معرفی و دانلود کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016

عکس جلد کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016

کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016، منبعی برای آشنایی با پایگاه داده مایکروسافت اِس‌.‌کیو.‌اِل سرور و انجام پروژه در این نرم‌افزارِ مدریریتِ بانک‌های اطلاعاتی است. محمدرضا شیخ‌بهایی، نویسنده‌ی کتاب، در کنار اطلاعات نظری، پروژ‌ه‌های آزمایشگاه پایگاه داده را در این اثر گنجانده تا مطالعه‌ی کتاب، تسلط خواننده بر مبحث‌های نظری، تحلیلی و کاربردیِ آغاز کار با یک پایگاه داده در اس.‌کیو.‌ال سرور را به دنبال داشته باشد.

درباره‌ی کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016

کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016، اطلاعاتی برای آشنایی با نکته‌های کاربردی پایگاه داده‌ی اِس‌.‌کیو.‌اِل پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. محمدرضا شیخ بهایی، نویسنده‌ی کتاب، اثر حاضر را با این هدف تدوین کرده که تمامی نکته‌های علمی و کاربردیِ کار با اس.‌کیو‌.‌ال سرور را پوشش داده باشد. با مطالعه‌ی کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016، روش‌های نصب نرم‌افزار اس.‌کیو‌.ال سرور نسخه‌ی 2016 را فرا می‌گیرید. نویسنده در ابتدای کتاب به معرفی بسترِ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم برای نصب اس.‌کیو‌.‌ال سرور پرداخته است. پس از خواندن فصل اول کتاب، می‌توانید رایانه‌ای با مشخصات سخت‌افزاریِ مناسب برای نصب و کار با اس.‌کیو‌.ال را انتخاب کنید. پس از معرفی مشخصات‌ سخت‌افزاری لازم برای نصب و کار با این پایگاه داده، نویسنده مراحل نصب اس.‌کیو‌.‌ال سرور را به خواننده آموزش می‌دهد. این آموزش، حالتی گام‌به‌گام دارد تا در حین نصب، چیزی را از قلم نیندازید و اس.‌کیو‌.‌ال سرور، تمام‌و‌کمال در رایانه‌ی شما نصب شود. سپس در این کتاب به خواننده آموزش داده می‌شود تا بر اساس پروژه‌هایی که قرار است در اس.‌کیو.‌ال‌ سرور انجام دهد، امکانات لازمِ این پایگاه داده را انتخاب کند. نویسنده کتاب پایگاه داده، اشکال‌هایی را که ممکن است در حین نصب با آن‌ها روبه‌رو شوید، مطرح کرده است. همچنین پس از آموزش روش نصب، به معرفی کلیِ پایگاه داده اس.‌کیو‌.‌ال پرداخته است. با مطالعه‌ی این معرفی، برای آغاز پروژه و کار با پایگاه داده مایکروسافت آماده خواهید شد.

نویسنده‌ی کتاب پایگاه داده کاربردی، در ادامه‌ی اطلاعات این کتاب به آموزش روش ساخت پایگاه داده‌ی جدید در اس.‌کیو‌.‌ال سرور پرداخته است. ساخت جدول و آشنایی با انواع داده‌ در اس‌.‌کیو.‌ال سرور را می‌توان از آموزش‌های دیگر این کتاب دانست. محمدرضا شیخ‌بهایی، نویسنده‌ی کتاب، انواع مختلف داده‌ها را در اس‌.‌‌کیو‌.‌ال سرور به خواننده آموزش داده‌ است. آموزش انواع دستورهای دی.‌اِم.‌اِل (DML)، از دیگر مفاهیمی است که با مطالعه‌ی کتاب پایگاه داده کاربری فرا می‌گیرید. پس از آشنایی با این اطلاعات، نویسنده در این کتاب به آموزش کدنویسی در اس.‌کیو‌.‌ال سرور پرداخته است. دستورهای لازم برای ساخت، ویرایش و حذف پایگاه داده نیز در این اثر مطرح شده است. تعریف متغیر، مقداردهی اولیه و مراحل ذخیره اطلاعات، به عنوان آموزش‌های پایانیِ کتاب پایگاه داده کاربردی شناخته می‌شود.

محمدرضا شیخ بهایی برای انتقال دقیق آموزش‌های این کتاب از تصویرهای گویا کمک گرفته است. تقریباً تصویرِ بیشتر پنجره‌های نرم‌افزار اس.‌کیو‌.ال سرور در این کتاب وجود دارد. گزینه‌ی منوهایی که کاربر در نرم‌افزار باید انتخاب کند نیز در کتاب با فلش و راهنما مشخص شده تا مخاطب برای اجرای مفاهیمِ آموزشیِ کتاب پایگاه داده کاربری در نرم‌افزار اس.‌کیو‌.‌ال‌ سرور، مشکلی نداشته باشد. انتشارات آتی‌نگر چاپ و انتشار این اثر را برعهده داشته است.

کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016 برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان آشنایی با روش‌های نصب و استفاده از پایگاه داده اس‌.‌کیو.ال سرور نسخه 2016، مخاطب اصلی این کتاب به حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016 برای افرادی که روش‌های کار با اس‌.‌کیو.‌ال سرور را بلد هستند، اما دنبال منبعی برای یادآوری و تکمیل اطلاعات آموخته‌ی خود می‌گردند نیز مناسب است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: نصب نرم‌افزار SQL Server 2016 و بررسی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مورد نیاز
فصل دوم: آشنایی کلی با SQL Server 2016
فصل سوم: شروع پروژه با SQL Server 2016
ساخت پایگاه داده جدید در SQL
ساخت جدول در SQL
انواع داده‌ای در SQL
انواع داده‌های character String یا رشته کاراکتر
نوع داده‌های Unicode String یا رشته یونی‌کد
انواع داده Binary String یا رشته دودویی
انواع داده Exact Numeric یا داده عددی
انواع داده Approximate Numeric یا تقریباً عددی
انواع داده Date and Time یا زمان و ساعت
انواع داده ویژ
تغییر در جداول ساخته شده توسط کاربر
انتخاب و واکشی محتوای جداول
ویرایش محتوای جداول
ساخت جداول پروژه
ساخت روابط بین جداول
آشنایی با دستورات DML
دستور SELECT
دستور INSERT
دستور UPDATE
دستور DELETE
دیدگاه‌ها
روال‌های ذخیره شده
داده بازگشتی روال ذخیره شده در SQL Server
فواید روال‌های ذخیره شده
تریگرها
انتقال پروژه به سیستم دیگر
فصل چهارم: آغاز کدنویسی در SQL Server 2016
دستور ساخت پایگاه داده
دستور ویرایش پایگاه داده
دستور حذف پایگاه داده
دستور ساخت جدول
ویرایش جدول
حذف جدول
جداول موقت
دستورات DML
دستور SELECT
دستور INSERT
دستور UPDATE
دستور DELETE
تعریف متغیر
مقداردهی اولیه متغیر
دیدگاه
قانون
شاخص‌
تریگر
روال ذخیره شده
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-7631-62-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016

برای دریافت کتاب پایگاه داده کاربردی با SQL Server 2016 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.