معرفی و دانلود کتاب فرمانروای بندگی: داستان زندگی حضرت سلیمان

عکس جلد کتاب فرمانروای بندگی: داستان زندگی حضرت سلیمان
قیمت:
۲۰۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرمانروای بندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرمانروای بندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرمانروای بندگی: داستان زندگی حضرت سلیمان

کتاب فرمانروای بندگی نوشته‌ی محمدحسن حسینی قصه‌ی سلیمان پیامبر را با نثری روان برای کودکان دبستانی روایت می‌کند. این کتاب حاوی داستان سلیمان پیامبر و ماجراهای سرزمین‌های تحت فرمان اوست.

درباره‌ی کتاب فرمانروای بندگی

بیش و پیش از هرچیز در دنیا، این قصه‌ها هستند که ما را می‌سازند. قصه‌ها به هویت ما شکل می‌دهند و به ما می‌گویند از کدام دریچه به جهان بنگریم. کتاب فرمانروای بندگی اثر محمدحسن حسینی یک کتاب کودک است که پنجره‌ای رو به سرگذشت یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان تاریخ یهود و پیامبری آسمانی، سلیمان (ع)، باز می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب فرمانروای بندگی

قصه‌ها در کودکی از همیشه بیشتر اهمیت دارند. والدین همواره باید مراقب داستان‌هایی باشند که برای کودک خود بازگو می‌کنند. در جامعه‌ی مذهبی ایران، تعریف کردن داستان‌های پیامبران یکی از بهترین گزینه‌های پدر و مادر برای سرگرم کردن کودکان است. گفتن داستان پیامبران برای کودکان در عین فواید بسیار نیازمند احتیاط است. از جمله فواید گفتن داستان‌های پیامبران این است که کودکان با ارزش‌های اخلاقی به‌خوبی آشنا می‌شوند. داستان‌هایی مانند داستان سلیمان نبی درس‌های بسیاری درباره‌ی عدالت، هوشیاری، مسئولیت‌پذیری و مهربانی در خود نهفته دارد. این داستان‌ها قوه‌ی اخلاق را در کودکان به کار می‌اندازد.

از دیگر فواید گفتن داستان‌های پیامبران برای کودکان، آشنایی با فرهنگ‌ها و مذاهب گوناگون است. داستان سلیمان نبی یکی از داستان‌های مورد تایید و تاکید در اسلام و یهودیت است و کودکان با مرور این داستان با یکی از شخصیت‌های محوری ادیان ابراهیمی آشنا می‌شوند. پیامبرانی همچون سلیمان قهرمانانی کاریزماتیک و جذاب برای کودکان هستند، درنتیجه کودکان آن‌ها را در دنیای خود می‌پذیرند و تا مدت‌ها با خیال آن‌ها سرگرمند. این موضوع به قوی شدن قوه‌ی خیال کودکان کمک شایانی می‌کند. در مقابل همه‌ی این فواید، والدین باید مراقب سوگیری‌های مذهبی احتمالی نیز باشند. قصه‌پردازی برای کودک باید به گونه‌ای باشد که هیچ تعصبی در ذهن تازه‌نفس کودک جای نگیرد. همچنین تعریف کردن داستان‌های پیامبران با توجه به پس‌زمینه‌ی تاریخی و اعتقادی آن‌ها ممکن است برای کودک بیش از حد پیچیده و گیج‌کننده باشد. درنتیجه والدین و اولیای تربیتی باید در نظر داشته باشند که بهترین راه برای تعریف کردن داستان پیامبران ساده‌سازی آن‌هاست. والدین به اختیار خود حتی می‌توانند برخی از مضامین الهیاتی را حذف یا در ساده‌ترین حالت ممکن بیان کنند.

کتاب فرمانروای بندگی دربرگیرنده‌ی داستان سلیمان و بلقیس، ملکه‌ی سبا، و داستان این پیامبر و جنیان و شیطان است. اگرچه درک برخی از کلمات کتاب برای مخاطب کودک دشوار است و شاید باعث شود از کتاب فاصله بگیرد اما محمدحسن حسینی تلاش کرده است که داستان‌ها را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کند. این کتاب را انتشارات پرنده آبی با تصویرهایی از آیدین سلسبیلی به چاپ رسانده است.

کتاب فرمانروای بندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کودک شما به داستان‌های کهن و روایت‌های دینی علاقه دارد این کتاب و تصاویر آن برای او جذاب خواهند بود. رده‌ی سنی 8 تا 12 سال مخاطبین اصلی اثر حاضر هستند.

در بخشی از کتاب فرمانروای بندگی: داستان زندگی حضرت سلیمان می‌خوانیم

پیامبر خدا سلیمان، بعد از مرگ داوود نبی به جایش هدایت مردم را به عهده گرفت و بر تخت پادشاهی نشست. خداوند به سلیمان قدرت و جاه و جلال بی‌مانندی عطا کرد. او زبان جانوران و پرندگان را می‌دانست و جنیان و آفریده‌هایی که از چشم‌ها پنهان بودند به خدمتش درآمده بودند. خداوند به قدرت بی‌پایان خود شیاطینی را که از فرمان سلیمان سرپیچی می‌کردند به دست او دربند کرده بود. موجودات پنهان تحت فرمان سلیمان به دل دریاها فرو می‌رفتند و گوهرهایی گرانبها برایش می‌آوردند. روزبه‌روز بر ثروت ملک سلیمان افزوده می‌شد. در اردوگاه جنگی سلیمان اسبان تندرو، مردان کارآزموده و آلات جنگی بسیاری به چشم می‌خورد. باد نیز در اختیار سلیمان بود. خداوند باد را در اختیارش درآورده بود و به امر او نرم و هموار به هرجا که او می‌خواست جاری می‌شد و اجسام سنگین را جابه‌جا می‌کرد.

اما هرگز شکوه اسب‌ها و صف بلند فیل‌های عظیم‌الجثه غرور او را شعله‌ور نمی‌کرد. سلیمان تنها با نگاه به آن همه عظمت و شکوه، سجده‌ی شکر به جای می‌آورد و خود را هرلحظه بیشتر و بیشتر بنده‌ی بی‌مقدار خداوند عالم حس می‌کرد. سلیمان روزبه‌روز که بر عزت و جلال ملکش افزوده می‌شد خود را کوچک‌تر و بی‌مقدارتر دربرابر اراده‌ی خداوند می‌دید. به دستور او بنای بیت‌المقدس که در زمان پدرش ساختن آن شروع شده بود کامل شد تا مردم برای عبادت به آنجا بروند.

پریان و شیاطین در گروه‌های مختلفی سنگ‌های مرمر و بلور و درخشنده را جمع می‌کردند و به بیت‌المقدس می‌آوردند. آن‌ها برج و باروی شهر رار از مرمر و تخته‌سنگ‌های عظیم صیقل داده می‌ساختند. به فرمان سلیمان، کار ساخت مسجدی بزرگ شروع شد. مسجدی از طلا و سنگ‌های قیمتی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرمانروای بندگی: داستان زندگی حضرت سلیمان
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-436-480-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرمانروای بندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرمانروای بندگی

برای دریافت کتاب فرمانروای بندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.