نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر زندگی مینیمالیستی - اولیویا تلفورد

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Leyla Kh
۱۴۰۱/۶/۸
عالی عالی عالی اگه هزار بار هم این کلمه رابنویسم باز هم کم است در این کتاب خواهید آموخت که عوامل ایجاد کننده آشفتگی بیش از آن‌چه فکر می‌کنید زیاد هستند. نه تنها به شما یاد خواهد داد که چگونه آشفتگی را از خانه خود حذف کنید، بلکه خواهید فهمید که چگونه می‌توانید آشفتگی را از روابط، احساسات و سایر جنبه‌های زندگی‌تان نیز دور کنید تا بتوانید زندگی شاد و سرشار از خوشبختی که می‌دانید شایسته آن هستید را داشته باشید!
کتاب صوتی هنر زندگی مینیمالیستی اولیویا تلفورد یک درس ارزشمند درباره بازبینی مجدد زندگی‌تان به شما می‌دهد. او شما را از جستجوی خوشبختی مصرف‌گرایانه به سوی روابط، تجربیات و مراقبت از روح و روان‌تان هدایت می‌کند، یعنی جاهایی که زندگی و شادی واقعی و پایدار را پیدا خواهید کرد. با کتاب صوتی هنر زندگی مینیمالیستی می‌آموزید چگونه چیزهایی که در اختیار دارید، مانع رسیدن شما به رویاهایتان می‌شوند! این اثر می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند و باعث شود در سال‌های بعد نیز منظم بمانید!
ریحانه شهریاری
۱۴۰۲/۴/۱۴
این کتاب در مورد نظم و دور ریختن اثاث اضافه، افراد اضافه و مدیریت درست وسایل هستش و من این کتاب رو به صورت صوتی گوش دادم.
نکته جالب اول کتاب در مورد انقلاب صنعتی بود که می‌گفت بعد از اون تبلیغات بیش از حد باعث شده ما نیاز کاذب به یه سری وسایل پیدا کنیم. باید خرید هامون رو مدیریت کنیم و نیاز‌های واقعی رو تشخیص بدیم.
در ادامه نکات تمیز نگه داشتن خونه به صورت جزئی گفته شده که جالب بود.
اولین نکته‌ای که حین شنیدن کتاب یادم میومد این بود که اکثر کارهایی که توی کتاب پیشنهاد شده رو مامانم قبلا بهم گوشزد کرده بود 😄
یه جای کتاب میگه برای داشتن مثلا ماشین جدید باید با ماشینی که الان داریم و قدیمی شده، همون‌طور برخورد کنیم که انگار این همون ماشینیه که می‌خوایم بخریمش. اگر به ماشین قدیمیمون رسیدگی نکنیم دو روز دیگه با ماشین جدید هم همین برخورد رو میکنیم و اون هم خیلی زود از کار افتاده میشه. این نکته جالبی برای من بود.
📊ارزیابی کلی: کتاب متوسط و جالبی بود و نکات خوبی داشت. گزینه خوبی برای کتاب صوتیه. 👍🥈
نسخه صوتی رو در نرم‌افزار کتابراه به طور رایگان دریافت کرده بودم. کیفیت ضبط و گویندگی هم عالی بود.
هستی منفرد
۱۴۰۲/۹/۱۹
سلام این کتاب رو دوست داشتم و ازش ایده گرفتم با استفاده از این کتاب میتونید مثل من از کوچک‌ترین جا مثل کشوی میزتون شروع کنید و وسایل اضافه‌ای که مدت هاست کاربردی برای شما ندارن رو خارج کنید باور کنید که خیلی احساس خوبی بهتون دست میده من سعی کردم با استفاده از این کتاب تا جایی که میتونم خونمو ساده تر راحت تر و مینی‌مال تر کنم واقعا اگر خونه یا محل کار یا جایی که دست می‌خونید نظم و سادگی خاص خودش رو داشته باشه ذهن شما آماده‌ی نظم دهی به اطلاعات مفید تری میشه اما درسته که از چیزای ساده شروع کردم ولی به جایی می‌رسید که انتخاب و تصمیم گیری براتون سخت میشه به خصوص اگر مثل من دنیاتون رو پر از چیزهای متفاوت و رنگا رنگ کرده باشید یا سبک خونتون کلاسیک بوده باشه تغییر دادن اساسی خونه نیاز به انرژی و هزینه هنگفتی به خصوص توی ایران میشه ولی میتونید به خودتون زمان بدید و به مرور با پس انداز شروع به تعویض وسایل به مینی‌مال شدن کنید و کم کم از اثاث اضافه خونتون دل بکنید که ضربه مادی هم نخورید مراقب ذهن و روح تون باشید باتشکر
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۴/۷
قبل‌ترها که کتابراه تایم برای کتاب رایگانه داشت، هدف من اول، بدست آوردن این کتاب بود!؟ و خوشحالم که کتابراه آن را هدیه داد. 🙏
به نظرم بخشی از کتاب هنر زندگی مینیمالیستی اگر تعریفی از این سبک را دارید، را فقط بشنوید، گویا و کامل است و این بخش‌های انتهایی آن است.
به خصوص که در تعریف هنر مینیمالیستی باورسازی و آگاهی ذهنی جا مانده است اما در این کتاب به خوبی به آن اشاره شده است.
اولیویا تلفورد، در کتاب هنر زندگی مینیمالیستی، نشان می‌دهد که شناخت خوبی از تغییر افکار و احساس و رسیدن به باورسازی برای تحول بخشیدن به عادت‌ها دارد و برای همین از بخش‌های ششم به بعد، اگر درست خاطرم باشد، و به عبارتی از بخش‌هایی که جای گیری وسایل تموم می‌کند، به آن پرداخته است و من آن‌ها را می‌توانم دوباره گوش کنم.
در فصل یازدهم، گویا چکیده کتاب نوشته شده است یا حتی یه کتابچه کوچک از رشد و توسعه فردی بیان شده است و این کتابچه در کتاب برایم جالب بود، دست مریزاد، خانم تلفورد🙏
نانا
۱۴۰۲/۳/۱۰
کتاب صوتی فوق‌العاده خوبی بود. دراین کتاب برای دستیابی به موفقیت، از ابتدایی‌ترین کار در شروع صبح صحبت میکنه و اون هم مرتب‌کردن تختتون هست. از نظر نویسنده ایجادنظم درمحیط اطراف باعث میشه ذهن شماهم منظم بشه. بعد از اون در هرفصل دایره‌ی مرتب بودن رو بزرگتر میکنه. دریک فصل توصیه‌هایی درباره نحوه تاکردن لباسهای مختلف و چیدمان بهترکمدها برای رسیدن به نظم ارائه میده؛ در فصل دیگه اسامی سایتها و روشهایی که میتوانید وسایل اضافه خود را تبدیل به پول کنید که البته سایتها مختص امریکاست ولی درایران هم چنین سایت‌هایی وجود داره، در ادامه روشهایی میگه برای تمیزکردن لوازم منزل و محیط خانه با استفاده از شوینده‌های طبیعی، که ارزش امتحان‌کردن رو داره. در نهایت بررسی دوستانتان و پیداکردن و بسط روابط مثبت و قطع روابط باافرادمنفی و کسانی که درزندگی شما اثرمنفی دارند. کتاب با توصیه‌هایی برای چگونگی برنامه‌ریزی برای زمانتون به پایان میرسه. از نظر من کتاب با محتوای کاربردی‌ای بود و ارزش این رو داره که چندوقت یکبار گوش بدید مخصوصا که خوانش کتاب بسیارعالی بودو گوینده صدای دلنشینی داشت.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۲/۳۱
با اینکه در حوزه خودسازی و روان شناسی زیاد مطالعه نکردم ولی آموزه‌های این کتاب به نظرم به شدت تکراری میاد و نصفه کتاب رو رها کردم ولی تا همین جا که گوش دادم به نظرم یک کپی از آثار اسکاول شین هست.
نکته دیگه اینکه این آموزه‌ها شاید تو آمریکا یا هر جای دیگه که دارای ثبات باشند جواب بده ولی تو ایران که قیمت‌ها در حال پرواز هستند و شما هرچه برنامه ریزی کنید باز یک افزایش ناگهانی رشته هاتان را پنبه می‌کند جوابگو نیست. (مشخصا منظورم مثال خرید ماشین جدید را در کتاب هست).
در باره نظم و ترتیب همه آموزه‌ها تکراری هست و فکر نمی‌کنم کسی این‌ها را نداند ولی در وجود بسیاری افراد نهادینه نشده که انجام نمی‌دهند و فکر نمی‌کنم با خواندن اینگونه آثار هم نهادینه شود.
تنها نقطه قوت اثر صدای عالی و اجرای بی‌نظیر خانم مالمیر هست.
با سپاس از کتابراه.
ساحره خراسانی
۱۴۰۱/۸/۱۱
عالی عالی. این کتاب هم دلایل قانع کننده و جذاب برای نظم دهی و رها کردن هر انچه که نمیخواهیم از وسایل و البسه در زندگی می‌اورد و هم به نظم دهی و طریقه قرار دادن هر چیز در جای خود کمک میکند. چقدر دوست داشتنی و ملموس و من چقدر عاشق این کتاب شدم و مطمئنم دوست دارم مثل کتاب اموزشی و درسی چندین بار آنرا مطالعه کنم
اگر کتاب تختخوابت را مرتب کن را خوانده باشید مطالب مشابهی را میتوان در دوکتاب یافت. اینکه جهان هستی بر پایه نظم بنیان شده از دلایل اصلی برای نظم دهی به زندگی و کار و محیط اطراف است چون مستلزم هر کارموفق داشتن نظم و ترتیب در ان کار است. مطالب فوق العاده و کتاب دلچسبی بودممنون ازکتابراه
javidan
۱۴۰۲/۵/۲۵
عاااااااالی اگر بینظم هستید اگر عاشق خریدهای بی ربط و اضافه هستید اگر در شرف ازدواج هستید و به امور نظم دهی منزل اشنا نیستید. کتاب فووق العاده به زبان شیوا وروان داشتن نظم فکری و ایجاد نظم و انضباط و با خواندن این کتاب اموزش خواهید دید. میتونم بگم بهترین کتاب و البته کاربردی‌ترین مطالبی که صد درصد به درد زندگی میخوره در همین کتاب جمع شده به قدری دقیق مسائل و مشکلات عالی دقیق و با راه حل توضیح داده شده که تا مطالعه نکنید با هیچ تعریفی متوجه عالی و پر محتوا بودن مطلب نخواهید شد بشدت مطالعه و برای همه دوستان بخصوص خانمها توصیه میکنم
فاطمه هوشیار
۱۴۰۲/۲/۳۱
عالی گاهی پادکست انگیزشی گوش میدم و با خودم میگم هرروز باید اول اینو گوش بدم ولی این کتاب تاثیرش همین بود با خودم میگم هرروز باید اول این کتاب گوش کنم لذت بخش و منطقی بر خلاف مردان بی‌نظیری که کتاب‌های خوبی نوشتند اما زندگی خانمها رو درنظر نگرفتند و ۱۰۰درصد مردانه راه موفقیت زندگی رو معرفی می‌کنند این کتاب برای خانمها بی نظیییره همه چیز رو در نظر گرفته و فوق‌العاده است ممنون میشم از این دست کتاب‌های منطقی کبرای وظایف خانمها منطقی هست معرفی کنید خیلی لازم دارم و لذت میبرم از خوندنش
سروش میرزائیان خمسه
۱۴۰۱/۶/۳
از گوش کردن به این کتاب صوتی لذت بردم.
به نظرم محتواش، با عنوانش تطابق داره. ✅
حرفهای جدید و دلنشنینی برای گفتن داره. ✅
ارزش محتوا: ۵/۵ ⭐
کیفیت ضبط: ۵/۵ ⭐
ترجمه: ۵/۵ ⭐
موزیک متعادل: ۵/۵ ⭐
من در تایم‌های پیاده روی و داخل خودرو، از توصیه‌های کتاب استفاده کردم و به عنوان یک کتاب کژوآل برای مطالعه توصیه میکنم. از بعضی از کتابهای فِنگ شویی عمومی، کمک بیشتری کرد.
زینب کامرانی
۱۴۰۲/۶/۱۷
یه کتاب کاربردی دیگه که به شدت به دوستداران کتاب پیشنهاد میکنم همزمان با گوش دادن به کتاب شروع به مرتب کردن اشیا و وسایل اطرافم کرد به قدری کتاب راهکارهای موثر و سازنده داره که خودبه خود ذهن قبولشون می کنه و به راحتی شروع به پیاده کردن توصیه های این کتاب تو زندگی تون میکنین لحن بیان و نحوه ی خوانش کتاب خیلی زیبا و موثر بودمن بی نهایت لذت بردم از این کتابو گفته هاش رو تو زندگیم پیاده کردم خیلی ذهنم آروم شد و دور و برم همه مرتب و کاملا به تعادل رسید
نیلوفر
۱۴۰۲/۳/۲۰
نکته مهم این کتاب دور ریختن چیزهایی هست که لازم نداریم این چیزها فقط اشیا نیستند و شامل روابط و عادت‌های بی ارزش هم میشن.
هیچ چیزی ارزشمند تر از زمان ما نیست که با بیهودگی هدر بره. و مهمترین دشمن زمان عصر حاضر تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی هست با کاهش این‌ها میتونیم زندگی موفق تری داشته باشیم.
اگر در این زمینه باز هم کتاب خوندید چیز خیلی جدیدی نیست ولی گاهی تکرار به بیان‌های مختلف در اثرگذاری مطالب کوثر است. و این کتاب هم ارزش شنیدن داره.
آریا آزادپور
۱۴۰۲/۹/۶
این کتاب به خوبی اهداف مینیمالیسم رو یه نمایش در میاورد ولی من به شخصه کتاب مینیمالیسم را بیشتر پسندیدم ولی چیزی از ارزش‌های این کتاب کم نمی‌شود و کتاب ارزش یک بار خواندن را دارد.
این کتاب راه و رسم زندگی آسان را به شما می‌آموزد و یاد می‌دهد در عین سادگی زندگی پر شور و زیبا داشته باشید چیز‌های اضافی را از زندگی‌تان بیرون بی اندازید و بر روی خودتان تمرکز کنید.
گوینده هم با صدای دلنشین خود به زیبایی این کتاب افزوده.
Arian Salimi
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
واقعیت محض، کتاب راجب تاثیر تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی هست که واقعا جلو پیشرفت انسان رو گرفته مخصوصا کتاب سم زدیایی دوپامین پیشنهاد می‌کنم که اونم راجب تاثیر دوپامین آزاد شده موقع استفاده از شبکه‌های اجتماعی هست و اینکه چه تاثیر مخربی در قدرت اراده داره، اما انسان امروزی بسیار به تلفن‌های هوشمند و زندگی دیجیتالی وابسته تر از چیزی هست که فکرش را کنید.
Mehregan Fard
۱۴۰۲/۹/۱۱
از شنیدن کتاب بسیار لذت بردم. این کتاب دقیقا روی نکات اساسی و ذهنی افراد برای بی نظمی تاکید داشته و کاملا راهکارهای عملی ارائه می‌دهد.
گویش کتاب هم عالی بوده و ایجاد انگیزه می‌دهد.
البته شاید بعضی از قسمت‌های آن برایتان مفید نباشد چون برای حداکثر بی نظمی‌ها هم راهکار دارد اما هر کسی می‌تواند برای مشکلات خودش قسمت‌هایی را استفاده کند.
ممنونم از کتابراه عزیز
نسیم افتخار
۱۴۰۲/۳/۱۵
کتاب خوبیه
محوریت کتاب نظم و سامان دهی به امور هست، نویسنده مثالهای ساده ولی کاربردی رو دراین زمینه میزنه ومثل اکثر کتابهای خودشناسی وموفقیت به برنامه ریزی وانجام مکرر به طور نسبتا دقیق تاکیدمی کنه.
اون بخش از کتاب که به تمیزکردن خونه پرداخته کمی پیش پاافتاده ست ولی درکل خوبه و می‌تونیم نکات ساده وکاربردی رو ازش یادبگیریم ولی فصل آخروجمع بندی کتاب عالیه.
ممنون ازکتابراه عزیز🌺
دیناسپهرفر
۱۴۰۲/۳/۱۲
این کتاب بسیار کاربردی و فوق العادست که بهتون پیشنهاد میکنم، (مخصوصا فصول۹، ۱۰، ۱۱)
انضباط فردی پیش نیاز موفقیت در تمامی امور زندگیست و چقدر راحت می‌توانیم با رعایت یکسری نکات به آنچه میخواهیم برسیم و این کتاب به شما کمک میکندتا بی نظمی و اشفتگی را از محیط اطراف خود و همینطور از افکار، روابط و احساسات خود دور کنیدتا بتوانید زندگی شاد و بهتری را تجربه کنید.
ممنون از کتابره.
Ozra
۱۴۰۲/۳/۵
خوانش گوینده بسیار مناسب می‌باشد.
کتاب نکاتی رو چند زمینه مختلف زندگی برای حرکت به سمت مینیمالیسم (سادگی و در عین حال بهترین شکل ممکن بودن) ارائه می‌دهد.
از زمان خواب و بیداری تا روابط و مرتب کردن اسباب و اثاثیه منزل توصیه‌هایی داره.
در کلیت ارزش یکبار شنیدن رو داره ولی اگر کتاب‌هایی مثل اثرمرکب و هنر ظریف بیخیالی و کافه چرا رو خونده باشید حس میکنید نکات خیلی هم جدید نیستند.
Mahsa Asadi
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
من این کتاب رو بسیار پیشنهاد میکنم، من همیشه میز کارم و اتاقم شلخته بود ولی میتونم با اطمینان کامل بگویم که این کتاب چنان تاثیری گذاشت که الان همیشه اتاقم مرتبه. و نه تنها این کتاب باعث تغییر میشه بلکه وقتی انگیزه و اشتیاق برای کاری نداری یا حال نداری تمیز کاری انجام بدهی، با گوش کردن به این کتاب انگیزه و اشتیاق رو به دست میاری. برای خودم که جواب داد.
سهیلا
۱۴۰۲/۵/۴
در کل کتاب خوبی هست به خصوص چهار فصل اخر رو خیلی دوست داشتم واقعا مفیده. ولی یکی دو تا از فصلها در مورد نحوه تا کردن لباس و... بود که واسه کتاب صوتی خوب نبود شاید بهتر بود ضمیمه کتاب میشد نه وسط فصلهای اصلی... حتما توصیه میکنم به دوستانی که خونه یا محل کار نامرتبی دارن و نمیدونن باید چطور نظم رو برقرار کنند این کتاب رو تهیه کنند... مرسی از کتابراه
Zohre Babayi Babayi
۱۴۰۲/۴/۱۰
کتاب خوبی بود و آمادتون میکنه که بتونید از وسایل اضافی که فقط باعث بهم ریخته بودن دور و اطرافتون و ذهنتون هست خلاص بشید و همینطور راجب روابطتون و اهدافتون هم نکات خیلی خوبی رو بیان میکنه و اگر کتاب دیگه‌ای راجب مینی‌مالیستی خوندید کافیه و نمیخواد کتابای دیگه‌ای رد بخونید چون محتوا هاشون یکی هست و کلا از یک قانون پیروی میکنن
فائقه
۱۴۰۲/۲/۲۷
یه کتاب عالی وعالی تر از اون که این کتاب به صورت صوتی بود تاثیرگذاریش بیشتره بعد در مورد منظم بودن آموزش میداد که وسایل اضافی نخرید و وسایل اضافی خودتون رو دور بندازید ببخشید به بقیه ویا بفروشید پاکسازی محیط داشته باشید هر چیز رو در جای خودش قرار بدید یه جورایی فنگشویی بود حتما توصیه میشه این کتاب رو گوش کنید پشیمون نمیشید
شقایق ر
۱۴۰۲/۳/۱۲
سلام
به نظرم یه کتاب کامل برای موفقیت و ارامش و لذت از زندگی میتونه باشه و برای شروع عالی هست به همه پیشنهاد میکنم حتما گوش بدن. این که به تمام جنبها میپردازه خیلی خوبه. گویش هم عالی هست
ممنون از کتابراه که این کتاب رو رایگان گذاشته بود
این نشون میده که به فکر رشد تفکر و موفقیت خواننده هاتون هستین.
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۳/۸
خانم اولیویا تلفورد در این کتاب، مینیمالیسم را در جنبه‌های مختلف از مدیریت خانه، مالی، روابط، زمان و افکار به خوبی بررسی می‌کنند. بعد از کتاب عالی "مینیمالیسم ساده گرایی و زندگی بامعنا " از جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدیمس به مینیمایسم علاقمند شدم این کتاب برای تعمیق مطلب خوب است. با تشکر از کتابراه
سعیده میرداودی
۱۴۰۱/۶/۸
کتاب خوبیه. ابده‌های خوبی برای جلوگیری از به هم ریختگی و نظم دادن به کارها داره. در بخش هدف گذاری در حال حاضر مطالب به روز تری در کتاب‌های دیگه می‌تونیدپیدا کنید.. شنیدنش رو توصیه میکنم. بخصوص در روزهایی که دچار به هم ریختگی خونه هستید و نمی‌دونید از کجا شروع کنید انرژی و انگیزه خوبی ایجاد میکنه
مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۳/۲۵
سلام. خیلی ممنون کتاب صوتی هنر زندگی مینیمالیستی. کتاب خیلی مفید و کاربردی بود و بسیار از شنیدن آن لذت بردم. بعضی از قسمت‌های آن فوق العاده مفید بود در ضمن به دیگران یا دداده بود که لازم نیست حتما علامه دهر باشی تا بتوانی کتابی بنویسی، می‌توانیم چیزهایی را که میدانیم به دیگران منتقل کنی
Narges Jamalipak
۱۴۰۲/۳/۷
من کتاب‌هایی که خیلی خوب هستند. هم صوتی و هم متنی ش و میخرم
این کتاب رو هم هر دوش رو خریدم درحالیکه صوتی ش پخش میشه من متنی ش رو هم نگاه میکنم
اینجوری ذهنم نمیره جای دیگه که پارسال اون چی گفت، چرا جواب فلانی رو ندادم
فصل دهم این کتاب و بیست یا سی بار بخونید ملکه‌ی دهنتون بشه
عالیه این کتاب
Elhaam Tavallaa
۱۴۰۲/۳/۳
با نظر نویسنده موافقم، به شخصه هیچ زن یا مرد موفقی ندیدم که اول از همه منظم نباشن،، انظباط فردی پیش نیازه موفقیت اجتماعی، درسی، شغلی خانوادگی هست،، ولی کسی که زندگی و بدنبالش ذهنش آشفته باشه اصلا حوصله و وقت خوندن این کتابو نداره،،، حتی اگر کتابو بخره گم میکنه لابلای شلوغیا🤣🤣🤣
ندا محاسن پور
۱۴۰۲/۳/۸
اگه زندگیتون نظم نداره حتماً این کتاب عالی رو گوش بدین. یه برنامه ریزی عالی داده واسه نظم خونه. مناسب خانمهای خانه دارهست. خودمم نمیدونستم چطوری بی نظمی خونمو برقرارکنم ولی با استفاده از این کتاب زندگیم نسبت به قبل منظم تر شده. اصلاً هم برمانه ریزیش سخت نیست. حتماً گوش بدین عالیه.
عدنان یوسفخانی
۱۴۰۲/۲/۳۱
عالی عالی عالی بسیار لذت بردم از گوش کردن به این کتاب محتویات کتاب حرف‌هایی جدیدی بود وغیر تکراری بود
موسیقی دلنشین گویندگی عالی
ترجمه و دیگر کارهای خوبی انجام دادند
واقعا دستتون درد نکنه که کتاب رو صوتی کردین
در تایم بین مدرسه گوش کردن این کتاب خیلی عالی بود
hamzeh kahdouey
۱۴۰۲/۲/۲۶
ممنون از عوامل کتابراه بابت این کتاب صوتی
کتابهایی که محتوای آن نظم وآراستگی باشد
حال انسان را خوب میکند متوجه میشویم که چقدر راحت میتوانیم با رعایت نکات کوچک که هرروز به راحتی از آن‌ها گذر میکنیم بهره وری خودمان در زندگی را چندبراربر کنیم. مثل همیشه درخشان باشید.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۱/۸/۲۴
کتاب خوبی بود، از مفاهیم و فصل‌های آخر بیشتر لذت بردم. یه جورایی قوانین و کارهایی هستند که می‌دونیم خیلی هامون ولی خوب بعضی اوقات دوست داریم از کسی دیگه بشنویم و یه تلنگری میشه برای انجام دادنشون. در کل ممنونم از تهیه کنندگان این کتاب و خوانش دلنشین و کتابراه مثل همیشه
Minakeshavarz
۱۴۰۱/۷/۳۰
از وقتی شروع کردم به گوش کردن کتاب جرات کردمو وسایل اضافه رو ریختم بیرون وسایلی ک توو یکسال اخیر ازش استفاده نکرده بودم و الان حس خوبی دارم چون اتاقم مرتب شده و حس خوبی دارم و چند وقته ک بیرون میرم تحریک نمیشم وسیله‌ای ک نمیخوام رو بخرم😋😋
سودابه کلهر
۱۴۰۱/۶/۱۰
مثل بقیه کتاب‌های این زمینه پر از مطالب زرد و پیش پا افتاده بود، اگر بخوام خلاصه کتاب رو بصورت کامل براتون شرح بدم باید بگم که خونتون رو تمیز کنید و با دوستانی که افاکار منفی به شما القا میکنند قطع رابطه کنید کلش همین بود😂😂😂
۳ امتیاز هم فقط برای کار بسیار عالی گروه ضبط و گوینده دادم
علیرضا وطن پرست
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کتاب خوبی بود کمک میکرد دست از زیاده خواهی تجمل گرایی دست بکشی و از زیبایی‌های چیزهای کوچک بیشتر لذت ببری افکار انسان عوض میکنه وکمک میکنه کمتر دور برت شاوغ کنی اشغال دورت جمع نکنی پیشنهاد میکنم حتما گوش بدید واقعا کتاب خوبیه با تشکر از کتابراه
Mehdi Jalalian
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به نظرم کتاب خوبی بود ولی برای یک انسان اولیه که تازه حرف زدن یاد گرفته و وارد زندگی اجتماعی شده روند کتاب بسیار بد و کند بود و یک جمله پیش پا افتاده رو به ده مدل بازگو می کرد. نحوه تا کردن لباس رو آموزش میده اگه برای وقتتون ارزش قائلین سریع ازش رد بشین
زهرا
۱۴۰۲/۳/۱۳
سلام وقتتون بخیر به نظر من این کتاب همه مسائلی که در نظم و ترتیب و مرتب بودن خونه برای همه مردم واضح و روشن است عنوان کرده و صحبت خاصی نداره غیر از اینکه هر مطلبی رو چند بار تکرار میکنه و هیچ بار علمی نداره فکر کنم به همین دلیل جزو کتاب‌های رایگان قرار گرفته
س س
۱۴۰۲/۳/۸
کتابی خوب برای نظم دادن به خانه و زندگی و دوری از خرید وسایل اضافه و دست و پا گیر زندگی به روش مینیمالیستی جالب هست کاش همه این روش رو امتحان میکردند از وقتی کتاب گوش کردم وسایل اضافه جمع کردم به نیازمندبدم و بفروشم و بلا استفاده هم دور ریختم
فاطمه علیان
۱۴۰۲/۲/۲۹
برای من عالی بود. از همان آغاز شنیدن اقدام به حذف بسیاری از لوازم بی استفاده کردم. خیلی بهم انگیزه داد. حتما دوباره گوش خواهم داد برای دقت بیشتر در ریزه کاری‌های زندگی...
اجرای گوینده هم بسیار خوب و موثر بود. بسیار ممنون از کتابراه برای پیشنهاد این کتاب.
شقایق شکیبایی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بسیار جذاب و کاربردی بود و ایجاد انگیزه میکرد حتما از نکات گفته شده برای زندگی با کیفیت بهتر بهره میبرم، انتخاب گوینده هم واقعا به جا بود و با خوانش عالی
این سبک کتاب‌ها هنگام روتین‌های روزانه‌ام همیشه برام لذت بخشه با سپاس از کتابراه
ندا پارسایی
۱۴۰۲/۳/۱۸
من با خوندن این کتاب ذهنم منظم شد و هر شب قبل ظرف هامو میشورم و خونه رو مرتب میکنم در کل در طول روز خونه رو مرتب نگه میدارم در واقع به ما نظم رو یاد میده و اثرات مفیدشو توی زندگیمون. ممنونم از کتابراه عزیز بابت کتاب کتاب‌های عالی و خوبشون
مهدیه یزدان منش
۱۴۰۲/۳/۱۶
کتاب برای تمام اشخاص کارمند، مغازه دار، خانم‌های خانه دار، دانشجو، بازنشسته تمامی افراد مفیده، گوینده خانم عالی کتاب و باز گو می‌کنه من که از همون ابتدا سر ذوق اومدم و کلی نکات خوب یادداشت کردم مررررسی از کتابراه مهربونم
مسعود رحمانی
۱۴۰۲/۲/۳۰
اگر خلقت در شما لیاقت نبیند به شما از نعماتش نمیدهد یک جمله تاثیر گذار این کتاب بود برای موفق بودن باید با انجام کارهای کوچک شروع کرد تا لیاقت خود را ثابت کنیم این کتاب درباره یک عادت کوچک به نانم سازماندهی نکاتی را نوشته است
positive psychology
۱۴۰۱/۵/۲۶
ممنون از کتابراه. نسخه صوتی کتاب بسیار زیباست و صدای گوینده هم خیلی عالیه. این کتاب بسیار روان و ساده هست و در کمال آرامش، روش‌های سروسامان دادن به زندگی رو میگه
ی بدلی
۱۴۰۲/۸/۳
کتاب خوبیه و با اینکه مطالب اون را به کرات شنیدیم ولی بازهم به زبانی ملموس تر بیان میکنه و راهکار میده، البته برای من تکراری بود شاید به این دلیل که قبلا راهکارها را شنیده بودم و انتظار داشتم موارد خاص تری را بشنوم.
فاطمه افشار
۱۴۰۲/۶/۱۱
سلام. خدا قوت 🌺🌺 چقدر این کتاب جذابه.. صدای گوینده بسیار گیرانه و دلنشین است.. نویسنده در تمامی جهات زندگی راهکار ارائه کرده است و نظم و آرامش را اصلی‌ترین و بهترین روش زندگی مینیمالیسم بیان کرده است
الماس
۱۴۰۲/۴/۲۲
نکات خوبی عنوان شده بود البته برای من خیلی کاربردی نبود ولی گوش کردن به اینچنین کتابهایی هرچند وقت یکبار برای ادم لازمه چون دوباره به نظم و انضباط و اهداف و رهایی از افکار بد و ادمهای منفیِ زندگی کمک میکنه 👌
مریم کریمی
۱۴۰۲/۳/۱۱
هنر مینیمالیستی کتابه که هر کسی باید اونو مطالعه کنه، در زندگی شخصی و حرفه‌ای مطالب بسیار کاربردی رو مطرح میکنه و اگ به نکاتی که نسبتا جدید و عامیانه و کلیشه‌ای نیست عمل کنیم به نتایج بسیار خوبی خواهیم رسید.
نور طهماسبی
۱۴۰۲/۳/۵
در مجموع کتاب خوبیه هرچند یکسری ضد و نقیض‌های کوچیک داره. من بیشتر با فصل‌های آخر کتاب، ارتباط برقرار کردم هرچند اطلاعات خوبی هم در اون زمینه‌ها داشتم ولی انرژی و بیان متفاوت اونو رو برام الهام‌بخش و اثرگذارتر کرد.
عاطفه
۱۴۰۲/۲/۲۸
خوب البته هر کتابی خوندنش مفیده ولی این کتاب برای کسی که مطالعش توی زمینه‌های خودسازی و خود شناسی و قدرت تفکر و کلا کتاب‌های انگیزشی زیاد بوده، تکراری هست و نکته جدید و قابل توجهی نداره. ولی برای عمومیت پیشنهاد میکنم
1 2 3 4 >>