نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیتیشن هشت دقیقه‌ای - ویکتور داویچ

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
امید نبیزاده
۱۴۰۳/۵/۳
سلام دوستان عزیز کتاب مدیتیشن ۸ دقیقه ای کتاب مناسب افرادی هستش که مثل من ساعت کاری بالا ومشغله زیادی دارن ویکتور داویچ در این کتاب ساده اما کاربردی هیچ بهانه ای برای مخاطب نمیداره ۸ دقیقه در روز وقت زیادی نیست که ما دراین روزهای پر مشغله و پر استرس هزینه ارامش وباز یابی انرژی خود کنیم این کتاب ۳ بخش دارد اول ابهامات خواننده را در مورد مدیتیشن بر طرف میکند دوم اموزش مدیتیسن روزی ۸ دقیقه وهر روز وبخش سوم اموزش مدیتیشن عمیق تر برای افرادی که تمایل دارند عمیق تر مراقبه کنن روشهای به روز ومهمتر از همه ساده هستش که هر کسی میتونه انجام بده تو خونه محل کار و هر جایی که ۸ دقیقه بتونی تو سکوت تنها باشی من تا قبل از خوندن این کتاب گاهی مراقبه میکردم وگاهی نمیتونستم ولی الان هر روز انجام میدم چون ساده است ونتیجه خوبی میده توصیه میکنم دوستان اهل مدیتیشن وهر کی که دنبال ارامشه این روش رو امتحان کنه مرسی
منصور فتویی
۱۴۰۳/۶/۶
میخواهم نظرم را با یک مثال بیان کنم. سالهای پیش آواز اپرا و مویسقی کلاسیک فقط به طبقه خاصی از افراد تعلق داشت و عامه مردم با آن ارتباطی نداشتند. خوانند مشهور ایتالیایی لوچیانو پاورتی آن را به میان مردم عادی برد و اجرا کرد و حتی بعدا با هنرمندان سبک های دیگر موسیقی اجرا های زیبایی انجام داد البته بدون آنکه اساس کار را عوض کند. در ابتدا خیلی ها از او انتقاد کردند ولی بعدا هم این نوع موسیقی در میان عامه مردم جا افتاد و کارهای زیبایی خلق کرد. همچنین خواننده مشهور دیگر ایتالیایی آندراه بوچلی با صدای افسانه ای خود این راه را کاملتر و جذابتر کرد. حالا در مورد مدیتیشن هم همین داستان هست. سالها این تمرین مختص گروهی از افراد بود و اگر کسی تمایل به انجام آن داشت با دانستن قوانین و شرایط سخت آن منصرف میشد. اما نویسنده این کتاب و امثال او ضمن حفظ اصول اساسی، آن را برای عامه مردم آسان ساختند. لذا اگر به دنبال آرامش و ثبات هستید و مهمتر از آن میخواهید شادتر باشید، در صورت علاقه به این نوع تمرین، یقینا خواندن این کتاب کمک زیادی به شما میکند و شروع خوبی را برایتان رقم خواهد زد.
علی
۱۴۰۳/۶/۱۳
اولین باریه که کتابی در باب مدیتیشن میخونم و اعصابم خورد نشده از پرگویی‌های بیهوده! کاربردی، سر اصل مطلب، کاری به تئوری و باورها نداره. مهم تر اینه که قول و رویای رسیدن به موقعیتی روحانی رو نمیفروشه بلکه به سادگی مدیتیشن ساده و کوتاه روزانه رو یاد میده و نقشه‌ای بسیار مناسب برای پیشرفت در کوتاه مدت داره. ادیت متاسفانه از هفته‌ی سوم تمارین کاملا مسخره و غیر قابل استفاده میشه و سوالهای کتاب هم جوابش به راحتی در اینترنت جوابشون پیدا میشه، بی ربط به تمارین مشکل اصلی کتاب اینه که تقریبا هیچ وقتی برای توضیح تمارین نگذاشته انگار نویسنده در عجله‌ی بسیار برای چاپ در یک ساعت کتاب رو نوشته.
ادیت دوم: در آخر به مفاهیم مسخره و هیپی گونه‌ی عشق کیهانی و از این افاضه‌ها می‌رسیم و کتاب با سرعت وارد سراشیبی نوشتار زرد میشه. انگار این بخش کتاب هم با توجه به واقعیات تجاری و در نظر گرفتن بخش بزرگی از مارکت خریدار‌ها نوشته شده. باعث تاسفه! کتاب میتونست خیلی بهتر باشه.
حمیدرضا زهتابی
۱۴۰۳/۴/۲۸
سلام
این کتاب خوبیست برای همه دوستانی که قصد دارند راهی برای رسیدن به آرامش بیابند چون نویسنده چنان صمیمی و سلیس و روان توضیح و آموزش میدهد که هر کسی هم که از قوانین کائنات آگاهی نداشته باشد درکی عمیق پیدا خواهد کرد و با استفاده از تمرینات و تکنیک‌های ارائه شده در کتاب مدیتیشن 8 دقیقه‌ای میتواند به سرعت آرامشی را که خواهان آن است را بدست آورد.
ارادتمند شما زهتابی
ارکیا اهنی
۱۴۰۳/۵/۱۱
باسلام خدمت کتاب راهی‌های عزیز، بنده یه بار کامل خواندم و دوباره می‌خوام بخونم و یادداشت کنم و از اول هفته هر روز مدیتیشن کنم به بقیه دوستان عزیز هم توصیه میکنم حتماً مطالعه کنید با آرزوی دنیایی پر از آرامش. با تشکر از کتابراه.
Sunny
۱۴۰۳/۵/۲
بنظر من اصلی ترین نیروی محرک برای انجام مدیتیشن صحیح خواست قلبی و شخصی هست، با توصیه و پیشنهاد و حتی اصرار دیگران میسر نیست. اگر خواسته قلبیتونه، این کتاب براتون عالیه
علیرضا فتحی
۱۴۰۳/۶/۴
مدت زیادی بود میخواستم مدیتیشن یاد بگیرم روشهای مختلفی هم امتحان کردم به نتیجه نرسیدم این کتاب هیچ جایی برای انجام ندادن باقی نمیگذاره. واقعا عالی هست مطالب زائد اصلا نداره.
سید سعید حسینی
۱۴۰۳/۵/۶
سلام دوستان کتابخون
اگر دنبال یه مسیر میانبر برای استفاده از مدیتیشن هستید و مثل من از صبح تا شب سر کارید این کتاب برای شماست.
Death
۱۴۰۳/۴/۳۰
اگر قصد مدیتیشن دارید همین کتاب عالیه درست توضیح میده درست درک میکنید درست به سوالاتون می‌رسید فقط باید همت کنید
Ali shamoradi
۱۴۰۳/۵/۳۱
اصلا کتاب خوبی نیس فقط از کتاب تعریف می‌کنه از صفحه اول تا آخر فقط مدیتیشن ۸ دقیقه فعلان مدیتیشن ۸ آسان است)) خلاصه چرت پرت هس
Hazizi
۱۴۰۳/۵/۶
بسیار خوب و کاربردیه و برنامه‌ی مدیتیشن هشت هفته ایی خوبی ارائه داده ممنون از کتابراه
حمید شریف زاده
۱۴۰۳/۶/۲
با سلام به نظرم بسیار کتاب کاربردی و عملیست و نقطه ضعفی دیده نمیشه از نویسنده مترجم و ناشر تشکر میکنم
آرزو دوست دار
۱۴۰۳/۵/۷
بسیار عالی. البته من خودم مدیتیشن میکردم ولی خب این کتاب بسیار جامع و کامل توصیح داده
افسانه قاسمی
۱۴۰۳/۴/۲۴
باید خودتان بخوانید و درک کنید از نظر من خیلی خوب بود
سجاد میرزایی
۱۴۰۳/۶/۱۰
فوق العاده کاربردی. داره زندگیه منو متحول می‌کنه حتما بخونینش
امیر شمسی
۱۴۰۳/۶/۵
بسیار عالی بود به من کمک کرد آرامش بیشتری داشته باشم از تمریناتش استفاده می کنم
سینا امامی
۱۴۰۳/۵/۵
مدیتیشن در دنیای امروزی و پر از حواس پرتی نیازه
Masoud Mohammadi
۱۴۰۳/۵/۲۷
بسیار ساده و روان در یادگیری و بکارگیری مسیر مدیتیشن
محمد حسین
۱۴۰۳/۵/۱۱
مدیتیشن چیزیه که تمرکزتون را صد برابر میکنه
عاطفه محزون
۱۴۰۳/۵/۲
عالی و کتاب به درد بخوری هست
M.Eivazi
۱۴۰۳/۶/۱۶
خیلی خوب و مفید و کامله
مجتبی علیزاده
۱۴۰۳/۶/۱۲
رمز موفقیت استمرار کارهای ساده است.
Bdjdj
۱۴۰۳/۵/۲۲
بد نیست زیاد جالب نیست
ارزو تجلی
۱۴۰۳/۵/۷
عالی بود. مفید و کاربردی
مجتبی قلی پور
۱۴۰۳/۶/۱۸
مفید و مختصر و کامل