معرفی و دانلود کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز

برای دانلود قانونی کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز

کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز، اثری برای بررسی روش‌های گسترش صنعت گردشگریِ شهری در شیراز با حفظ محیط‌زیست و فرهنگ این دیار است. مریم قره خانی، نویسنده‌ی کتاب، راهکارهایی کاربردی برای گسترش این صنعت بدون صدمه‌ زدن به فرهنگ و محیط‌زیست این شهر، پیش روی خواننده قرار می‌دهد. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با ظرفیت‌های گردشگریِ شیراز آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز

کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز، اثری ارزشمند در حوزه‌ی مطالعات گردشگری و توسعه‌ی شهری به‌حساب می‌آید. مریم قره خانی، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر با دیدگاهی جامع و تحلیلی، نقش گردشگری در توسعه‌ی پایدار شهر شیراز را بررسی کرده‌ است. نویسنده بر این باور است که می‌توان صنعت گردشگریِ شهری را به‌گونه‌ای توسعه داد که گسترش این صنعت، آسیبی به محیط‌زیست و فرهنگ شهرها وارد نکند.

در بخش نخست کتاب، مطالبی درباره‌ی اهمیت صنعت تورسیم مطالعه می‌کنید. در این بخش با مفاهیمِ گردشگریِ شهری، جاذبه‌های گردشگری، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری پایدار و اجزاء اصلی گردشگری آشنا می‌شوید. گردشگری شهری به‌عنوان یک عامل محرکِ اقتصادی، با جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و افزایش درآمدهای محلی به توسعه‌ی پایدار شهرها کمک شایانی می‌کند. توسعه‌ی گردشگری شهری باعث مرمت بافت‌های تاریخی، ارتقای زیرساخت‌های شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان می‌شود و در نهایت به افزایش جذابیت شهر برای زندگی و سرمایه‌گذاری می‌انجامد. در بخش بعدی کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری، مطالبی درباره‌ی انواع مختلف صنعت تورسیم مطالعه می‌کنید. نویسنده در این بخش، تورسیم را بر اساس سطوح جغرافیایی، تقسیم‌بندی کرده‌‌ و به تعریف مفاهیم توریسم داخلی، تورسیم بین‌المللی ورودی، توریسم بین‌المللی خروجی، طبقه‌بندی تورسیم برحسب انگیزه، تورسیم تجاری و طبقه‌بندی انواع توریست از لحاظ زمان، مکان و تابعیت می‌پردازد.

پس از آشنایی با انواع تورسیم و مفاهیم این صنعت، اطلاعاتی درباره‌ی توسعه‌ی پایدار و تورسیم شهری را مطالعه می‌کنید. مولفِ اثر، در این بخش درباره‌ی زمینه و مفهوم توسعه‌ی پایدار، عناصر راهبردی توسعه‌ی پایدار، استراتژی توسعه‌ی پایدار و شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و اکولوژیکی سخن رانده‌ است. توسعه‌ی پایدار، توسعه‌ای است که نیازهای حال حاضر را بدون به‌خطر انداختن توانایی نسل‌های آینده برای تأمین نیازهای خود برآورده کند. به گفته‌ی مریم قره خانی، توسعه‌ی پایدار توسعه‌ای است که هم به نفع نسل حاضر و هم نسل‌های آینده باشد. مدیران شهری باید این ویژگی را در گسترش صنعت تورسیم در نظر داشته باشند تا محیط‌زیست و فرهنگ شهر در اثر حضور تعداد بی‌شمارِ گردشگران، آسیب نبیند. بخش مهمی از کتاب به طرح نظر‌یه‌های توریسم شهری اختصاص دارد. در این بخش، توضیحاتی درباره‌ی نظریه‌های مازلو، شوتز و بنت را مطالعه می‌کنید. مطالب کتاب حاضر با بررسی پتانسیل‌های تورسیم شهری شیراز، خاتمه پیدا می‌‌کند. در این بخش، اطلاعات کاملی درباره‌ی موقعیت‌های طبیعی و جغرافیایی شیراز، فرهنگ مردمانِ این دیار، وجه تسمیه‌ی این شهر، شکل‌گیریِ آن، وضعیت طبیعی شیراز و امکانات و جاذبه‌های گردشگری شیراز، مطرح گردیده‌ است.

کتاب پیش رو، اثری خواندنی برای آگاهی از روش‌های جذب گردشگر در مکان‌های دیدنی شیراز به‌حساب می‌آید. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر با راهکارهایی برای افزایش گردشگر در آرامگاه شاه چراغ، باغ ارم، باغ جهان‌نما، باغ دلگشا، دروازه قرآن، ارگ کریم‌خانی، بازار وکیل و حمام وکیل آشنا می‌شوید. این راهکارها در کنار اینکه با هدف جذب بیشتر گردشگر در جاهای دیدنی شیراز مطرح‌شده‌اند، آسیبی به محیط‌زیست شیراز و فرهنگِ مردمان این دیار نمی‌زنند.

کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز را انتشارات شهرسازی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است.

کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز برای چه کسانی مناسب است؟

پژوهشگران و کسانی که در حوزه‌ی گردشگری و برنامه‌ریزی شهری فعالیت می‌کنند، مخاطب‌های اصلی کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای مدیران و فعالان حوزه‌ی گردشگری و مسئولان دولتی نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز می‌خوانیم

الکین (1991) چهار مشخصه توسعه پایدار را این گونه بیان می‌کند: نگاه به آینده، هزینه‌های محیط، برابری و مشارکت. شاخصه‌ی نگاه به آینده مستلزم نگهداری حداقل سرمایه محیطی است که شامل سیستم‌های حمایت‌کننده اصلی محیطی موجود در سیاره می‌باشد و همچنین بر حفظ منابع سنتی قابل تجدید همچون جنگل‌ها نیز تاکید دارد. این همان چیزی است که براتلند آن را تحت این عنوان بیان می‌کند «توسعه پایدار، توسعه‌ای است که در آن نیازهای نسل فعلی برآورده می‌گردد به گونه‌ای که به توانایی‌های نسل آینده نیز برای تامین نیازهایشان آسیبی وارد نشود».

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: اهمیت توریسم
فصل 2: انواع توریسم
فصل 3: توسعه پایدار و توریسم شهری
فصل 4: بررسی نظریات توریسم شهری
فصل 5: پتانسیل‌های توریسم شهری شیراز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-622-8058-07-8
موضوع کتابکتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز

برای دریافت کتاب نقش برنامه ریزی توسعه توریسم شهری به منظور توسعه پایدار شهری با تاکید بر شیراز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.