معرفی و دانلود کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR

عکس جلد کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR
قیمت:
۴۴,۱۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR

کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR، اثری سودمند و آموزشی برای افرادی است که به‌دنبال روش‌هایی برای آشنایی با عملکرد میکروکنترلرهای AVR در پروژه‌های مختلف می‌گردند. ابراهیم زارعی علی آبادی، نویسنده‌ی کتاب، روش اجرای پروژه‌های مختلفی را با میکروکنترلرهای AVR در این اثر آموزش داده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، درکِ کاملی از عملکرد میکروکنترلر AVR و نحوه‌ی به‌کارگیری آن‌ها در پروژه‌های متفاوت پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR

کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR، شیوه‌های مختلف کار با این میکروکنترلرها را در قالب انجام پروژه‌هایی متفاوت پیش روی خواننده قرار می‌دهد. ابراهیم زارعی علی آبادی، نویسنده‌ی کتاب، تمامی اطلاعات لازم برای آشنایی و کار با میکروکنترلر AVR را در این اثر آموزش داده است. مطالب کتاب حاضر با معرفی میکروکنترلر AVR، آغاز می‌شود. این میکروکنترلر که در انجمن‌های علمی به آن ریزکنترل‌گر هم گفته می‌شود، محصولی است هشت بیتی که به‌‌راحتی با کامپایلر زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا، برنامه‌نویسی می‌شود. منظور از زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا، زبان‌هایی است که برای ساده‌سازی ارتباط انسان با کامپیوتر طراحی شده‌اند. برای استفاده از این زبان‌ها به‌جای کدهای ماشینی، از واژه‌ها و ساختارهایی شبیه به زبان انسان کمک گرفته می‌شود. زبان سی، یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا است که می‌توان از آن برای اجرای پروژه‌ با میکروکنترلر AVR، بهره گرفت.

ریزکنترل‌گر AVR، معماری پیشرفته‌ای دارد و با دستورهای بهینه‌ شده، سازگار است. این سازگاری، تعداد خط‌های برنامه‌نویسیِ‌ لازم برای کار با آن را کمتر می‌کند. پس از مطالعه‌ی ویژگی‌های این میکروکنترلرها، با طیف گسترده‌ی آن‌ها در صنایع آشنا می‌شوید و اطلاعاتی درباره‌ی پورت‌های ورودی و خروجی، تایمر کانتر، وقفه، ارتباط سریال و مبدل آنالوگ به دیجیتال را در کتاب می‌خوانید.

در ادامه‌ی کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR، با ابزارهای جانبیِ مهمی آشنا می‌شوید که با میکروکنترلر AVR، کار می‌کنند. در این زمینه می‌توان به نمایشگر اِل‌.سی.‌دی، صفحه‌کلید شماره‌ای، سنسور دما اِل‌.اِم.35، آی‌.سی ساعت دی.‌اِس 1307، سنسور رقابتی، سنسور نوری، رِله و رگولاتر اشاره کرد.

سومین بخش کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR، به توضیح پروژه‌هایی اختصاص دارد که با این ریزکنترلرگر انجام می‌شود. روش انجام این پروژه‌‌ها با توضیحاتِ کامل در کتاب مطرح شده تا مفاهیم پیچیده‌ و آموزش‌های تخصصی، به‌راحتی به ذهن خواننده منتقل شود. آموزش‌های کتاب حاضر در کنار متن با تصویرها و جدول‌هایی مطرح شده است. ابراهیم زارعی علی آبادی، نویسنده‌ی کتاب، روشِ آموزش گام‌به‌گام را برای اجرای پروژه‌‌های مختلف با میکروکنترلر AVR در این اثر در پیش گرفته تا خواننده مرحله‌به‌مرحله در جریان نکته‌‌های فنی و مفاهیم پیچیده‌‌ی این کتاب قرار بگیرد.

کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR را انتشارات حافظ پژوه، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به اجرای پروژه‌های کاربردی میکروکنترلر AVR، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR می‌خوانیم

وقتی جریان از سیم عبور می‌کند میدان مغناطیسی حاصله یک میله فلزی را که به طور مکانیکی به یک اتصال متصل شده است را جذب می‌کند. این حرکت موجب اتصال یا قطع یک اتصال با یک اتصال ثابت می‌شود. وقتی جریان قطع می‌شود، میله فلزی با نیروی تقریبی نصف قدرت میدان مغناطیسی به محل اولیه خود بر می‌گردد. معمولا این نیرو توسط یک فنر (spring) تامین میشود البته از نیروی گرانش (gravity) نیز در موتورهای استارتر صنعتی ممکن است استفاده شود. اغلب رله‌ها برای عملیات سریع ساخته می‌شوند. در کاربردهای ولتاژ پائین کاهش نویز دارای اولویت بیشتری است و در کاردهای ولتاژ بالا کاهش قوس الکتریکی اولویت بیشتری دارد.

اگر انرژی سیم پیچ توسط DC تامین شود خیلی اوقات یک دیود به دو سر سیم پیچ متصل می‌شود تا انرژی حاصل از میدان مغناطیسی را به عنوان قطع مصرف و یا به عبارتی پراکنده کند که می‌تواند یک ضربه ولتاژ باشد و به سایر قسمت‌های مدار ضربه بزند. اگر سیم پیچ برای کار با AC طراحی شده باشد یک حلقه مسی در انتهای سیم پیچ تابیده می‌شود.

این حلقه (shading ring) یک جریان غیر هم فاز تولید می‌کند که کشش میله فلزی را در سیکل‌های AC افزایش می‌دهد. یعنی هنگامی که جریان AC مقدار مینیمم خود را دارد این سیستم با یک اختلاف فاز نسبت به آن دارای مقداری جریان است که می‌تواند میله را به سمت سیم پیچ نگه دارد و در غیر این صورت میله در هر سیکل از سیم پیچ جدا و دوباره متصل می‌شود و موجب ضربه زدن به سایر قسمت‌های مدار می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: معرفی میکروکنترلر AVR
خانواده بزرگ AVR
پورت‌های ورودی و خروجی
تایمر کانتر
وقفه
ارتباط سریال
بدل آنالوگ به دیجیتال
فصل دوم: معرفی چند ابزار جانبی مهم
2-1 نمایشگر LCD
KEY-PAD 2-2
2-3 سنسور دما LM35
DS1307 2-4 آی سی ساعت
2-5 سنسور رطوبتی
2-6 سنسور نوری
2-7 رله
2-8 رگولاتور
فصل سوم: 19 پروژه کاربردی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حافظ پژوه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات197
زبانفارسی
شابک978-600-8606-16-1
موضوع کتابکتاب‌های برنامه نویسی c، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR

برای دریافت کتاب 19 پروژه کاربردی با میکروکنترلر AVR و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.