معرفی و دانلود کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو

عکس جلد کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو

کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو، تمامی اطلاعات لازم را برای اهدای عضو در اختیار افراد ‌اهدا‌کننده و دریافت‌کننده‌ی عضو، قرار می‌دهد. فرشته‌ زمانی، نویسنده‌ی کتاب، طیف گسترده‌ای از انواع اطلاعات لازم را برای پیوند کلیه، قلب، ریه و مغزِاستخوان را در این اثر گنجانده است. با مطالعه‌ی کتاب حاضر، از مراحل آماده‌سازی پیوندِ اعضا باخبر می‌شوید و در جریان مراقبت‌های پس از پیوند قرار می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو

کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو، مرجع کاملی جهت کسب اطلاعات درباره‌ی پیوند اعضای حیاتی بدن است. فرشته زمانی، نویسنده‌ی کتاب، آناتومی و فیزولوژی کلیه و دیگر اعضای حیاتیِ بدن را توضیح داده و خواننده را با مراحل پیوند اعضا آشنا کرده است. نویسنده در این کتاب با زبانی ساده و قابل فهم و همینطور اطلاعات جامعی درباره‌ی‌ مراحل قبل، حین و بعد از پیوند عضو مطرح کرده است. لحن ساده‌ و مطالب خوش‌فهمِ این کتاب، به بیماران کمک می‌کند تا در مسیر پرفراز وفرود اهدای عضو، آگاهانه‌تر عمل کنند. مطالب کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. نویسنده‌ در هر کدام از این بخش‌ها به جنبه‌ای از پیوند عضو پرداخته است. در بخش نخست این کتاب، خلاصه‌ای از آناتومی و فیزیولوژی کلیه را مطالعه‌ می‌کنیم. آشنایی با عملکرد مختلف کلیه در این بخش مطرح شده است. نویسنده در ادامه‌ی کتاب به توضیحِ نارسایی حاد کلیه پرداخته است.

بررسیِ سیر مراحل در نارسایی حاد کلیه و تظاهرات بالینی این عارضه را در ادامه‌ی کتاب مطالعه می‌کنید. فرشته‌ زمانی در این کتاب مبحث دیالیز و همودیالیز را برای خواننده‌ توضیح داده است و پس از آشنای کردن او با نارسایی‌های کلیه، مطالبی را به مراحل پیوند کلیه اختصاص می‌دهد. نویسند‌ه، توضیحات کاملی را درباره‌ی عمل جراحی پیوند کلیه مطرح کرده است. توصیه‌های پزشکیِ لازم برای بعد از عمل پیوندِ کلیه از اطلاعات دیگری به‌شمار می‌رود که در کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو، گنجانده شده است.

آشنایی با مشکلات احتمالی پس از پیوند کلیه و میزان موفقیت این پیوند، ازجمله اطلاعات دیگری است که نویسنده‌ در این کتاب پیش روی مخاطب قرار داده. نویسنده‌ی کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو، انواع احتمال‌های رد پیوند را نیز در این اثر مطرح کرده است. با مطالعه‌ی این کتاب از شرایط رد پیوند فوق حاد و مزمن باخبر می‌شوید و در جریان نشانه‌های پس‌ زدن کلیه‌ی پیوندی قرار می‌گیرید. مراقبت‌های پس از پیوند، مراقبت‌های دهان‌و‌دندان برای کودکان دریافت‌‌کننده‌ی پیوند، پیشگیری از زخم فشاری و پدرومادر شدن پس از پیوند، اطلاعات دیگری است که در ادامه‌ی کتاب حاضر از آن‌ها آگاه خواهید شد. نویسنده‌ در این کتاب برای خواننده از تغذیه‌ی قبل از عمل پیوند کلیه، مشکلات شایع پس از پیوند، عوارض گوارشی و تشخیص و درمان دیابت گفته است. بخش دیگری از کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو به پیوند کبد اختصاص دارد. در این بخش نیز اطلاعات کاملی درباره‌ی شرایط لازمِ پیوند کبد در بیماران مبتلا به سرطان کبد، مراقبت‌های پس از جراحی پیوند کبد و توصیه‌های لازم برای بهبودی سریع‌تر پس از عمل جراحی پیوند کبد در اختیار خواننده قرار می‌گیرد.

در ادامه‌ی مطالعه‌ی کتاب حاضر با انواع پیوند قلب، فرایند جراحی پیوند قلب و زندگی پس از پیوند قلب آشنا می‌شوید. پیوند ریه، از دیگر بخش‌های کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو به‌شمار می‌رود. در این بخش در جریان آماده‌سازی پیوند ریه و مراقبت‌های پس از پیوند ریه قرار می‌گیرید. مطالب کتاب پیش رو با توضیح مراحل پیوند مغز استخوان و تغذیه‌ی بیمار پس از انجام این نوع پیوند ادامه پیدا می‌کند. نویسنده در انتهای کتاب به داروهای پیوندی و توصیه‌های مرتبط پرداخته است. اطلاعات ارائه شده در کتاب حاضر، کاربردی و عملی هستند و به بیماران کمک می‌کنند تا در مراقبت از خود بعد از پیوند عضو، نقش فعالانه‌ای را ایفا کنند. فرشته زمانی، لحنی مثبت و امیدوارکننده در این کتاب در پیش گرفته است.

کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو را انتشارات کنکاش روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که در صف اهدا یا پیوند عضو هستند و می‌خواهند اطلاعات کاملی را درباره‌ی مراحل و پیش‌نیازهای پیوند عضو کسب کنند، مخاطب اصلی کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو به‌شمار می‌روند. مطالعه‌ی این کتاب به همراهان افرادی که قصد پیوند یا اهدای عضو دارند نیز پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو می‌خوانیم

برای بیماران در خطر زخم فشاری باید به‌طور روزانه پوست و نواحی برجستگی استخوانی موردتوجه قرار بگیرد احتمال خطر زخم فشاری پیشرفته باید در زمان پذیرش بیمار و در فواصل زمانی مشخص بررسی شود.

سطوح حمایتی از طریق بالشتک‌های نرم بر روی قسمت‌های آسیب‌پذیر بدن و به‌واسطه توزیع یکنواخت وزن و کاهش سطح فشار بین بدن و سطح موردنظر از ایجاد زخم فشاری پیشگیری می‌کند.

حلقه‌های فوم مانند فوم‌های توخالی و وسایل حلقوی توخالی (پیراشکی مانند) باعث اعمال فشار روی بافت اطراف شده و باید از کاربرد آن‌ها اجتناب شود.

به‌صورت متناوب بیمار را تغییر پوزیشن بدهید این زمان هر دو ساعت برای بیماران استراحت مطلق در تخت و هر یک ساعت برای بیماران محدود به صندلی یا صندلی چرخ‌دار می‌باشد. استفاده از وسایل حمایتی در سطح فشار و با توجه به شرایط فردی بیمار بر روی تعداد دفعات تغییر در پوزیشن تأثیر می‌گذارد. علت تغییر پوزیشن باعث کاهش یا از بین رفتن فشار می‌شود و مدت‌زمانی را که بافت در معرض فشار است را محدود می‌کند و به توانایی عملکردی بیمار کمک می‌کند.

سر تخت را به میزان 30 درجه با حداقل میزانی که بیمار از نظر شرایط پزشکی منع نداشته باشد بالا ببرید.

استفاده از منسوجات کم اصطکاک برای بیمار مثل ملحفه و گان های مخصوص و استفاده از پارچه‌های ابریشمی به‌جای پنبه‌ای یا پنبه‌ای –ابریشمی باید موردتوجه قرار بگیرد منسوجات کاهنده اصطکاک فشار ناشی از مالش را کاهش می‌دهد و کاهش رطوبت ناشی از مشبک بودن پارچه‌های ابریشمی خطر آسیب فشاری را کم می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

خلاصه‌ای از آناتومی و فیزیولوژی کلیه
نارسایی کلیه
نارسایی حاد کلیه (ARF)
منشأ قبل از کلیه (Pre renal)
منشأ بعد از کلیه (Post Renal)
منشأ داخل کلیه (Inter Renal)
سیر مراحل در نارسایی حاد کلیه (ARF)
تظاهرات بالینی نارسایی حاد کلیه
نارسایی مزمن کلیه (CRF)
دیالیز
مراقبت از مسیر همودیالیز (فیستول یا گرافت)
مراقبت از کاتتر دیالیز صفاقی
پیوند کلیه
عمل جراحی پیوند کلیه
مشکلات احتمالی پس از پیوند کلیه
لخته عمیق سیاهرگی DVT
میزان موفقیت پیوند کلیه
رد پیوند
رد پیوند فوق حاد
رد پیوند مزمن
علائم پس زدن کلیه پیوندی
مراقبت‌های پس از پیوند
مراقبت‌های دهان و دندان برای کودکان دریافت‌کننده پیوند
پیشگیری از زخم فشاری
مراقبت‌های سوندهای ادراری
پدر و مادر شدن پس از پیوند
تغذیه قبل از عمل پیوند کلیه
کنترل وزن و رژیم غذایی در بیماران پیوندی
مشکلات شایع پس از پیوند
عوارض گوارشی پس از پیوند
تشخیص و درمان دیابت
مراقبت دهان و دندان پس از پیوند
پیوند کبد
شرایط لازم برای پیوند کبد در بیماران سرطان کبد
مراقبت‌های پس از جراحی پیوند کبد
توصیه‌هایی برای بهبودی سریع‌تر پس از عمل جراحی پیوند کبد
پیوند قلب
انواع پیوند قلب
فرآیند جراحی پیوند قلب
زندگی پس از پیوند قلب
پیوند ریه
آماده‌سازی پیوند ریه
مراقبت‌های پس از پیوند ریه
پیوند مغز استخوان
تغذیه در پیوند در مغز استخوان
داروهای پیوندی و توصیه‌های لازم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات139
زبانفارسی
شابک978-600-136-896-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو

برای دریافت کتاب دانستنی‌های عمومی برای بیماران پیوند عضو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.