نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بحران نفت در ایران - یرواند آبراهامیان

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
پویا یعقوبی راد
۱۴۰۳/۷/۱
این کتاب که بر اساس اسناد تازه به دست آمده تالیف شده است، پاسخ مناسبی بود برای تفکرات جدیدی که بر محور مقصر دانستن مصدق در وقایع منتهی به کودتا در دهه حاضر شکل گرفته است، علی الخصوص تاکید اغراق گونه بر خوب بودن دو پیشنهاد آخر طرف‌های امریکایی و انگلیسی که نویسنده در مورد این پیشنهادات توضیحات مبسوط و دقیقی ارائه کرده است. ضمنا اطلاعات دقیق و شوک آوری درباره عمق فساد مجلس و مطبوعات از دورانی ارائه می‌کند که شاید دموکراتیک‌ترین دوران سیاسی ایران باشد.
آزاده سعیدی مطهر
۱۴۰۳/۵/۱۶
عالی بود از نظر ییان برخی موارد تاریخی گفتم، من علاقه زیادی به تاریخ دارم و مطالعاتی هم در این زمینه داشتم اما احساس کردم این کتاب جانبدارانه نوشته شده بود فقط سعی در بزرگ کردن و مردمی کردن مصدق و منفور کردن شاه داشت درصورتی که اصلا چنین نبوده تنها مطلبی که در کتاب برایم خیلی جالب بود دخالت بیش از حد آمریکا و انگلیش در کشور ما بوده و هست. نوع جدیدی از استعمار که هنوزم هم گرفتار آن هستیم اما در این مقطع زمانی مستعمره بلوک شرق هستیم، چین و روسیه.
رضا افشاری پویا
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
گوشه‌ای از تاریخ این مرز و بوم که بی شک تا الان به این صورت بیان نشده بود، خیلی سپاسگزارم از تیم تولید و جناب رضوانی که با صدای گیرا و دلنشین خودشون، لذت شنیدن این کتاب رو دو صد چندان کردن
Hossein932
۱۴۰۳/۱/۱۷
عالی بود من که خوشم اومد