معرفی و دانلود مجله دنیای تصویر - شماره 338

عکس جلد مجله دنیای تصویر - شماره 338
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی مجله دنیای تصویر - شماره 338 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی مجله دنیای تصویر - شماره 338 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی مجله دنیای تصویر - شماره 338

مجله دنیای تصویر - شماره 338 منتشر شد. «زمان خاموشی رسیده یا هنوز ستاره‌ها متولد می‌شوند؟ (بررسی کارخانه ستاره‌سازی در هزاره جدید)»، «الهامات هولناک از آینده (دنی ویلنوو و تیموتی شالامی از ماجراجویی در «تلماسه» می‌گویند»، «از تراپیست خود رضایت دارید؟! (تصویر نادقیق و پرخطا از روان‌درمانی در سریال «افعی تهران»)»، «از حفره‌های قصه هم نور وارد می‌شود؟! (ترفندهای عامه‌پسند به جای غنای روایت)»، «قهرمان درون یا برون ‌متن؟! (ریشه‌های روانی و اجتماعی علاقه به ستارگان سینما)» و... از جمله عناوینی به‌شمار می‌روند که در این شماره از مجله می‌خوانید.

در بخشی از مجله دنیای تصویر - شماره 338 می‌خوانیم

تلماسه رندانه پیوندی را میان اسطوره‌ی منجی برآمده از فرهنگ و آیین‌های دینی و کهن با عناصر موجود در داستان خود برقرار می‌سازد. «منجی» از آن دست باورهای ‌اسطوره‌ای است که در فرهنگ‌ها و نمادهای اقوام و نژادهای گوناگون وجود داشته. منتظران منجی آخرالزمان را که حامل قدرتی در حد برپایی عدالت سراسری باشد نه فقط می‌توان ‌نزد مسلمانان، مسیحیان و یهودیان سراغ گرفت که ردپای آن تا کرانه‌های اندیشه‌ها و تعلیمات دینی برخی زرتشتیان، هندوها، بودایی‌ها، مهرپرستان، مانویان و دیگر اقشار مذهبی نیز کشیده شده است. اگرچه شمایل پل و زادگاهش موعود مسیحیان را به یاد می‌آورد، تاریخ، فرهنگ و جغرافیای آراکیس وامدار اشتراکاتش با خاورمیانه است. جایی که به‌واقع محل حدوث ادیان و تضادهای فرقه‌ای بوده و ساکنانش می‌توانند الگوی مناسبی برای منتظران دادخواهی و وضع عدالت باشند. از همین روی فرهنگ، ظاهر، گویش و پوشش مردمان فریمن نسبت مستقیمی با اهالی عرب زبان خاورمیانه دارد. در عهد عتیق نیز به شمایل دانیال نبی اشاره می‌شود که منجی گروهی از یهودیان است؛ با لباس‌هایی از جنس کتان که به پوشش سنتی فریمن‌ها شبیه است.

فهرست مطالب

سرآغاز
رویداد داخلی
راهنمای اکران
بی‌نظم منظم
ریشه‌ها
سایکو
نقد
مباحث تخصصی
مباحث نظری
اکوسینما
برداشت کوتاه
سریال
برداشت بلند
بازی
پنجره عقبی
بخش ویژه
سینمای کشورها
1001 فیلم که باید قبل از مرگ ببینید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابمجله دنیای تصویر - شماره 338
ناشر چاپیانتشارات دنیای تصویر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات100
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۰,۰۰۰ ت
خرید مجله

نقد، بررسی و نظرات مجله دنیای تصویر - شماره 338

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه مجله دنیای تصویر - شماره 338

برای دریافت مجله دنیای تصویر - شماره 338 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.