معرفی و دانلود کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟

عکس جلد کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟

اگر موجودی فضایی به زمین بیاید و بخواهد تا میزان بی‌رحمی کائنات را نشانش دهیم، می‌توانیم کودکی بیمار را به او معرفی کنیم؛ کودکی که باید جهان را با بیماری آغاز کند. کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟ درباره پسرکی 9 ساله است که عاشق خوردنی‌های صنعتی است، اما او به بیماری خودایمنی کبد مبتلا می‌شود و باید زندگی خود را با این مشکل وفق دهد. عرشیا عبدی این داستان آموزنده را از نگاه شیرین و کودکانه‌ی پسرک داستان روایت می‌کند؛ پسرکی که حالا باید با بیماری و زندگی جدیدش دوست شود.

درباره‌ی کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟

تا به‌حال اتفاق بدی را تجربه کرده‌اید که در آن به‌دنبال نکات مثبت بگردید و بدون توجه به مشکلات، نیمه‌ی پر لیوان را سر بکشید؟ مانند هنگامی که به بیماری سرماخوردگی دچار می‌شوید اما با این فکر که در عوض چند روز ناچار هستید غذاهای سالم و مفید بخورید، خود را راضی نگه‌می‌دارید؟ کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟ چنین شرایطی را شرح می‌دهد. عرشیا عبدی بیمار شدن را همچون یک فاجعه نشان نمی‌دهد. او با زبان ساده و نگاهی کودکانه، ابتلا به این رنج جسمانی را فرصتی برای توجه به سلامتی به‌شمار می‌آورد. ماجرا از این قرار است که پسر کوچولوی داستان عاشق خوراکی‌های سوپرمارکتی یا به‌قول خودش «هله‌هوله» است. اما مغز او که انگار حواسش سرجایش نیست، دچار یک اشتباه عجیب و غریب می‌شود. مغز عزیز فکر می‌کند کبدی که در بدن پسرک وجود دارد، یک دشمن خارجی است و مدام به آن حمله می‌کند. پزشکان این خطای مغز را به نام «خودایمنی کبد» صدا می‌زنند.

عرشیا عبدی به ما نشان می‌دهد پسرک داستان، بعد از بیمار شدن باید از چه غذاهایی دوری کند و چه خوردنی‌هایی را مصرف نکند. آب‌میوه‌های صنعتی و هر غذایی که رنگ‌های خوراکی به آن جذابیت بخشیده‌اند، دشمن سلامتی آدم‌ها و به‌خصوص کودکان هستند. اصلاً تا وقتی‌که میوه‌های خوش‌رنگ و طعم و غذاهای سالم خانگی وجود دارند، چرا باید به‌سراغ خوردنی‌هایی برویم که با ظاهر جذاب اما باطن ناسالم خود می‌خواهند ما را فریب دهند و بیمار کنند؟

معرفی و دانلود کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟

رعایت رژیم غذایی و نخوردن خوردنی‌های مضر برای کودکان کار آسانی نیست. آن‌ها بدون همراهی بزرگ‌ترها نمی‌توانند از پس دوره‌ی درمان بیماری بربیایند. کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟ به ما نشان می‌دهد که والدین کودک بیمار نیز باید با کودک خود همدلی و همکاری داشته باشند و استفاده از غذاهای سالم را در خانواده‌ی خود به مثل یک قانون مهم رعایت کنند.

کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟ به کوشش نشر متخصصان و برای کودکان منتشر شده است.

کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب داستان برای کودکان تألیف شده است؛ به‌خصوص کودکانی که به بیماری‌های جسمی مبتلا شده‌اند و باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند. سجاد عبدی این کتاب را برای کودکان 6 تا 12 سال تألیف کرده است.

در بخشی از کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟ می‌خوانیم

به فروشگاه مواد غذایی رفتیم، کلی مواد کارخونه‌ای و صنعتی داشتن به من نگاه می‌کردن، ولی دیگه به من چشمک نمی‌زدن، انگار همشون ناراحت بودن؛ چون کسی سمت اونا نمی‌رفت، مخصوصاً من که قبلاً با همشون آشنا بودم و اونا منو خوب می‌شناختن. دلم برای این همه خوراکی و هله‌هوله سوخت، به مادرم گفتم: آخه چرا باید خوراکی‌هایی تولید بشه که با مصرفشون، سلامتی آدم به خطر بیفته؟

مامانم گفت: داستانش طولانیه، ولی فقط باید بگم، زمان جنگ به‌خاطر اینکه سربازها بتونن مواد غذایی رو برای مدت طولانی نگهداری کنن، خیلی از این مواد صنعتی تولید شد تا سربازهایی که از کشورشون دفاع می‌کنند و امکانات آشپزی ندارن، گشنه و تشنه نمونن. تمام این‌ها فقط در مواقع ضروری به کار میره، ولی من و خیلی از مادرها استفاده نمی‌کنیم؛ چون ما دوس داریم از مواد تازه‌تر استفاده کنیم تا سالم باشیم.

من گفتم: اگه بزرگ بشم، یه کارخونه شکلات‌سازی می‌سازم که تمام خوراکی‌هایی که با شکلات درست میشن، برای بدن نه تنها مضر نباشن، بلکه فایده هم داشته باشند، دندون‌ها رو هم خراب نکنن؛ یعنی فکر کن شکلات بخوری و این شکلات‌ها باعث بشه میکروب‌های لای دندون‌ها از بین بره و دیگه مسواک نزنیم. چی میشه! هم بچه‌ها لذت می‌برن و هم سالم می‌مونن.

مادرم خندید و گفت: چه جالب! امیدوارم بهترین‌ها اتفاق بیفته.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گول خوردن چه طعمی داره؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات12
زبانفارسی
شابک978-622-7433-14-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟

برای دریافت کتاب گول خوردن چه طعمی داره؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.