معرفی و دانلود کتاب تغییرات ساختمان سبز

عکس جلد کتاب تغییرات ساختمان سبز
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغییرات ساختمان سبز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغییرات ساختمان سبز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغییرات ساختمان سبز

کتاب تغییرات ساختمان سبز حاصل همکاری جولیا افولدرباخ و کریستین شولز، به موضوع نوآوری در زمینه‌ی ساختمان سبز می‌پردازد. این کتاب بر اساس مطالعات موردی که بر چهار شهر شاخص در این حوزه انجام می‌دهد، شواهدی تجربی از روند طی شده در این شهرها ارائه می‌کند و به بررسی شرایط به وجود آمدن، نحوه‌ی گسترش این ساختمان‌ها و تاثیرات آن‌ها را در زمینه‌های جغرافیایی گوناگون می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب تغییرات ساختمان سبز

یکی از بزرگترین تاثیراتی که ساختمان‌های سبز با خود به همراه می‌آورند، کاهش اثر کربن و انتشار گازهای گلخانه‌ای است. کتاب تغییرات ساختمان سبز (Green Building Transitions: Regional Trajectories of Innovation in Europe, Canada and Australia) به قلم جولیا افولدرباخ (Julia Affolderbach) و کریستین شولز (Christian Schulz) به همین مسئله می‌پردازد. به زعم نویسندگان این کتاب بخش ساختمانی شهرها در انتشار گازهای گلخانه‌ای سهم به سزایی ایفا می‌کند و قابلیت بالایی نیز برای جلوگیری از انتشار این گازها و ایجاد تغییرات در زمینه‌ی پایداری شهری دارد.

معرفی و دانلود کتاب تغییرات ساختمان سبز

ساختاربندی کتاب تغییرات ساختمان سبز در سه بخش گردآوری و تدوین شده است. این کتاب طرح‌ها و شکل‌های مختلف ساختمان سبز، ابزارهای نظارتی، سیاست‌ها و قوانین، عوامل نهادی ، چیدمان‌های محله‌ای و فناوری‌های بکاررفته را مطرح می‌کند و روند تکامل ساختمان سبز را طی یک مطالعه‌ی موردی در چهار منطقه‌ی شهری مورد بررسی قرار می‌دهد. این مناطق عبارتند از: لوکزامبورگ، فرایبورگ آلمان، بریزبن استرالیا و ونکور کانادا. از میان این شهرها، مناطق فرایبورگ و ونکور عملکرد مثبت و سابقه‌ای طولانی در زمینه‌ی ساختمان سبز دارند و شهرهای لوکزامبورگ و بریزبن رویکردهای تازه‌تری را اتخاذ کرده‌اند. علاوه بر بررسی اثر کربن ساختمان‌ها، تاثیرات اجتماعی و ایده‌هایی همچون زیست‌پذیری و مقرون به صرفه بودن نیز لحاظ شده است. این تحقیق موردی، با همکاری صندوق تحقیقات ملی لوکزامبورگ (FNR) و بنیاد تحقیقات آلمان (DFG) به انجام رسیده است. نویسنده همچنین شرایط رشد و موانع سر راه گسترش ساختمان‌های سبز را مطالعه نموده و تغییرات روند طی شده‌ی این ساختمان‌ها را با رویکردی انتقادی و دقیق از نظر گذرانده است.

بخش اول کتاب تغییرات ساختمان سبز ساختار ساختمان سبز شهری را مورد بررسی قرار می‌دهد و چهارچوب مفهومی مطالعه را مطرح می‌کند. بخش دوم طی چهار فصل، مطالعات تجربی شهرهای مذکور را شرح می‌دهد و بخش سوم به تحلیل نتایج به دست آمده می‌پردازد. این کتاب همچنین پرسش‌های مهمی را مطرح می‌کند که نکات قابل توجهی را مخاطب یادآور می‌شود. این پرسش‌ها عبارتند از: زمینه‌هایی که شهرها را به نوآوری در زمینه‌ی ساختمان سبز وا می‌دارد، چیست؟ اجرایی کردن این طرح و گسترش آن چه شرایطی را می‌طلبد؟ تاثیرات این ساختمان‌ها در نقاط جغرافیایی مختلف و شرایط آب و هوایی گوناگون چیست؟

کتاب تغییرات ساختمان سبز را نوید سلطان قیس به فارسی ترجمه کرده و انتشارات قلم همت به بازار کتاب ایران عرضه نموده است.

کتاب تغییرات ساختمان سبز برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و اساتید رشته‌های مطالعات شهری و شهرسازی، مهندسی عمران و معماری از مخاطبین اصلی این کتاب هستند. همچنین کسانی که به مباحث توسعه علاقه دارند یا در این زمینه مشغول به فعالیت هستند نیز می‌توانند از مطالب علمی کتاب تغییرات ساختمان سبز بهره ببرند.

در بخشی از کتاب تغییرات ساختمان سبز می‌خوانیم

مقیاس محلی و شهری با روش‌هایی که عوامل سیاسی، اداری، اقتصادی و جامعه مدنی شرایط چارچوب را برای تحولات خاص و تغییر رژیم تعیین می‌کنند، به صورت مرکزی دیده می‌شود. به عنوان مثال، مشارکت‌ها نقش شهرها را به عنوان مکان‌هایی برای آزمایش‌های خاص، آزمایشگاه‌های زنده و «مکان‌های نمایش امکان‌سنجی» برجسته کرده‌اند. این مشارکت‌ها نه‌تنها از پروژه‌های ملموس و ابتکارات پیشگام یا فعالانه حمایت می‌کند، بلکه از جایگاه‌های شناخته شده (مثلاً دستورالعمل‌های ساختمانی خاص و مشوق‌های مالیاتی) دولت‌های محلی و سایر سهامداران محافظت می‌کند. همچنین شرایط بافت محلی خاص یا ویژگی‌های اجتماعی فرهنگی را دارد که ممکن است مکا‌های خاصی را برای تغییر پایداری آماده‌تر کند. این چیزی دارد که لانگهرست (2015) از آن به عنوان محیط‌های جایگزین اسم برده است. محیط‌های جایگزین با تراکم بالایی از نهادها و ساختارهای جایگزین مشخص می‌شوند که با ارزش‌ها و هنجارهای محیطی، اجتماعی یا فرهنگی مرتبط هستند که با وضعیت موجود و نهادهای موجود رقابت می‌کنند. در عوض، آن‌ها اشکال جایگزین توسعه را ترویج می‌کنند و برای آزمایش زمینه‌ای را فراهم می‌کنند. یکی از حالت‌های محیط‌های جایگزین، شهرهای تغییر هستند، اما این محیط‌ها در شهرهای بزرگتر نیز وجود دارند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: ساختمان‌های سبز شهری
1. ساختمان سبز راه‌بردی برای تغییر آب و هوای شهری
2. ساختمان سبز به عنوان تغییر پایدار شهری
3. پایداری شهری و حاکمیت سبز
4. روش‌شناسی اصول
بخش دوم: کاربردها و زمینه‌ها
5. فریبورگ: شهر سبز نمادین
6. ونکوور: پیشبرد در تغییر به ساختمان سبز
7. بریزبن: مسیر ساختمان سبز مختل شده
9. لوکزامبورگ: رویکردی مبتنی بر سیاست بین رشد سبز و مسکن مقرون به صرفه
بخش سوم: مسیرهای سبز شدن
9. شهرها، بستری برای نوآوری‌های پایداری
10. رهبری انتقال سبز
11. نتیجه‌گیری
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغییرات ساختمان سبز
نویسنده،
مترجمنوید سلطان قیس
ناشر چاپینشر قلم همت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات330
زبانفارسی
شابک978-600-6602-54-7
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغییرات ساختمان سبز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغییرات ساختمان سبز

برای دریافت کتاب تغییرات ساختمان سبز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.