معرفی و دانلود کتاب آبی دریا

عکس جلد کتاب آبی دریا
قیمت:
۲۵۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آبی دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آبی دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آبی دریا

مارگریت تیبرتی در کتاب آبی دریا با بیانی پرجست‌وخیز و زبانی طنزآلود، واقعیت‌های علمی مهمی را درباره‌ی دریا و حیوانات و گیاهان دریایی به کودکان می‌آموزد. متن و تصویر در این کتاب مکمل هم هستند و به یکدیگر کمک می‌کنند تا مطالب کتاب به شکلی واضح به خواننده انتقال یابد. این کتاب در سال 2016 برگزیده‌ی جایزه‌ی Plante Bleue Nausicaa شده است.

درباره‌ی کتاب آبی دریا

دنیای زیر آب یکی از اسرارآمیزترین موضوعات برای کودکان و نوجوانان است. آنان همیشه در پی این هستند که رازهای این دنیای عجیب و دور از دسترس را کشف کنند و بدانند که در اعماق دریاها و اقیانوس‌ها چه می‌گذرد. کتاب آبی دریا (LA BELLE BLEUE) نوشته‌ی مارگریت تیبرتی (Marguerite Tiberti)، کتابی علمی و آموزشی است که در ساختاری سرگرم‌کننده قرار گرفته و علاوه بر این که دانشی را به مخاطبش انتقال می‌دهد، او را سرگرم هم می‌کند.

نویسنده در این کتاب از زبانی طنزگونه بهره گرفته و با مطرح کردن نکات سرگرم‌کننده تلاش می‌کند هم واقعیت‌های علمی را به مخاطبش ارائه دهد و هم لحظات جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را برای او بسازد.

کتاب آبی دریا دربرگیرنده‌ی واقعیت‌هایی درباره‌ی دریاست. نویسنده در این کتاب به مسائلی از قبیل وسعت دریاها، میزان شوری آب دریا، نام اقیانوس‌ها و دریاهای مشهور، ماهی‌ها و جانورانی که در دریا زندگی می‌کنند، گیاهان دریایی، تأثیر نور آفتاب در دریا و ... می‌پردازد.

مارگریت تیبرتی با شوخ‌طبعیِ مثال‌زدنی‌اش، تلاش می‌کند تا موارد بسیار مهمی را درباره‌ی دنیای پرجنب‌وجوش و شگفت‌انگیز زیر آب بیان کند. او حیواناتی را که در سطوح مختلف عمق آب زندگی می‌کنند معرفی و ویژگی‌های هرکدام را به زیبایی بیان می‌کند.

کتاب آبی دریا نوشته‌ی مارگریت تیبرتی با تصاویر کاپوسین مازی و ترجمه‌ی مهناز عسگری به‌همت نشر پرنده‌ی آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، به چاپ رسیده است.

کتاب آبی دریا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 7 تا 12 ساله که دوست دارند اعماق دریا را کشف کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب آبی دریا می‌خوانیم

گاهی جانوران آبزی اسم‌های جالبی دارند: ماردم‌سانان، دریاخیارسانان و... این‌ها همگی ستاره‌های دریایی و خویشاوندانشان هستند. ستاره دریایی سرخ، پنج بازو دارد و از همه معروف‌تر است و همه‌جا یافت می‌شود: روی تخته‌سنگ‌ها، روی شن و تا عمق 250 متری دریا. توتیا خیلی شکننده و سست است و در مناطق سنگی ساحل زندگی می‌کند.

در وسط دریا، بسیاری از ماهی‌ها به صورت گله‌ای زندگی می‌کنند. ماهی‌های آنچو، ساردین، ماکارو و شاه‌ماهی از آن جمله‌اند. آن‌ها برای محافظت از خود در برابر ماهی‌های بزرگ‌تر و پرندگان، گله‌ای زندگی می‌کنند. وقتی شکارگر به آن‌ها حمله می‌کند، همگی با هم حرکت می‌کنند و این کار باعث گمراهی و گیجی شکارگر می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آبی دریا
نویسنده
مترجممهناز عسگری
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-600-436-849-0
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آبی دریا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آبی دریا

برای دریافت کتاب آبی دریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.