معرفی و دانلود کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری

سیستم اطلاعات جغرافیایی به عنوان یک سیستم کامپیوتری برای ذخیره، تجزیه، تحلیل و مدیریت داده‌های مکانی به برنامه‌ریزی شهری و مدیریت منابع یاری می‌رساند. کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری نوشته‌ی مانیش کومار، آر بی سینق، آنجو سینق، راما پراویش، سید ارتیجا مجید، آکاش تیواری با شرح مفاهیم GIS و به‌کارگیری آن در مطالعات موردی، منبعی غنی برای برنامه‌ریزی و مدیریت شهری ارائه می‌کند. این کتاب در رده‌ی کتاب‌های جغرافیا و زمین‌شناسی قرار می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری

زمین کالایی کمیاب و ارزشمند است و نهادهای اداری به ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای برای برنامه‌ریزی و اجرای مؤثر برنامه‌ها مجهز نیستند. همچنین روش‌های مرسوم نمی‌توانند با موفقیت شهر را اداره کنند. در این بین، سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) در حوزه‌ی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری نقش محوری دارد و راه‌حل‌های بهتری برای مشکلات متعدد شهری ارائه می‌کند. با GIS، بهتر می‌توان نیازهای موجود یک شهر را درک و برای رفع نیازهای آن ایده‌پردازی کرد. کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری (Geographic information systems in urban planning and management) نوشته‌ی مانیش کومار (Manish Kumar)، آر بی سینق (R.B.Singh)، آنجو سینق (Anju Singh)، راما پراویش (Ram Pravesh)، سید ارتیجا مجید (Seyed Irtiza Majid)، آکاش تیواری (Akash Tiwari) بر فن‌آوری‌های زمین‌فضایی در میان برنامه‌ریزان، محققان، دانشمندان، متخصصان، دانشجویان و عموم افراد استوار است تا بر این اساس به توسعه‌ی دانش علمی کمک کرده و درک بهتری از برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در سطوح مختلف فراهم کند.

کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری اهمیت GIS را در درک بهتر چالش‌های موجود در شهر نشان می‌دهد و درباره‌ی چگونگی به کارگیری GIS در برنامه‌ریزی شهری دیدگاه‌های جدیدی ارائه می‌کند. همچنین ذی‌نفعان مختلف جامعه را تشویق می‌کند تا در فرآیند تصمیم‌گیری مشارکت کنند. ضمناً به برنامه‌ریزان و مسئولان کمک می‌کند تا برای رشد شهری پایدار یک منطقه برنامه‌های مناسب طراحی کنند.

کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شود. در بخش اول، نویسندگان مفاهیم بنیادین GIS را توصیف می‌کنند. ضمن آنکه به تکنیک‌های پیشرفته‌ی برنامه‌ریزی فضایی می‌پردازند. در بخش دوم، نویسندگان به مطالعات موردی در دنیای واقعی با استفاده از کاربردهای مختلف GIS می‌پردازند. این مطالعات موردی شامل چنین مواردی می‌شود: تغییرات کاربری اراضی شهری، شبیه‌سازی رشد شهری آینده، جزیره‌ی گرمایی شهری، انتخاب محل دفن زباله جایگزین، نقشه‌برداری حساسیت به سیل شهری و... .

در این کتاب، نویسندگان نشان می‌دهند که چگونه می‌توان GIS را در سنجش از دور، زمین آمار (ژئواستاتیستیک)، هوش مصنوعی، تکنیک‌های یادگیری ماشینی و دیگر فناوری‌های پیشرفته ادغام کرد. کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری را مهران رفیعی ترجمه و انتشارات شهرسازی منتشر کرده است. خوانندگان این کتاب را منبعی ارزشمند می‌یابند که می‌توانند برای مدیریت و برنامه‌ریزی پایدار شهری از آن استفاده کنند.

مجموعه کتاب‌های پیشرفت در علوم محیطی و جغرافیایی

انتشارات اشپرینگر (Springer) مجموعه‌ای تحت عنوان پیشرفت در علوم محیطی و جغرافیایی (Advances in Geographical and Environmental Sciences) منتشر کرده است که شامل 51 عنوان کتاب می‌شود. کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری نوشته‌ی مانیش کومار، آر بی سینق، آنجو سینق، راما پراویش، سید ارتیجا مجید، آکاش تیواری بخشی از این مجموعه است. این مجموعه رویکردهای جدیدی در پرداختن به مسائل علوم زمین‌شناسی انسانی به معنای وسیع آن دارد. کتاب‌های این مجموعه بر پیشرفت واقعی در یک منطقه یا منطقه‌ای خاص تمرکز می‌کنند.

کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری برای استادان، دانشجویان، پژوهشگران، برنامه‌ریزان و متخصصان حوزه‌ی مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مناسب است. ضمنا همه کسانی که در حوزه‌ی پیشرفت در علوم محیطی و جغرافیایی مطالعه می‌کنند، می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری می‌خوانیم

GIS جزء بسیار مهم برای مطالعات مربوط به کاربری زمین در جهان اخیر است. همه ما می‌دانیم که داده‌های سنجش از راه دور به‌دلیل نمای همدیدی، جمع‌آوری داده‌ها در زمان واقعی، کاربرد گسترده‌ای دارند. به‌منظور حفظ اکوسیستم و مدیریت زیست‌محیطی، ابزارهای جدید مختلفی توسط فناوری‌های RS و GIS ارائه می‌شود. تحولات فناورانه تأثیر قابل‌توجهی بر برنامه‌ریزی و فعالیت‌های مرتبط با توسعه نشان داده است.

برنامه‌ریزی در کشوری مانند هند و ایران بسیار ضروری است؛ زیرا گستره جغرافیایی وسیعی دارد و تنوع بسیار زیادی بر منطقه حاکم است. با استفاده از GIS در زمینه‌ی اکتشاف کاربری اراضی می‌توان بعد جدیدی را به مطالعه ارائه داد. با گنجاندن GIS و فن آوری‌های سنجش از دور در مطالعه LULC می‌توان ماهیت آن را بسیار جامع کرد. یکی از مزایای عمده فناوری GIS این است که درک دقیقی از پدیده طبیعی و پویایی آن‌ها ارائه می‌دهد. با تجسم پارامترهای فضایی، تحلیل روندهای جاری در آن منطقه آسان است

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سپاسگزاری
قسمت اول: مبانی سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی
فصل 1: معرفی سیستم اطلاعات جغرافیایی
فصل 2: سیستم‌های مختصات و مرجع در GIS
فصل 3: مدل‌های داده‌های GIS
فصل 4: ورودی داده در GIS
فصل 5: بصری‌سازی و خروجی داده‌ها
فصل 6: تجزیه و تحلیل داده‌های مکانی
فصل 7: مدیریت داده‌های غیرمکانی
فصل 8: کاربرد GIS در سیاست، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری
قسمت دوم: مطالعات موردی: کاربردهای سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری
فصل 9: مطالعه موردی 1: پایش و مدل‌سازی تغییرات کاربری اراضی شهری
فصل 10: مطالعه موردی 2: شبیه‌سازی رشد آینده شهری با استفاده از خودکارسازی سلولی مدل‌های زنجیره‌ای مارکوف
فصل 11: مطالعه موردی 3: شناسایی مکان‌های بالقوه برای توسعه مسکن با استفاده از تکنیک ارزیابی چند معیاره
فصل 12: مطالعه موردی 4: تحلیل فضای سبز شهری و انتخاب مکان مستعد برای گسترش فضای سبز
فصل 13: مطالعه موردی 5: تصمیم‌گیری چند معیاره برای انتخاب مکان‌های دفع زباله جایگزین با استفاده از رویکرد فازی TOPSIS
فصل 14: مطالعه موردی 6: مدل‌سازی حساسیت به سیل شهری با استفاده از شبکه عصبی پرسپترون چندلایه فازی جدید
فصل 15: مطالعه موردی 7: ارزیابی، نگاشت و پیش‌بینی جزایر گرمایی شهری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری
نویسنده، ، ، ، ،
مترجممهران رفیعی
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات191
زبانفارسی
شابک978-622-8058-06-1
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری

برای دریافت کتاب سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در برنامه ریزی و مدیریت شهری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.