معرفی و دانلود کتاب ITIL 4: راهنمای جیبی

عکس جلد کتاب ITIL 4: راهنمای جیبی
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ITIL 4 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ITIL 4 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ITIL 4: راهنمای جیبی

ارتباط با مشتریان در هر کسب‌وکاری اهمیت ویژه دارد. استفاده از تازه‌ترین روش‌ها در فناروی اطلاعات می‌تواند منجر به ارتباط بهتر مشتریان با سازمان شود. کتاب ITIL 4 نوشته‌ی یان ون بون مربوط به خدمات فناوری اطلاعات است که مطالب مفیدی را در این زمینه ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب ITIL 4

امروزه رشد سریع کیفیت هر کسب‌وکاری با استفاده از فناوری اطلاعات، در بازارهای جهانی بسیار اهمیت یافته. یکی از کاربردهای مهم این ابزار مدرن، کمک به بهینه‌سازی ارتباط مشتری و محصول است. در کسب‌وکارهای امروزی حضور مشتری در فرآیند تولید محصول یکی از امتیازهایی است که مدیران شرکت‌ها به مشتریان خود می‌دهند. البته حضور مشتری در این فرآیند وابسته به برخی عوامل تاثیرگذار است که هدف اصلی در همبستگی این عوامل، تنها ارتقاء کیفیت محصول نیست. بلکه بازآفرینی رابطه‌ی مشتری با تولیدگران محصو ل است.

کتاب ITIL 4 (Itil 4 - Apocket Guide) نوشته‌ی یان ون بن (Jon Van Bon) به‌خوبی توضیح می‌دهد که خدمات فناوری اطلاعات چه تاثیری در روند بهبود رابطه‌ی مشتری در جریان کار شرکت‌ها و سازمان‌ها دارد.

مفهوم ITIL به خدمات فناوری اطلاعات مربوط است و همان‌طور که از معنای آن برمی‌آید، این مفهوم به دانشی برای پشتیبانی کار شرکت‌ها اشاره دارد. این کتاب با بررسی و توضیح کاربردهای متفاوت ITIL4 در پی انتقال اطلاعاتی در زمینه‌ی بهبود رابطه‌های تجاری میان عناصر سازنده‌ی تجارتی پویاست. کتاب ITIL 4 در جهت ارائه مطالبی که موضوع تولید و خدمات را پوشش می‌دهد، تحولات اساسی خدمات فناوری و اطلاعات را نیز مورد بررسی قرار داده است.

کتاب ITIL 4 تلاش می‌کند مراحل مختلفی از فرآیند تولید را در نظر بگیرد و علاوه‌بر آن، کیفیت کار تمامی گروه‌های شغلی را زیر نظر بگیرد. در واقع خدمات فناوری اطلاعات تنها مربوط به فضای کسب و تجارت نیست و تمامی مدیران در هر موقعیت کاری می‌توانند از عناصر این تکنولوژی و دانش روز جهانی بهره‌مند شوند. یان ون بون با اشاره به اینکه در هر گروه انسانی که به واسطه‌ی فعالیت جمعی به اهداف پیش‌بینی‌شده نزدیک می‌شوند، ارتباط مداوم اعضای گروه و همچنین ارتباط بهینه‌سازی شده‌ی مدیران را یک نیاز اساسی می‌داند.

کتاب ITIL 4 شامل هشت فصل است و در هر فصل از آن،‌ مطالب متعددی در مورد خدمات فناوری اطلاعات به چشم می‌خورد. در بخش‌های مختلف کتاب مواردی همچون مفاهیم کلیدی مدیریت خدمات، خلق مشترک ارزش، ارائه‌دهندگان خدمات، مصرف‌کنندگان خدمات، مدل ارتباط خدمات و بهینه‌سازی و خودکارکردن شرح داده شده و همچنین تمرین‌هایی برای اجرای ایده‌های مورد نظر نویسنده در اختیار مخاطب قرار گرفته است. این کتاب با در نظر گرفتن اهمیت مفهوم ارتباط میان عناصر تولید و بررسی مفصل مراحل پشتیبانی با تکیه بر خدمات فناوری اطلاعات، یکی از منابع ارزشمند جهت بهبود و ارتقای مشاغل نوین محسوب می‌شود.

کتاب ITIL 4 نوشته‌ی یان ون بون با ترجمه‌ی داریوش نیک نامی و سید امیرمحسن میرحسینی توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است.

کتاب ITIL 4 برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های مهندسی کامپیوتر و فناوری ارتباطات و همچنین علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی کسب‌وکار می‌توانند از مطالب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب ITIL 4: راهنمای جیبی می‌خوانیم

هدف از عملکرد مدیریت روابط ایجاد و پرورش پیوندهای بین سازمان و ذی‌نفعان آن در هر دو جنبه‌ی استراتژیک و سطوح تاکتیکی است. این شامل شناسایی، تجزیه‌وتحلیل، نظارت و بهبود مستمر روابط با و بین ذی‌نفعان است. مدیریت روابط برای همه ذینفعان داخلی و خارجی اعمال می‌شود. بر رسیدگی به تمام نیازها، اولویت‌ها، شکایات و تشدیدها در زمینه‌ی ایجاد ارزش خدمات تمرکز دارد. به‌گونه‌ای‌که همه‌ی ذی‌نفعان راضی باشند. مدیر روابط تجاری (BRM) یک نقش مشترک است که مسئول حفظ روابط خوب با یک یا چند مشتری است.

این عمل به تمام فعالیت‌های زنجیره‌ی ارزش خدمات و جریان‌های ارزش چندگانه کمک می‌کند. این تأثیر زیادی بر برنامه‌ریزی، بهبود، تعامل و طراحی، پشتیبانی و انتقال و تعامل متوسط با به‌دست‌آوردن/ ساخت و ارائه دارد. هدف از عملکرد مدیریت استراتژی، تدوین اهداف سازمان و اتخاذ مسیرهای عمل و تخصیص منابع لازم برای دستیابی به آن اهداف است.

مدیریت استراتژی جهت سازمان را تعیین می‌کند، فرصت‌ها و محدودیت‌ها را شناسایی می‌کند، برنامه‌های استراتژیک را به برنامه‌های تاکتیکی و عملیاتی تبدیل می‌کند، اولویت‌های سازمان را تعریف یا شفاف می‌کند و ثبات یا راهنمایی را در واکنش چابک به تغییرات محیط ارائه می‌دهد. این عمل تعامل بالایی با برنامه‌ی فعالیت زنجیره‌ی ارزش خدمات دارد و تعامل متوسط با سایر فعالیت‌های زنجیره‌ی ارزش خدمات.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمان؛ بخش نخست
مقدمه‌ی مترجمان؛ بخش دوم
پیشگفتار
داستان ITIL
1: مقدمه
2: مفاهیم کلیدی مدیریت خدمات
3: چهار بعد مدیریت خدمات
4: سیستم ارزش خدمات ITIL
5: شیوه‌های مدیریت ITIL
6: آزمون مبانی ITIL 4
7: تفاوت با نسخه‌های قبلی ITIL
8: واژه‌نامه
کلمات اختصاری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ITIL 4: راهنمای جیبی
نویسنده
مترجمداریوش نیک نامی، سید امیرمحسن میرحسینی
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-622-292-653-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ITIL 4

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ITIL 4

برای دریافت کتاب ITIL 4 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.