معرفی و دانلود کتاب تربچه قار... تربچه قور...

عکس جلد کتاب تربچه قار... تربچه قور...
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تربچه قار... تربچه قور... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربچه قار... تربچه قور... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تربچه قار... تربچه قور...

کتاب تربچه قار... تربچه قور... نوشته‌ی معصومه یزدانی داستانی تصویری است که آموزش و سرگرمی را به شکلی خلاقانه در کنار هم قرار داده است و با تصاویری جذاب و خوش‌رنگ و لعاب، آموزش‌هایی را درباره‌ی عادت‌های غذایی به کودکان منتقل می‌کند.

درباره‌ی کتاب تربچه قار... تربچه قور...

معصومه یزدانی، کارشناس ادبیات فارسی، نویسنده و روزنامه‌نگار، در نوشتن داستان‌های کودک، مهارت بسیاری دارد. کتاب‌هایی مانند «الاغ زحمتکش و همسایه‌های بازیگوش»، «شب به خیر شوتک!»، «پیشی کوچولو نگو به من چه» و «ملی خرسه و استاد زنبور» از آثار اوست که به سبکی خلاقانه و جذاب نگاشته شده‌اند. او یکی از نویسندگان مجموعه‌ی خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه! نیز هست. کتاب تربچه قار... تربچه قور... از آثار جذاب، آموزنده و خلاقانه‌ی اوست.

داستان این‌گونه آغاز می‌شود که تربچه بسیار گرسنه است و بابا بادمجون در حال درست کردن غذا برای اوست. او به بابا بادمجون می‌گوید اگر به جای این غذا، چیز دیگری درست می‌کردی، هم زودتر آماده می‌شد و هم شیرین‌تر و خوشمزه‌تر بود. اما نمی‌داند که زیاد خوردن غذاهای چرب و شیرین موجب به وجود آمدن خال‌خال سفید روی پوست او می‌شوند.

معصومه یزدانی در این داستان، وضعیتی بامزه و بسیار مهم را توصیف کرده است تا مطلب مهمی را به شیوه‌ای غیرمستقیم، درباره‌ی عادت‌های غذایی و اهمیت آن، به کودکان بیاموزد.

کتاب تربچه قار... تربچه قور... با زبانی ساده و نزدیک به زبان کودکان به قلم معصومه یزدانی نوشته شده و با نقاشی‌های رنگارنگ غزاله بیگدلو همراه شده است. این کتاب در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه!

داستان‌های خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه! مجموعه‌ای 20 جلدی از انتشارات علمی فرهنگی است که با هدف پرورش ویژگی‌های مثبت در شخصیت کودکان طراحی شده است. داستان‌های این مجموعه، در دنیایی به وسعت یک باغچه رخ می‌دهد. شخصیت‌های باغچه، سبزیجاتی هستند که در آن حضور دارند و اغلب، تربچه و پیازچه شخصیت‌های اصلی داستان‌ها هستند. باغچه در این داستان‌ها همان جهان حقیقی است و سبزیجات مختلف، نقش انسان‌ها را به عهده گرفته‌اند. نویسندگان داستان‌های این مجموعه با رویکردی استعاری، موضوعات اخلاقی و شخصیتی را در قالب داستان‌هایی که بین سبزیجات رخ می‌دهد، روایت می‌کنند. از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به آثار زیر اشاره کرد:

  • روز خوب جینگولک‌بازی، نوشته‌ی پریسا شمس و با تصویرگری غزاله بیگدلو
  • ورود ممنون، نوشته‌ی سولماز خواجه‌وند و با تصویرگری غزاله بیگدلو
  • صبح که شد چی صدات کنم؟ نوشته‌ی معصومه یزدانی و با تصویرگری سمیه محمد و امیر نجفی
  • دوست صمیمی من کیه؟ نوشته‌ی سولماز خواجه‌وند و با تصویرگری الهه جوانمرد

کتاب تربچه قار... تربچه قور... برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 6 تا 8 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب تربچه قار... تربچه قور... می‌خوانیم

تربچه فرت و فرت سس ریخت و چرق‌چرق گِلافل خورد.

بشقاب گِلافل‌ها که خالی شد تربچه یک آروغ درست و درمان زد و نوک انگشت‌های چرب و چیلیش را لیسید و گفت: «چقد شد؟» خانم دلمه‌ای دست‌های چرب و چیلیش را با پیشبند چرب و چیلی‌ترش پاک کرد و گفت: «دفعه‌ی اول مفتکیه، اگه دفعه‌ی بعد با یه مشتری بیای نصفش باز هم مفتکیه.»

تربچه با شکم سیر و لب و دهن چرب به رستوران بابا بادمجون برگشت. بابا بادمجون تابلوی غذا حاضر است را داد دستش و گفت: «تربچه‌ی بابا! گلابلومون آماده شده».

تربچه تابلو را گذاشت دم در و گفت: «من که اشتها ندارم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تربچه قار... تربچه قور...
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-436-646-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تربچه قار... تربچه قور...

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تربچه قار... تربچه قور...

برای دریافت کتاب تربچه قار... تربچه قور... و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.