معرفی و دانلود رایگان ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 170

عکس جلد ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 170
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 170 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 170 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 170

ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 170 منتشر شد. معرفی مجموعه شعر «شرح حال باد»، خلاصه اسطوره «پیکار بر سر لاشه‌ی پاترولکس»، بررسی مجموعه داستان «آواز پرواز»، معرفی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل: «یوسیف آلکساندراویچ برودسکی»، نگاهی به فیلم «تنها دو بار زندگی می‌کنیم»، نگاهی به رمان «همنوایی شبانه‌ی ارکستر چوب‌ها» و ... از جمله عناوینی است که در این شماره از مجله می‌خوانید.

چوک اولین ماهنامه الکترونیک (پی‌دی‌اف) ادبیات داستانی ایران است که به سردبیری‌ مهدی رضایی، اولین شماره‌ی آن در شهریور سال 1388 منتشر شد و همچنان ادامه دارد. کانون فرهنگی چوک، متعلق به هیچ سازمان و نهاد خاصی نیست و برخاسته از همت عده‌ای جوان دوست‌دار ادبیات است که قصد دارند در جهت ارتقای فرهنگ و ادبیات فارسی در حوزه‌ی داستان تلاش کنند.

در بخشی از ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 170 می‌خوانیم

تفکر سیاسی نویسنده و مشارکت اجتماعی او در مبارزات مردمی بر علیه حکومت بعث، محرومیت از ادامە‌ی تحصیلات دانشگاهی به دلیل احساس خطر دستگیری از سوی مأموران حکومتی، تجربە‌ی زندان، برافروخته شدن آتش جنگ داخلی در کردستان عراق و...محتوای آثار این اندیشمند کرد را تحت تأثیر قرار داده‌اند. "جمشیدخان"، شخصیتی است قوام گرفته -بهتر است بگوییم: فروکاسته- از تجربە‌ی زندان و شکنجه. "مظفر صبحگاه" در سکون و سکوت حصر، فرصت بازنگری در مفاهیم انسانی یافته است. "سَریاس"ها نمایندە‌ی جوانان نورسی هستند که آتش جامعه‌ای راه صالح گم‌کرده، در شاخ‌وبرگ درخت زندگی‌شان افتاده است.

موضوعاتی که بختیار علی بدان‌ها پرداخته، برآمده از تماس پوست‌به‌پوستش با حقایق زیست‌بوم اوست. او از چیزی می‌نویسد که لمس کرده، شاهدش بوده و به‌خوبی می‌شناسد. او فرزند اقلیم خود است؛ آن را می‌فهمد، آسیب‌ها و دردهایش را می‌شناسد و با این دستمایه دست به قلم می‌برد. نبض رمان‌های او هماهنگ با تپش قلبی که در اقلیمش جا گذارده، می‌زند.

فهرست مطالب

مقاله: ادبیات کودکان
باورهای عامیانه: چشم‌ زخم
مقاله: اندیشه‌های ایمانوئل کانت
خلاصه اسطوره: پیکار بر سر لاشه‌ی پاترولکس
بررسی مجموعه داستان: آواز پرواز؛ راضیه تجار
معرفی: مجموعه شعر شرح حال باد؛ آدونیس
یادداشتی بر رمان: زندگی در پیش رو؛ رومن گاری
یادداشتی بر رمان: آخرین انار دنیا؛ بختیار علی
معرفی برنده جایزه نوبل: یوسیف آلکساندراویچ برودسکی
نگاهی به رمان: همنوایی شبانه‌ی ارکستر چوب‌ها؛ رضا قاسمی
بررسی داستان: کبوترهای ایلیا؛ هانس بندر
مقاله: ارتباطات غیرکلامی، حرکات چهره و تاثیر آن در شخصیت‌پردازی
معرفی رمان: جزیره کامینو؛ جان گریشام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 170
ناشر چاپی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات125
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 170

برای دریافت ماهنامه ادبیات داستانی چوک - شماره 170 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.