معرفی و دانلود کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python

عکس جلد کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python

کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python، راهنمایی جامع برای توسعه‌دهندگان پایتونی است که قصد یادگیریِ چگونگی ساخت برنامه‌هایی با کمک مدل‌های زبانیِ بزرگ را دارند. اولیور کائلن و ماری آلیس بلیت، نویسنده‌های کتاب،‌ ویژگی‌هایی هوش‌ِ مصنوعی چت‌.‌جی.‌پی.‌تی را توضیح داده‌اند و آموزش روش‌هایی را برای توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی با کمک زبان برنامه‌نویسی پایتون و کتابخانه چت‌.‌جی‌.‌پی‌.‌تی در این اثر مطرح کرده‌‌اند.

درباره‌ی کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python

کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python (Developing Apps with GPT-4 and ChatGPT)، منبع ارزشمندی برای بهره‌گیری از هوش مصنوعیِ چت‌.‌جی.‌پی‌.‌تی در زبان برنامه‌نویسی پایتون است. اولیور کائلن (Olivier Caelen) و ماری آلین بلیت (Marie-Alice Blete)، روش‌های تولید متن، پرسش‌و‌پاسخ و ابزارهای خلاصه‌سازی محتوا را با استفاده از زبان‌برنامه‌نویسیِ پایتون و هوش‌ مصنوعی چت‌.‌‌جی.‌پی‌.‌تی در این اثر به خواننده آموزش داده‌اند. نویسنده‌ها، زبانی ساده و خوش‌فهم را برای این کتاب انتخاب کرده‌اند تا مفاهیم پیچیده‌ی برنامه‌نویسی و هوش‌ مصنوعی، به‌راحتی در ذهن علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی شکل بگیرد. در کنار مفاهیم آموزشی، مثال‌هایی کاربردی در این کتاب قرار دارد. وجود این مثال‌ها، پیاده‌سازی دستورهای مطرح‌شده در کتاب را ساده‌تر می‌کند. تمامی نمونه کدهای پایتونِ ذکر شده در این کتاب در مخزن گیت‌هاب قابل دسترسی است. واژه‌ نامه‌ای از اصطلاحات کلیدیِ برنامه‌نویسی پایتون و هوش مصنوعی چت‌.‌جی‌.‌پی‌‌.‌تی نیز در انتهای این اثر قرار دارد.

معرفی و دانلود کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python

پس از مطالعه‌ی کتاب کارگاه برنامه‌نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT، ChatGPT و Python، اصول و مزایای چت‌.‌جی‌.‌پی‌.‌تی، نحوه‌ی ادغام مدل‌های زبانیِ چت‌.‌جی.‌پی‌.‌تی در برنامه‌های کاربردی مبتنی بر پایتون برای وظایف اِن.‌اِل‌.‌پی و نحوه‌ی توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی با استفاده از چت‌.‌جی‌.‌پی‌.‌تی در پایتون برای تولید متن، پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و خلاصه‌سازی محتوا را یاد می‌گیرید. مطالب کتاب پیشِ رو با معرفی مبانی چت‌.‌جی‌.‌پی‌تی آغاز می‌شود. چت‌.‌جی‌.‌پی‌.تی یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که مکالمه‌ها را شبیه‌سازی می‌کند. این هوش مصنوعی، کاربردهای مختلفی مانند پاسخ به سوالات، تولید محتوای متنی، ترجمه و خلاصه‌سازی متن را دارد. پس از آشنایی با چت‌.‌جی‌.‌پی‌.‌تی، انواع اِی‌‌.‌پی‌.آ‌ی‌های این هوش مصنوعی را مطالعه می‌کنید. در ادامه با روش ساخت برنامه‌های کاربردی با چت‌‌.‌جی‌.‌پی‌.تی،‌ آشنا می‌شوید و تکنیک‌های پیشرفته‌ی این هوش مصنوعی را فرا می گیرید. ارتقای قابلیت‌های اِل‌.‌اِل‌.‌اِم با چارچوب و افزونه‌های لانگ‌چِین، آموزش مهم دیگری است که نویسنده‌های این اثر به آن اشاره کرده‌اند. با مطالعه‌ی این بخش، چارچوب لانگ‌چِین را یاد می‌گیرید و از پرامپت‌های پویا و افزونه‌های چت‌.‌جی‌.‌پی‌تی آگاه می‌شوید.

کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python را انتشارات آتی نگر، چاپ و روانه‌‌ی بازار کرده است. داریوش علیپور و مینوش حیدری، مترجم‌های این اثر هستند.

نکوداشت‌های کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python

  • نویسندگان این کتاب با استفاده از مثال‌های عملی و دستور‌العمل‌های عالی و گام‌به‌گام مسیر توسعه و رشد اپلیکیشن‌های پیشرفته را به تصویر کشیده‌اند. (تام تاپلی، نویسنده)
  • اثر حاضر مختصر است اما تمام اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در خود گنجانده است. توضیحات مطرح‌شده در کاب واضح و به‌راحتی قابل فهم هستند. کتابی ضروری و مناسب! (کن کوسن، نویسنده)
  • نویسندگان در این کتاب تئوری و تمرین‌های عملی را با هم ترکیب می‌کنند و پیچیدگی‌های GPT-4 و ChatGPT را ارائه می‌دهد. (لوکاس سورس، مهندس ML در Biometrid)

کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python برای چه کسانی مناسب است؟

توسعه‌دهندگان پایتون که به‌دنبال روش‌هایی برای بهره‌گیری از این زبان‌برنامه‌نویسی با هوش مصنوعیِ چت‌.‌‌جی.‌پی‌.‌تی هستند، به‌عنوان مخاطب‌های اصلی کتاب حاضر شناخته می‌شوند.

در بخشی از کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python می‌خوانیم

OpenAI در مارس 2022، نگارش‌های جدید 3-GPT را در دسترس قرار داد. این مدل‌های جدید می‌توانند متن را ویرایش کنند یا محتوا را در متن وارد کنند آن‌ها تا ژوئن 2021 روی داده‌ها آموزش دیده‌اند و قوی تر از نگارش‌های قبلی توصیف شده‌اند. پایان نوامبر 2022، OpenAI عنوان کرد که این مدل‌ها متعلق به سری 3. 5-GPT هستند.

OpenAI همچنین مدل Codex را پیشنهاد کرد؛ یک مدل 3-GPT که روی میلیاردها خط کد تنظیم شده است و ابزار برنامه‌نویسی تکمیل خودکار GitHub Copilot را برای کمک به توسعه‌دهندگان بسیاری از ویرایشگرهای متن از جمله JetBrains ،Visual Studio Code و حتى Neovim قدرت می‌دهد. با این حال مدل Codex توسط OpenAI در ماه مارس 2023 منسوخ شد. در عوض، OpenAI به کاربران توصیه می‌کند که از Codex به GPT-3. 5 Turbo یا 4-GPT تغییر وضعیت دهند. در همان زمان GitHub Copilot X را منتشر کرد که مبتنی بر 4-GPT است و عملکرد بسیار بهتری نسبت به نگارش قبلی ارائه می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
پیشگفتار
فصل 1: مبانی ChatGPT و GPT-4
فصل 2: تفحص دقیق APIهای GPT-4 و ChatGPT
فصل 3: ساخت برنامه‌های کاربردی با GPT-4 و ChatGPT
فصل 4: تکنیک‌های پیشرفته GPT-4 و Chatgpt
فصل 5: ارتقای قابلیت‌های LLM با چارچوب و افزونه‌های LangChain
واژه‌نامه اصطلاحات کلیدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python
نویسنده،
مترجمداریوش علیپور، مینوش حیدری
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات199
زبانفارسی
شابک978-622-8245-10-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python

برای دریافت کتاب کارگاه برنامه نویسی هوش مصنوعی با 4-GPT و ChatGPT و Python و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.