معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت داستان گویی در کسب و کار
برای دانلود قانونی کتاب صوتی قدرت داستان گویی در کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.
معرفی کتاب صوتی قدرت داستان گویی در کسب و کار
چه چیزی تبلیغات شما را در ذهن مخاطب حک میکند؟ بیلبوردهای بزرگ؟ تیزرهای تلویزیونی؟ یا داستان گویی؟ اگر جواب آخر برای شما عجیب است باید به کتاب صوتی قدرت داستان گویی در کسب و کار اثر کیندرا هال گوش دهید تا از نفوذ و تأثیر خارقالعادهی داستانپردازی در رشد یک کسبوکار و نام تجاری خبردار شوید. این کتاب از تکنیکی در دنیای بازاریابی صحبت میکند، که پیام شما را درست مانند چسب به ذهن مشتری خواهد چسباند. بیعلت نیست که این اثر به یکی از آثار پرفروش وال استریت ژورنال تبدیل شده است.
دربارهی کتاب صوتی قدرت داستان گویی در کسب و کار
رساندن پیام به گوش مخاطب کار راحتی نیست، آن هم از میان هزاران صدای مختلف. در دریایی از محصولات رنگارنگ، چیزی که مشتری را جذب شما میکند، آوا و طنین صدای شماست. کیندرا هال (Kindra Hall) مشاور برندینگ و کسب و کار، «داستانسرایی» را همان آوای متفاوت در تبلیغات میداند. او در کتاب صوتی قدرت داستان گویی در کسب و کار (Stories That Stick) موضوع را روشنتر خواهد کرد.
تبلیغات سنتی، از طریق ارائه و نمایش محصول و برشمردن کاربردهای آن انجام میشد. حداکثر خلاقیت در این شیوهی تبلیغی آن بود که مزایای محصول نسبت به سایر کالاهای مشابه روشن شود. حتماً میدانید چنین سبک و شیوهای مدتهاست کنار گذاشته شده، حداقل از جانب کسبوکارهای بزرگ و موفق. اما روش جایگزین بازاریابی سنتی چیست؟ در این تکنیک تازه و موثر، شما حتماً باید داستانی برای تعریف کردن داشته باشید. در اینجاست که اکثر افراد میپرسند: مگر داستانپردازی چه ارتباطی به بازاریابی دارد؟
داستان بسازید و بازار را در دست بگیرید!
احتمالاً اصطلاح «قلاب» در دنیای تبلیغات به گوش شما نیز خورده. قلاب همان عنصر جذاب و گیرایی است که توجه مخاطب را به سوی شما جلب میکند و او را به سمت کسبوکارتان میکشاند. این قلاب میتواند به صورت تخفیف و فروش ویژه باشد یا حتی به شکل کمپینهای فروش. درهرصورت، یک قلاب بازاریابی موفق باید احساسات و هیجانات مخاطب را تحریک کند. برای این کار چه چیزی بهتر از داستانسرایی؟
در کتاب صوتی قدرت داستان گویی در کسب و کار، میآموزیم چطور از طریق داستانگویی، برای محصول خود هویتی حقیقی بسازیم، مشتریان بالقوه را قانع کنیم تا خدمات ما را انتخاب کنند و حتی میان کسب و کار خود و مخاطبان ارتباطی فراتر و قویتر از رابطه میان فروشنده و خریدار بسازیم. این راهنمای کاربردی درست مانند یک دورهی آموزشی است که شما را از آخرین ترفندهای دنیای تبلیغات خبردار میکند، پس پیشنهاد میکنیم با گوش سپردن به آن در این تجربهی بینظیر شرکت کنید.
باید گفت این کتاب با تلاش انتشارات آریانا قلم و ترجمهای از نرگس قاسمی تهیه شده است. همچنین گویندگی اثر با هنرمندی احسان طریقت به گوش شما میرسد.
جوایز و افتخارات کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار
- کتاب پرفروش والاستریت ژورنال
- کتاب پرفروش یواسای تودی، واشنگتن پست و پابلیشرز ویکلی
نکوداشتهای کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار
- این کتاب قطعاً کاربردی است. من پیوسته از جزئیاتی که کیندرا هال در هر فصل ارائه میدهد شگفتزده شدم. او دقیقاً توضیح میدهد که داستان چیست، چه زمانی و چگونه مفید است و چه زمانی هم مفید نیست! و سپس دقیقاً میگوید چگونه یک داستان خلق کنیم. من دوستانی دارم که صاحب کسبوکار، نویسنده، سخنران و معلم هستند و قطعاً قصد دارم این کتاب را به همهی آنها توصیه کنم یا حتی هدیه دهم! (کاربر گودریدز)
- موضوع داستانگویی روزبهروز محبوبتر میشود؛ گویی ایدهی استفاده از روایت برای افزایش اثربخشی ارتباطات تجاری در حال گسترش است و بهعنوان روشی برتر نسبت به رویکرد منطقی شناخته میشود. رویکرد کسبوکار همیشه بر منطق استوار بود و ناگهان دیگر اینطور نبود! (کاربر گودریدز)
کتاب صوتی قدرت داستان گویی در کسب و کار برای شما مناسب است اگر
- به عنوان یک کارآفرین یا بنیانگذار کسبوکار نوپا نیاز به آشنایی با شیوههای نوین بازاریابی دارید.
- نسبت به بازاریابی B2C (Business to Consumer) یا بازاریابی مستقیم کنجکاوید.
در بخشی از کتاب صوتی قدرت داستان گویی در کسب و کار میشنویم
عنصر سوم داستان تأثیرگذار وجود لحظۀ مهم است. نقطهای خاص در مکان، زمان یا موقعیت که داستان را از باقی هستی ما جدا کند. راهی است برای تمرکز دقیق روی نکتۀ اصلی و دادن دید بهتر به مخاطب بهجای کلیگویی و توضیحات خستهکننده.
یکجور دیگر بگویم؛ نقشههای واقعی را یادتان هست؟ اگر نقشه برای شهر بزرگی بود که اتفاقات زیادی در آن در جریان بود، اغلب آن نقشه چند ضمیمه داشت که قسمتهایی از شهر را بزرگنمایی میکرد. این همان کاری است که لحظۀ مهم برای داستان انجام میدهد. لحظهای خاص از تجربه یا بینشی بسیار کلی را نشان میدهد. بهجای کلیگویی، باید سراغ چیزهای کوچک و پرجزئیات برویم.
برای مثال، اخیراً با مدیران اجرایی مدرسۀ خصوصیای در شهر نیویورک کار میکردم که سعی میکردند در رقابتیترین محیط آموزشیای که انسان شناخته است خود را از دیگران متمایز کنند. (بچههای من در نیویورک به مدرسه میروند. حتی از نوشتنش هم کهیر میزنم.) میخواستند برای افتتاح شعبۀ بینالمللی جدید مدرسهشان در آمریکای جنوبی پیامی بنویسند. وقتی شروع کردیم، داستانهای مورد نظرشان چنین جملاتی داشت: «دیدن اینکه بچهها فرهنگی متفاوت را تجربه میکنند فوقالعاده بود...» یا «تابهحال چنین چیزی ندیده بودم...» و بعد حرفشان تمام میشد. کل داستان و اساساً کل نقشه همین بود. و این بهسادگی فراموش میشد؛ چون هیچ لحظۀ برجسته و بزرگنماییشدهای در آن نبود.
فهرست مطالب کتاب صوتی
مشخصات کتاب صوتی
نام کتاب | کتاب صوتی قدرت داستان گویی در کسب و کار |
نویسنده | کیندرا هال |
مترجم | نرگس قاسمی |
راوی | احسان طریقت |
ناشر صوتی | انتشارات آریاناقلم |
سال انتشار | ۱۴۰۴ |
فرمت کتاب | MP3 |
مدت | ۷ ساعت و ۵۱ دقیقه |
زبان | فارسی |
موضوع کتاب | کتابهای صوتی بازاریابی B2C |