معرفی و دانلود کتاب جنایت و مکافات: بر اساس اثر فئودور داستایوفسکی

عکس جلد کتاب جنایت و مکافات: بر اساس اثر فئودور داستایوفسکی
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنایت و مکافات: بر اساس اثر فئودور داستایوفسکی

کتاب جنایت و مکافات فئودور داستایوفسکی یکی از مهم‌ترین و مشهورترین آثار دنیای ادبیات است که هم‌اکنون، نسخه‌ی مصور و اقتباسی آن به سبک کتاب‌های کمیک توسط دیوید زین مایروویتز نوشته شده و در اختیار شما قرار گرفته است. این کتاب، داستان وقوع یک جنایت و تشویش ویرانگری است که از پس آن به راسکولنیکف، شخصیت اصلی کتاب، هجوم می‌آورد.

درباره‌ی کتاب جنایت و مکافات

زمانی که فقر از حد بگذرد، هر جنایتی با عقل و منطق جور در می‌آید.

کتاب جنایت و مکافات (Crime and punishment : a graphic adaptation of Fyodor Dostoevsky's novel) اقتباس مصوری است که از نسخه‌ی اصلی آن، نوشته‌ی فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky)، الهام گرفته شده. دیوید زین مایروویتز (David Zane Mairowitz) در این کمیک نوجوان، داستان کتاب جنایت و مکافات را از روسیه‌ی 1866 به روسیه‌ی مدرن امروزی آورده و تلاش کرده تا شخصیت‌های مختلف کتاب اصلی را، در زمان حال بازنویسی کند. با این حال درون‌مایه‌ی اصلی کتاب دچار تغییر نشده و همان داستان در پیش‌زمینه‌ی امروزی این کتاب، رخ می‌دهد.

راسکولینکف، شخصیت اصلی کتاب جنایت و مکافات، مرد جوانی است که از شدت فقر و بیچارگی زندگی مصیبت‌باری را می‌گذراند. او تنهاست و به دور از خانواده زندگی می‌کند. مدت‌هاست که درسش را رها کرده و خود را «دانشجوی سابق» معرفی می‌کند. او از بابت ربا،‌ بدهی زیادی بالا آورده، صاحب‌خانه به خاطر دیر شدن اجاره‌اش عذرش را خواسته و زمان زیادی از آخرین باری که یک وعده‌ی غذای کامل و سالم خورده می‌گذرد. به نظر می‌رسد که برای راسکولینکف، زندگی از این بدتر نمی‌شود.

معرفی و دانلود کتاب جنایت و مکافات

اما چرا، زندگی می‌تواند از این هم بدتر شود. در نامه‌ای که از سمت خانواده به دستش می‌رسد،‌ متوجه می‌شود که خواهرش تصمیم گرفته بر خلاف میلش با مردی ازدواج کند تا راسکولینکف بتواند از طریق شراکت با آن مرد، پولی به دست بیاورد و به دانشگاه برگردد. این فداکاری خواهرش دنیا را در پس چشمانش تیره و تار می‌کند، چون نمی‌خواهد به قیمت خوشبختی و رفاه خودش، خواهرش را یک عمر بدبخت کند.

راسکولینکف بی‌هدف در خیابان قدم می‌زند و به سن پترزبورگی نگاه می‌کند که وضعیت بهتری از او و زندگی فلاکت‌بارش ندارد. همه در این خیابان‌ها به سبک و روش خودشان بدبخت‌اند، چه آن مردی که تمام دارایی زن و بچه‌اش را با شیشه‌ی مشروبی عوض می‌کند تا چند ساعتی را مست باشد، چه آن دختر جوانی که درگیر اعتیاد و فحشا شده و حالا گوشه‌ی خیابان افتاده است. راسکولینکف ابداً خود را آدم خیرخواهی نمی‌بیند، اصلاً با وضعیتی که او در آن به سر می‌برد امکان خیرخواهی و توجه به دیگران وجود ندارد. اما نمی‌داند که چرا از پلیس می‌خواهد تا مراقب آن دختر جوان گوشه‌ی خیابان باشد و برای کمک به خانواده‌ی بیچاره‌ی آن مرد مست، از بخشی از اندک اسکناس‌های باقی‌مانده‌اش نیز می‌گذرد. با این حال فشار فقر و وحشت از ازدواج قریب‌الوقوع خواهرش چنان به جانش چنگ انداخته که هرلحظه، افکار شومی به ذهنش هجوم می‌آورند.

دست خودش نیست، راسکولینکف نمی‌تواند فکر کشتن پیرزن رباخواری را که تمام دارایی‌اش را از او گرفته از سر بیرون کند. او مدام با خودش در جدال است؛ اگر پیرزن را بکشد، از طرفی می‌تواند پول‌ها و جواهراتش را بدزدد و از این وضع نابه‌سامان خلاص شود، و از سوی دیگر با این کار زمین را از شر وجود آدمی به کثیفی او خلاص می‌کند. این معامله دو سر برد به نظر می‌رسد! تنها مسئله این است که کشتن یک آدم، کاری به دور از انسانیت است...

راسکولینکف در نهایت در دام وسوسه‌هایش می‌افتد و در زمان مناسب به سراغ پیرزن می‌رود. او با یک ضربه‌ی تبر، پیرزن را از پا در می‌آورد، ولی بعد با سر رسیدن خواهر پیرزن در آن اوضاع،‌ مجبور می‌شود که او را هم به قتل برساند. حالا از میان دستان پر از پول و جواهرش، خون دو انسان چکه می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب جنایت و مکافات

راسکولینکف که مأموریتش را عملی کرده، عزم رفتن از صحنه‌ی جرم می‌کند. اما مشکل اینجاست که زمانی که پایش را از در آپارتمان پیرزن بیرون می‌گذارد،‌ افکاری مثل خوره به ذهنش هجوم می‌آورند. او حس می‌کند که تمام دنیا تبدیل به چشم شده و دارد او را به چشم یک مظنون گناه‌کار نگاه می‌کند. این افکار مالیخولیایی او را تا جایی پیش می‌برد که تصمیم می‌گیرد هر آنچه از پول و جواهرات از پیرزن دزدیده را نیز دور بریزد، تا بلکه کمی از بار سنگینی گناهانش را کم کند. اما رستگاری، جایی دیگر و به نحوی دیگر او را از این مهلکه نجات می‌دهد...

کتاب جنایت و مکافات نوشته‌ی دیوید زین مایروویتز کاری از انتشارات پرنده‌ی آبی است. این اثر توسط مجتبی حیرت به فارسی ترجمه شده.

کتاب جنایت و مکافات برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به نوجوانانی که به کمیک آثار مشهور علاقه دارند و همچنین دوست‌داران داستان‌های روانشناسی و فلسفی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب جنایت و مکافات: بر اساس اثر فئودور داستایوفسکی می‌خوانیم

اگرچه قتل هرگز ساده نیست، و راسکولینکف در احساس گناه و پارانویای بعدش دست و پا می‌زند. او بی‌قرار در خیابان‌های شهری که مثل خودش گم شده است سرگردان است. پترزبورگ داستایوفسکی یکپارچه فساد،‌ خودویرانگری،‌ فحشا و ظلم است و اعتقاد به اینکه هرچیزی قابل خرید و فروش است آن را در بر گرفته.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنایت و مکافات: بر اساس اثر فئودور داستایوفسکی
نویسنده
مترجممجتبی حیرت
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-600-436-677-9
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنایت و مکافات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنایت و مکافات

برای دریافت کتاب جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.