معرفی و دانلود کتاب شرکت شکست ناپذیر: راهنمایی درباره‌ی بهترین مدل‌های کسب و کار

برای دانلود قانونی کتاب شرکت شکست ناپذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرکت شکست ناپذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرکت شکست ناپذیر: راهنمایی درباره‌ی بهترین مدل‌های کسب و کار

کتاب شرکت شکست ناپذیر، پنجمین جلد از سری کتاب‌های کسب‌وکار، اثر ارزنده و پرفروش الکساندر استروالدر، ایو پیگنیور، فرد اتیمبل و آلن اسمیت است که به هر مدیر کسب‌وکار، صاحب استارت‌آپ یا کارآفرینی می‌آموزد چگونه به بهترین مدل برای فعالیت یا تجارت خود دست یابند و در عرصه‌ی رقابت بین کسب‌وکارهای برتر، جای بگیرند و خود را برجسته کنند.

درباره‌ی کتاب شرکت شکست ناپذیر

در دنیای پر رقابت امروزی و در عصری که مشاغل گوناگون، فعالیت‌های متنوع و تعاملات گسترده براساس نیازهای بی‌پایان آدمی، شکل گرفته است، ارتقا دانش، مهارت و افزایش توانمندی‌های خود، به‌ویژه اگر مدیر یک مجموعه، استارت‌آپ، کارآفرین یا صاحب کسب‌وکار باشیم، ضروری‌تر از همیشه است. ممکن است تابه‌حال شرکت‌های تراز اول، کسب‌وکارهای جهانی و استارت‌آپ‌های موفق را از نظر گذرانده و به دلایل رشد، توسعه، پیشرفت و چگونگی جهانی‌شدن آن‌ها فکر کرده باشید. این‌که این شرکت‌ها چه ویژگی‌ها، روش‌ها یا توانمندی‌هایی دارند که در چنین جایگاهی قرار گرفته‌اند و از بی‌شمار بیزینس و شرکت دیگر، متمایز و برتر هستند.

معرفی و دانلود کتاب شرکت شکست ناپذیر

رهبری کسب‌وکار، مدیریت یک مجموعه یا کارآفرین بودن، در زمانه‌ای که فروش، ارائه‌ی خدمات، محصول یا کالا، بسیار رایج، به‌شیوه‌های متنوع، رقابتی و فراگیر شده است، کار سختی محسوب می‌شود؛ چراکه پایدار ساختن کسب‌وکار در چنین شرایطی، نیازمند به‌روز نگه‌داشتن دانش و اطلاعات، پایش و تغییر مداوم بستر و روش فعالیت‌تان و حتی فرهنگ رفتاری و عملکردی خود در شرکت یا مجموعه‌ای است که راه‌اندازی کرده‌اید.

الکساندر استروالدر (Alexander Osterwalder)، ایو پیگنیور (Yves Pigneur)، فرد اتیمبل (Frederic Etiemble) و آلن اسمیت (Alan Smith) در کتاب شرکت شکست‌ناپذیر (The Invincible Company) به این پرسش پاسخ می‌دهند که دلایل تمایز مجموعه‌های برتر و کسب‌وکارهای جهانی‌شده با دیگر شرکت‌ها چیست. آن‌ها هم‌چنین راهنمای جامع، نوآورانه و مفیدی را برای کسب‌وکار شما طراحی کرده‌اند که مکمل سه کتاب مطرح و پرفروش دنیا، یعنی خلق مدل کسب‌وکار، طراحی ارزش پیشنهادی و آزمون ایده‌های کسب‌وکار است.

نویسندگان به مخاطب خود کمک می‌کنند تا ضمن شناخت شرکت‌های برتر (همانند آمازون، بوش، فوجی‌فیلم، مایکروسافت و...) و مشخصه‌های برجسته‌ی آن‌ها، سبد ایده‌های کسب‌وکار خود را بازبینی کنند و از نو بچینند. آن‌ها در این کتاب به هر صاحب کسب‌وکاری که به‌فکر رونق مجموعه‌اش است، کمک می‌کنند تا با بهره‌گیری از تجارب جدید، کشف یا خلق ایده‌های به‌روز، ایجاد ساختاری معتبر و شتاب‌دهی به سیستم خود، کمتر در معرض ریسک‌های خطرآفرین قرار گیرد، از افول کسب‌وکارش جلوگیری کند و تجارتی پایدار داشته باشد.

آن‌ها براساس مطالعات و پژوهش‌های خود به این نکته‌ی اساسی رسیده‌اند که شرکت‌های جهانی و شکست‌ناپذیر، در ایجاد، برقراری هماهنگی و مدیریت کردن دو فرهنگ کاملا متفاوت که متعارض یکدیگر هستند، موفق عمل می‌کنند. این شرکت‌ها در یک فضا، ذیل یک فعالیت در یک مجموعه، هم‌زمان به اکتشاف آینده و بهره‌برداری از زمان حال مشغول‌اند.

الکساندر استروالدر، ایو پیگنیور، فرد اتیمبل و آلن اسمیت، در کتاب شرکت شکست‌ناپذیر، ابزارها، اقدامات و مدل اکتشاف و بهره‌برداری را تشریح کرده و شما را تمرین می‌دهند تا عملکرد خود را بازبینی، بازیابی و بهتر کنید. آن‌ها راهنمای کاملی برای تمام افرادی که به‌دنبال رهایی از مدل‌های تجاری منسوخ هستند و تصمیم دارند تا برای شرکت خود استراتژی‌های مناسب تدوین کنند، آماده کرده‌اند.

مطالب ارائه‌شده در این کتاب، نحوه‌ی مدیریت، فرهنگ رفتار سازمانی، نوع دید به آینده، استفاده از زمان حال، سهم ریسک‌پذیری و راهبردهای فعلی در کسب‌وکارتان را به چالش می‌کشاند، تغییر می‌دهد و در مسیر شما نوآوری ایجاد می‌کند. با خواندن این کتاب، متوجه می‌شوید که در عصر حاضر بایستی با الگوها یا مدل‌های کسب‌وکار رقابت کنید نه صرفا خود محصول!

کتاب شرکت شکست‌ناپذیر را انتشارات آریاناقلم با ترجمه‌ی روان علیرضا علی‌سلیمانی و حامد شیدائیان به چاپ رسانده است.

کتاب شرکت شکست ناپذیر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام رهبران، مدیران، کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار مناسب است. افرادی که می‌خواهند با علت تمایز و مدل‌های موفقیت شرکت‌های برتر جهانی آشنا شوند، می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب شرکت شکست ناپذیر: راهنمایی درباره‌ی بهترین مدل‌های کسب و کار می‌خوانیم

برنامه‌ی شتاب‌دهنده استارتاپ سونی، پس از 5 سال، در سال 2019 از مرکز رشدی داخلی به مرکزی عمومی تبدیل شد تا به همه کمک کند ایده‌شان را رشد دهند. علت آن بود که این برنامه نوآوری را مثل تعداد بلیت شخص در قرعه‌کشی بخت‌آزمایی می‌داند. آن‌ها بر اساس تجربه قبلی‌شان می‌دانستند احتمال موفقیت هر ایده‌ای خیلی کم است (1.85٪). بنابراین، هر چه تعداد ایده‌هایی که از برنامه شتاب‌دهی می‌گذرند بیشتر باشد تعداد موفقیت‌ها بیشتر خواهد بود.

به‌علاوه این برنامه محملی است برای همکاری و مشارکت سونی با موجودیت‌های بیرونی، بدون این‌که کسب‌وکارهای اصلی‌اش در معرض برهم‌خوردن قرار گیرند. سونی در سال 2014 برای ساخت قفل هوشمندی به نام کرایو که به سادگی روی تمام درهای موجود نصب می‌شد، با شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر برویل مشارکت کرد.

فهرست مطالب کتاب

1: ابزار
نقشه‌ی سبد مدل‌های کسب‌وکار
سبد اکتشاف
سبد بهره‌برداری
اکتشاف و بهره‌برداری
2: مدیریت سبد
راهنمای استراتژیک
مدیریت سبد اکتشاف
مدیریت سبد بهره‌برداری
3: مجموعه‌ی الگوهای نوآفرینی
برهم‌زدن روی صحنه
برهم‌زدن پشت صحنه
برهم‌زدن فرمول سودآوری
پرسش‌های ارزیابی برای رهبران
4: مجموعه‌ی الگوهای بهبود
تغییر در ارزش پیشنهادی
تغییرات معطوف به روی صحنه
تغییرات معطوف به پشت صحنه
تغییرات معطوف به فرمول سودآوری
پرسش‌هایی برای رهبران
5: فرهنگ
نقشه‌ی فرهنگ
طرح‌ریزی فرهنگ اکتشاف
ارزیابی آمادگی فرهنگ نوآوری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرکت شکست ناپذیر: راهنمایی درباره‌ی بهترین مدل‌های کسب و کار
نویسنده، ، ،
مترجمعلیرضا علی سلیمانی، حامد شیدائیان
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-622-7089-26-4
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شرکت شکست ناپذیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شرکت شکست ناپذیر

برای دریافت کتاب شرکت شکست ناپذیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.