معرفی و دانلود کتاب پروژه‌های عملی با Python

عکس جلد کتاب پروژه‌های عملی با Python
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌های عملی با Python و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌های عملی با Python و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پروژه‌های عملی با Python

کتاب پروژه‌های عملی با Python، منبعی برای فراگیریِ ساخت پروژه‌های هدفمند و کارآمد با زبان‌ برنامه‌نویسی پایتون است. برای استفاده از اطلاعات این کتاب باید دانش نسبی از برنامه‌نویسی با پایتون داشته باشید. اریک متس، نویسنده‌ی کتاب،‌ روش ساخت بازی، مصورسازی داده‌ها و برنامه‌های وب با کمک پایتون را به خواننده آموزش می‌دهد. پس از مطالعه‌ی کتاب، شیو‌ه‌های توسعه‌ی پروژه‌های مختلف نرم‌افزاری با زبان برنامه‌نویسی پایتون را فرا خواهید گرفت.

درباره‌ی کتاب پروژه‌های عملی با Python

کتاب پروژه‌های عملی با پایتون (Python Crash Cours)، منبعی برای فراگیری ساخت و توسعه‌ی پروژه‌های نرم‌افزاری با زبان برنامه‌نویسی پایتون است. اریک متس (Eric Matthes)، نویسنده‌ی کتاب، نگارش این اثر را با این پیش‌فرض انجام داده که خواننده، اطلاعات کافی از زبان برنامه‌نویسی پایتون دارد. اطلاعات این کتاب برای ساخت پروژه‌های مختلفِ نرم‌افزاری با پایتون کاربرد دارد. نویسنده برای آشنایی بیشتر خواننده با روش ساخت و توسعه‌ی پروژه‌های گوناگونِ نرم‌افزاری با پایتون، چندین پروژه‌ی مختلف را در این کتاب مطرح کرده است.

نخستین پروژه‌ی این کتاب، ساخت یک بازی رایانه‌ای است. با کمک اطلاعات این بخش، سفینه‌ای می‌سازید که گلوله شلیک می‌کند. نویسنده در این بخش، Pygame را به خواننده معرفی می‌کند. بر اساس اطلاعات این کتاب، Pygame، مجموعه‌ای از ماژول‌های قدرتمند و جالب برای مدیریت گرافیک، انیمیشن و صدا در پایتون است. پس از مطالعه‌ی پروژه‌‌ی نخستِ این کتاب، روش استفاده از ابزارهای Pygame برای ترسیم تصاویر روی صفحه‌نمایش را فرا می‌گیرید. این آموزش به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری به ارتقای سطح منطق و پویایی بازیِ در حال توسعه، اختصاص دهند. مراحل ساخت بازی رایانه‌ای با پایتون در این کتاب با بخش طرح‌ریزی پروژه آغاز می‌شود. نویسنده در این بخش، خواننده را از لزوم ایجاد طرح، قبل از ساخت پروژه‌ی نرم‌افزاری آگاه می‌‌کند.

معرفی و دانلود کتاب پروژه‌های عملی با Python

مراحل نصب Pygame، آغاز پروژه‌ی ساخت بازی، اضافه کردن تصویر سفینه و شلیک گلوله‌ها را می‌توان از آموزش‌های بعدیِ کتاب پروژه‌های عملی با Python برای ساخت بازی رایانه‌ای نام برد. سپس نویسنده در این کتاب به آموزش بازنگری پروژه، ایجاد دشمن در بازی‌ رایانه‌ای، حرکت دادنِ دشمن‌ها و شلیک به دشمن پرداخته است. پروژه‌ی ساخت بازی رایانه‌ای با پایتون در این کتاب با آموزش‌‌هایی برای امتیازدهی به بازیکنان ادامه پیدا می‌کند. پروژه‌ی مصورسازی، آموزش دیگری است که نویسنده کتاب پروژه‌های عملی با Python به آن پرداخته است. اریک متس در این پروژه،‌ روش تولید داده و ایجاد تصویرهای زیبا و کاربردی را با کمک Matplotlib و Plotly آموزش داده است. شیوه‌ی دسترسی به منابع آنلاین داده و بهره‌گیری از این منابع در پکیج مصور‌سازی برای ساخت نمودارهای آب‌‌وهوا و نقشه‌های فعالیت جهانی زمین لرزه، اطلاعاتی است که با مطالعه‌ی بخش مصورسازی داده‌ها فرا می‌گیرید.

اریک متس برای توسعه‌ی پروژه‌های وب با پایتون در این اثر، ویژگی‌های پکیج Django را برای خواننده توضیح می‌دهد. آگاهی از این اطلاعات به شما برای ساخت یک برنامه‌ی ساده‌ی وب، کمک می‌کند. روش‌های ایجاد ژورنال و ذخیره‌ی آن را می‌توان از آموزش‌هایی نام برد که در بخش برنامه‌های وبِ کتاب حاضر به آن اشاره شده است. نویسنده در در ادامه‌ی کتاب به آموزش ایجاد حساب کاربری با نام کاربری و گذرواژه با کمک زبان‌ برنامه‌نویسی پایتون پرداخته‌ است.. در بخش برنامه‌های وبِ این کتاب، روش‌هایی مطرح شده تا وب‌سایتی توسعه‌ دهید که تمامی کاربران از سرتاسر دنیا به آن دسترسی داشته باشند. با تکمیل پروژه‌ی برنامه‌های وبِ این کتاب، روش ساخت اپلیکیشن‌های تحت وب و آمادگی جستجو و کار با منابع کامل ساخت Django را فرا می‌گیرید. در گوشه‌و‌کنار کتاب پیش رو تصویرهایی برای انتقال بهترِ مفاهیم آموزشی گنجانده شده است. اطلاعات مهمِ کتاب در کادرهایی با عنوان توجه قرار گرفته‌اند تا چیزی در حین توسعه‌ی پروژه‌های پایتونِ این کتاب از چشم برنامه‌نویس‌ها پنهان نماند.

انتشارات آتی نگر، چاپ و نشر کتاب پروژه‌های عملی با Python را بر عهده داشته است. فاطمه بینش، مترجم این کتاب است.

کتاب پروژه‌های عملی با Python برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای برنامه‌نویس‌های تازه‌کاری که اطلاعات مناسبی از کدنویسی با پایتون دارند و می‌خواهند این اطلاعات را با انجام پروژه‌هایی ساده و کوچک، به محک آزمایش بگذارند، مناسب به نظر می‌رسد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تهاجم بیگانه: ساخت یک بازی با Python
مصورسازی داده‌ها
برنامه‌های وب
پروژه اول: هجوم بیگانه
فصل اول: یک سفینه که گلوله شلیک می‌کند
طرح‌ریزی پروژه
نصب Pygame
آغاز پروژه بازی
اضافه کردن تصویر سفینه
بازسازی: متدهای _check_events() و _update_screen()
هدایت سفینه
گذری سریع بر آنچه گذشت
شلیک گلوله
شلیک گلوله‌ها
خلاصه
فصل دوم: بیگانگان!
بازنگری پروژه
ایجاد اولین بیگانه
ساخت ناوگان بیگانگان
حرکت دادن ناوگان
شلیک به بیگانگان
پایان دادن به بازی
خلاصه
فصل سوم: امتیازدهی
اضافه کردن دکمه Play
بالا بردن سطح
امتیازدهی
خلاصه
پروژه دوم: مصورسازی داده‌ها
فصل چهارم: تولید داده
نصب Matplotlib
ترسیم یک نمودار خطی ساده
مسیرهای تصادفی
تاس ریختن با Plotly
خلاصه
فصل پنجم: دانلود داده
فرمت فایل CSV
نگاشت مجموعه داده‌های جهانی: فرمت JSON
خلاصه
فصل ششم: کار با APIها
استفاده از یک API وب
مصورسازی مخازن با استفاده از Plotly
API اخبار هکر
خلاصه
پروژه سوم: برنامه‌های کاربردی وب
فصل هفتم: شروع کار با Django
ایجاد یک پروژه
شروع یک App
ساخت: صفحه اصلی لاگ آموزشی
نگاشت یک URL
خلاصه
فصل هشتم: حساب کاربران
امکان ورود داده برای کاربران
ایجاد حساب‌های کاربری
امکان مالکیت داده برای کاربران
خلاصه
فصل نهم: طراحی و استقرار یک برنامه
شیوه‌بندی لاگ آموزشی
استقرار لاگ آموزشی
خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پروژه‌های عملی با Python
نویسنده
مترجمفاطمه بینش
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات305
زبانفارسی
شابک978-622-6102-63-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پروژه‌های عملی با Python

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پروژه‌های عملی با Python

برای دریافت کتاب پروژه‌های عملی با Python و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.