نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هر چه کمتر، بهتر - جاشوا بکر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
javidan
۱۴۰۳/۳/۲۶
کتاب مطالب خوبی داره تلنگر برای افرادی که همیشه در حال جمع کردن لوازم هستند. بدرد خور یا بلا استفاده مهم نیست. من فکر میکنم ایرانی ها سلطان این هنر هستند این کتاب کمکتون میکنه انبار و کمد لباس هارو از لوازم اضافی خالی کنید. یک جا در فصول دو وسه جمله قشنگی میگه وقتی وسیله جمع میکنید نه تنها خودتون درگیر میشید بلکه بعد از شما بازماندگان هم درگیر امانت داری یا بخشیدن حجم بزرگی از انبوه لوازم میکنید دقیقا من تجربه کردم که بعد از فوت شخصی اقوامش تا سالها لوازمی که کلی هزینه شده بود و میبخشیدن عذاب وجدان هم داشتند که عزیز از دست رفتشون هرگز از این لوازم استفاده نکرده.یک انتقاد هم به ترجمه دارم خیلی جملات به خاطر عدم تطابق کلمات با زبان فارسی بدون فعل یا نامفهوم ترجمه شده و برخی جملات آموزشی با جامعه ایران وفرهنگ ما اصلا همخونی نداره. البته حجم کمی از کتاب به این صورت اکثر فصول خیلی مفید و اگر شنونده فرد علاقه مند به لوازم باشه میتونه با بکارگیری روشهای آموزشی در طول مدت کوتاه زندگی ساده و بدون انباشتگی داشته باشه صدای گوینده خوب ورساست خسته کننده نیست. موزیک جدا کننده فصول خیلی تن بالا نداره برعکس اغلب کتابهای صوتی. در این کتاب خیلی هماهنگ با صدای خواننده است. من به شخصه استفاده مفیدی از مطالب داشتم هر چند انتهای کتاب خیلی بدون نتیجه تمام شد به نسبت فصول اول کتاب فصول اخر خیلی کلیشه ای بود. در کل به نظرم کتاب خوب برای خرید. به نظرم رنج و وابستگی آدمها رابطه مستقیم به تعلقات دنیوی داره. باید تعلقات وکم کرد.
T.d Dadar
۱۴۰۳/۳/۹
سلام به کتاب راهی‌های عزیز من کتاب و گوش دادم واقعا لذت بردم و تو زندگیم اجرا کردم، کتاب صوتی هرچه کمتر بهتر رو درحال انجام کارهای خونه گوش میدادم و از نکاتش استفاده میکردم و حالا از خونه مرتب و با نظم لذت میبرم من قبلا هم چندتا از کتابهای مرتبت رو مطالعه کردم ولی این کتاب کامل وروان هست خیلی برای من مفیدبودصدای راوی عالیه ازکتاب راه تشکرمیکنم و حتمابه همه پیشنهاد میکنم یک بارهم شده این کتاب روگوش بدن.
فاطمه حاصلی
۱۴۰۳/۲/۶
همینقدر بگم که عالی بود تو کل زندگیم تاثیر داشت خوبی دیگ‌ای که داشت میتونستم تو هر حالتی استفاده کنم ازش چون صوتی بود این کتاب آرامش واقعی رو در من ایجاد کرد تموم فصل هارو گوش دادم دوباره میخوام از اول گوش کنم
محسن نورمحمدی تقی آبادی
۱۴۰۳/۴/۳
کتاب خیلی ساده راه کم کردن مشغله های فکری را آموزش داده که نتیجه آن آرامش روح است، مثل اینکه صداهای اضافه اطراف کم شود و مغز آرام شود.
ادریس پارسا
۱۴۰۳/۲/۱۵
کتاب خوبیه ولی بدرد زندگی داخل ایران یا کشورهایی که تورم بالا دارن نمی‌خوره
Arshia Jahedi
۱۴۰۳/۴/۲
کتاب بسیار کاربردی و مفید برای زندگی