معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT)

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT)
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT)

کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT) نوشته‌ی دکتر محمدطه مهدی عراقی، یکی از منابعی است که می‌توانید برای پاسخ دادن به سؤالات گوش و حلق و بینی در آزمون دستیاری پزشکی، به آن مراجعه کنید. این کتاب، که تلخیصی از منبع معرفی شده برای آزمون دستیاری توسط وزارت بهداشت است، در کنار ویدئوهای آموزشی این انتشارات، به یادگیری، دوره‌ و جمع‌بندی بهتر این درس کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT)

آزمون دستیاری یا تخصص، همان آزمونی است که دانشجویان پزشکی، در سال‌های آخر مدام به آن فکر می‌کنند. با دریافت درجه‌ی تخصص، نتیجه‌ای به مراتب عالی‌تر، از تلاش‌های دور‌ه‌ی سخت پزشکی عمومی نصیب فرد می‌شود. در نتیجه، پزشکان عمومی و دانشجویان سال آخر پزشکی، با وجود همه‌ی مشغله‌ای که دارند، از مدت‌ها قبل خود را برای این آزمون آماده می‌کنند. گرفتن نتیجه‌ای عالی در این آزمون، مستلزم خواندن و دوره‌ی چندین‌باره‌ی منابعی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر ساله معرفی می‌کند. این منابع همگی بسیار سخت و سنگین هستند و خواندن همه‌ی منابع مرتبط با همه‌ی درس‌ها تقریبا نشدنی است. به همین دلیل است که انتشارات نوآوران دانش ماهان، مجموعه کتاب‌های درسنامه‌ی طلایی را برای درس‌های مختلف این آزمون منتشر کرده است. کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT) یکی از همین کتاب‌هاست که ترجمه و تلخیصی است از کتاب ارزشمند اتولارنگولوژی گلدنبرگ، ویرایش دوم، که وزارت بهداشت آن را به عنوان یکی از منابع آزمون معرفی کرده است.

معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT)

دکتر محمدطاها مهدی عراقی، این کتاب را برای داوطلبین آزمون دستیاری به سه بخش مباحث بسیار مهم، مباحث مهم و مباحث نسبتا مهم تقسیم کرده است تا خواننده بداند کدام بخش‌ها در آزمون‌ها بیشترین سوالات را دارند و در وقت اندکی که برای مطالعه و دوره‌ی دروس وجود دارد، داوطلبین باید کدام بخش را بهتر بخوانند. کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT) کاملا طبقه‌بندی شده و خلاصه است و همین باعث می‌شود، به راحتی بخش‌های مهم را با نگاهی اجمالی به یاد آورید و دوره کنید. از طرفی، جامع نیز هست و تقریبا همه‌ی سوالاتی که ممکن است در این آزمون مطرح شود، در مباحث این کتاب جای گرفته است. پس شاید بهتر باشد افراد به جای این که میان منابع پرحجم آزمون دست و پا بزنند تا بتوانند چند سؤال درس گوش و حلق و بینی را جواب دهند، این کتاب را چندین بار دوره کنند.

به علاوه، اگر مباحثی هست که از دوره‌ی پزشکی عمومی به خاطر ندارید یا به خوبی یاد نگرفته‌اید، وقت آن است که کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT) را به همراه فیلم‌های آموزشی‌اش مطالعه کنید تا آن مباحث خاص را به خوبی بیاموزید. کتاب در هر بخش، کادرهایی برای مشخص کردن مطالب مهم‌تر و همین‌طور کادرهایی برای خلاصه‌ی نکات مهمی که پیش‌تر ذکر شده است، دارد. شکل‌ها و جداول مهم نیز از مباحث کتاب جا نمانده‌اند و به یادگیری هر چه بهتر کمک می‌کنند.

درباره مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی انتشارات نوآوران دانش ماهان

مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی انتشارات نوآوران دانش ماهان، برای داوطلبین آزمون دستیاری یا تخصص پزشکی طراحی شده است. این کتاب‌ها همه‌ی دروس موجود در آزمون دستیاری را پوشش می‌دهد و ویدئوهایی نیز دارد که در آن مؤلف کتاب به توضیح و تشریح مباحثی می‌پردازد که به صورت خلاصه در کتاب به آن‌ها اشاره شده. این کتاب‌ها همگی به جامع، کامل و در عین حال خلاصه بودن معروفند و برای یادگیری در زمان محدود و دوره‌ی دروس بسیار کاربردی محسوب می‌شوند. مؤلفین این کتاب‌ها که همگی از متخصصان و اساتید برتر رشته‌ی پزشکی هستند، کتاب‌ها را بر اساس منبع اصلی آزمون که توسط وزارت بهداشت معرفی شده است، گردآوری کرده‌اند. عناوین درسنامه‌ی طلایی اطفال، درسنامه‌ی طلایی گوش و حلق و بینی، درسنامه‌ی طلایی جراحی و... تعدادی از کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT) برای داوطلبین آزمون دستیاری پزشکی کاربردی است.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT) می‌خوانیم

بیمار ممکن است یک شرح حال دقیق و مشخص از نوع مشکل را بیان بکنند و یا اینکه یک واژه‌ی کلی را در مورد اختلال در بلع به کار ببرد. دیسفاژی مرتبط با علامت‌هایی همچون، چون حالت تهوع، احساس گلوبوس، درد حین بلع، اختلال در شروع بلع، آبریزش از دهان، آسپیراسیون، سرفه، ریفلاکس به داخل بینی و رگورژیتاسیون باشد. یک شرح حال از عفونت ریه، نگرانی پیرامون آسپریشن مزمن را ایجاد می‌کند. کاهش وزن ممکن است یکی از نشانه‌های مهم پیرامون دیسفاژی باشد که نشان‌دهنده‌ی کاهش مصرف کالری و یا پدیده‌های نئوپلاستیک باشد. کودکان با دیسفاژی ممکن است علائم همراهی همچون افزایش زمان مصرف غذا، تلاش برای بلع مکرر و یا پروسجرهای نامناسب حین تغذیه را همراه داشته باشند. دیسفاژی ممکن است یک و یا بیشتر از یک فاز بلع را شامل شود که شامل فازهای دهانی فارنژیال و فاز مروی است. علامت‌های اختصاصی جهت بررسی دقیق‌تر سایت مبتلا لازم است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: اپروچ به بیماری گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
فصل 3: اتولوژی
فصل 4: رینولوژی
فصل 5: لارنگولوژی و مسیر ایرودایجستیو فوقانی
فصل 6: جراحی سر و گردن
فصل 7: بیماری‌های تیروئید
فصل 8: اتولارنگولوژی اطفال
فصل 9: جراحی پلاستیک و بازسازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات243
زبانفارسی
شابک978-622-5468-08-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT)

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی گوش و حلق و بینی (ENT) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.