «هاوایی» دهانه‌ی بزرگی دارد و آتشفشان غیرانفجاری است. «گدازه» که مایعی داغ و سوزان است، ‌به شکل رودها، ‌سیلاب‌ها و آبشارها از دهانه‌ی آتشفشان جاری می‌شود. کناره‌های گرد این آتشفشان، ‌آن را شبیه انسان کرده است. واقعا شکل جالب و قشنگی دارد!

آتشفشان‌های انفجاری صدایی رعدآسا دارند. گدازه در دهانه‌ی آتشفشان سفت‌وسخت شده و دهانه را بسته است، ‌در نتیجه، ‌راه ماگما بسته است! پس چگونه ماگما خارج می‌شود؟ بمب! با انفجاری رعدآسا و وحشتناک! آتشفشان فوران می‌کند و بمب‌های آتشفشانی، ‌گازهای سمی و ابرهای سوزان به آسمان پرتاب می‌شوند. سپس پشت‌سرهم، محکم به زمین می‌افتند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آتشفشان‌های داغ!
نویسنده
مترجممهناز عسگری
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-600-436-848-3
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آتشفشان‌های داغ!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آتشفشان‌های داغ!

برای دریافت کتاب آتشفشان‌های داغ! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.