معرفی و دانلود کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت

عکس جلد کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت

خرس کوچولو دلش نمی‌خواهد بخوابد! همه‌ی دوستان او قرار است در جنگل برفی از این‌سو به آن‌سو بروند و برف‌بازی کنند، اصلاً این عادلانه است که او همه‌ی زمستان را بخوابد؟! مامان‌خرسه در کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت نوشته‌ی ساندرا مارکل به خرس کوچولو توضیح می‌دهد که چرا آن‌ها باید در زمستان بخوابند و چه خطراتی ممکن است جان آن‌ها را در این فصل تهدید کند.

درباره‌ی کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت

باد سوزناک ملایمی می‌وزد، خرس‌ها همه زیر پتوهای نرم و گرم‌شان می‌روند تا این زمستان سرد و برفی را به خواب بروند، اما خرس کوچولو دلش نمی‌خواهد بخوابد! خرس کوچولوی داستان صوتی خواب زمستانی و سکوت (Hush Up and Hibernate) مدام این‌سو و آن‌سو می‌رود و مامان خرسه هر کاری می‌کند نمی‌تواند او را راضی کند که به لانه‌ی مخصوصشان بیاید و کنار او به خواب زمستانی فرو برود. اما چرا خرس کوچولو از خوابیدن در زمستان این‌قدر ناراضی و ناراحت است؟ در ادامه‌ی این قصه‌ی صوتی آموزنده، سندرا مارکل (Sandra Markle) علت عصبانیت خرس کوچولو را به‌خوبی به ما توضیح می‌دهد.

به نظر خرس کوچولو این عادلانه نیست که همه‌ی حیوانات جنگل از این زمستان برفی و زیبا لذت ببرند اما او خواب باشد، برای همین هم مامان خرسه به او توضیح می‌دهد که فصل زمستان هرچقدر هم زیبا و دلنشین باشد، می‌تواند برای آنان کشنده و خطرناک باشد چون‌که خرس‌ها نمی‌توانند غذای‌شان را در زمین برفی و یخ‌بسته‌ی جنگل پیدا کنند و ممکن است خودشان به غذای حیوانات درنده‌ی جنگل تبدیل شوند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت

مامان خرسه در کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت به کودکان یاد می‌دهد که بعضی از حیوانات از جمله ماهی‌ها، خرگوش‌ها و حتی بعضی از موش‌ها خواب زمستانی ندارند و در تمام مدت این فصل سرد و زیبا بیدار می‌مانند و در عوض خواب زمستانی خرس‌ها می‌تواند بین دو تا هفت ماه طول بکشد! خرس کوچولو که از خطرات بیرون ماندن از لانه‌ی گرم و امنشان در زمستان باخبر می‌شود به حرف‌های مامان خرسه گوش می‌کند و بازیگوشی را کنار می‌گذارد.

کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت، نوشته‌ی سندرا مارکل جزو کتاب‌های منتخب وبسایت اوهایو سنتر (CTRO) در سال 2021 بوده است. ترجمه‌ی این کتاب دلنشین توسط محمد طالشیان صورت گرفته و نشر صوتی آوارسا وظیفه‌ی تهیه و تولید این داستان صوتی را برعهده داشته است. شما می‌توانید کتاب شنیدنی خواب زمستانی و سکوت را با صدای نرگس داغمه چی و محمد طالشیان بشنوید.

نکوداشت‌های کتاب خواب زمستانی و سکوت

  • پدر و مادرهایی که دغدغه‌ی به تختخواب بردن و خواباندن بچه‌هایشان را دارند، بدون شک با تلاش‌های مامان خرس بی‌چاره برای آماده کردن بچه‌خرس برای خواب زمستانی، بسیار هم‌ذات‌پنداری خواهند کرد. (بوک‌لیست)
  • این نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه، توانایی بسیار قابل‌توجهی در استفاده از داستان‌های ساده دارد تا با استفاه از آن توجه خوانندگان کم‌سن‌وسال را به خود جلب کند و در ضمن آن نیز می‌کوشد تا با روشی زیرکانه حقایق علمی را در مورد حیوانات به کودکان آموزش دهد. (KIRKUS REVIEWS)

کتاب خواب زمستانی و سکوت برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 4 تا 8 ساله می‌توانند با شنیدن این داستان صوتی جذاب بیاموزند که چرا خرس‌ها در زمستان به خواب زمستانی فرو می‌روند، چطور ماهی صید می‌کنند و اگر خدای‌ناکرده در طول زمستان بیدار بمانند ممکن است چه بلایی بر سرشان بیاید!

در بخشی از کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت می‌شنویم

«می‌بینی پسرم، اون‌ها دارن مهاجرت می‌کنن، این یعنی هوا در حال سرد شدنه و خیلی زود زمستون از راه می‌رسه.»
«می‌دونم مامان، این رو گفته بودی. ولی الان گرسنمه، تازه تشنه‌مم شده.»
«باشه عزیزم، الان به سمت رودخونه می‌ریم.»

خرس مادر و بچه‌ش به لب رودخونه رسیدن تا ماهی شکار کنن. کوچولوی سیاه خیلی تلاش کرد تا بتونه با دستش توی آب یک ماهی بگیره. اون‌ها بدنشون لزج بود و خیلی سریع سر می‌خوردن. چندبار دیگه هم تلاش کرد تا بتونه چیزی به چنگ بیاره ولی نشد که نشد. رو به مادرش کرد و گفت: «به نظرم ماهی‌ها هم می‌خوان به خواب زمستونی برن!»

«نه خرس کوچولوی من، ماهی‌ها اصلا به خواب زمستونی نمی‌رن. همین‌طور جغد‌ها، خرگوش‌ها و بعضی از موش‌ها.»
«اَه، این عادلانه نیست، چرا من نمی‌تونم مثل اون‌ها کل زمستون رو بیدار بمونم؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
خواب زمستانی و سکوت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت
نویسنده
مترجممحمد طالشیان
راوینرگس داغمه چی، محمد طالشیان
ناشر صوتی آوارسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های کودک 6 تا 8 سال
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت

برای دریافت کتاب صوتی خواب زمستانی و سکوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.