نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خدمتکار - نیتا پروز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
محمدرضا جوادی
۱۴۰۳/۱/۱۰
با این که نصف کتاب رو شندیدم ولی ترجیح دادم ادامشو گوش ندم. سطح کتاب خیلی معمولی و به دور از هیجان یا ریتم جذاب بود بود و بسیار کند دنبال میشد. گوینده عالی بود ولی در حین شنیدن همش به این فکر میکردم که چرا همچین کتاب اصلا ترجمه یا چاپ شده. خسته کننده و بود و همش ذهن از دایره لغات خارج میشد چون چیزی برای ارائه نداشت. قهرمان داستان، زنی که خدمتکار هتلی پنج ستاره و لوکس که عاشق کارش بود ولی اتفاقات بسیار روتین و شما متوجه نمیشدید هدف نوشتن این کتاب چیه، آیا جناییست یا میخواهد توصیفی از مکان یا زندگی فردی خدمتکار باشد.
ماندانا رستمی
۱۴۰۳/۱/۲
سلام به دست اندر کاران کتابراه عزیز و دوستان کتاب راهی کتاب خدمتکار درباره دختری ساده و با اخلاق و روحیات خاص که در نظر دیگران ساده لوح به نظر می رسد و در یک هتل بزرگ خدمتکار است. و بعد از وقوع یک قتل مورد سوظن قرار می گیرد. اجرای صوتی کتاب بسیار خوب بود. ولی داستان کمی طولانی شده و به علت توضیحات اضافه بعضی جاها حوصله سر بر میشد ولی کشش خود را از دست نمی داد. به صورت کلی برای پر کردن اوقات فراغت جالب است برای همین به آن سه ستاره میدهم. کتاب خاطرات یک آدمکش، عطاری گمشده، پیدایت کردم، خشکسالی، را توصیه میکنم به دوستداران ژانر جنایی.
رحیمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کتابی از دل روزمره‌های یه دختر!
دختری با دلِ مهربون و ساده، که گاهی سادگیش حرصمون داد؛ ولی قشنگیش این بود که نشون داد آخرش خوبی برنده میشه و جمله‌ی معروف اگه پایان خوبی نداشت پس حتما پایانش نرسیده میتونه بهمون امید بده.
به نظرم از جذابیت کتاب میشه بیان جزئیات و اینکه میتونستی با گوش دادن خودتو توی اون موقعیت تصور کنی و کتاب بیان ساده و روانی داشت.
یه نکته‌ی مثبت دیگه اینکه به عنوان یه انسان هرشغلی که داریم بهش عشق بورزیم و از اینکه شاید شغلی از رده‌ی پایین داریم ازش خجالت نکشیم و مطمئن باشیم حتی توی اون شغلم میتونیم پیشرفت کنیم.
بهروز علامه
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
داستان یک داستان جنایی معمایی است که خواننده‌ی خودش رو طلب می‌کند. داستان ساختار ساده و در عین حال با کشش است که خواننده رو تا پایان کتاب به دنبال خودش میکشد. در این کتاب ذهن خواننده مدام در حال یافتن قاتل است و در عین حال هم باید به برخی روابط پی ببرد. مثلا آقای پریستون چه رابطه‌ای با مادربزرگ مولی دارد و... به نظرم با توجه به خوانش بسیار جذاب سرکار خانم ناهید حجت پناه و موسیقی متن بسیار متناسب، می‌شود از گوش دادن به آن لذت برد هر چند برخی از قسمت های نسبتا کوتاه حوصله سر بر می‌شود ولی باز هم ارزش گوش دادن رو دارد.
Khaterh Seif
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
کتاب جذاب و سرگرم کننده‌ای بود ان قدر جذاب که تو رو تشویق میکنه که در اولین فرصت بعدی بقیه اش رو گوش کنی اما به نظر من ویژگی خاصش فقط همین بود البته به اضافه صدای گیرای گوینده. و انتقاد من از متنش این هست که آخر داستان خوب بسته نشد یعنی زمانی که خواننده داره به آخر داستان میرسه یک دفعه یه واقعیت جدید یعنی حضور همسر اول آقای بلک وارد داستان میشه! اصلا چه طور ممکنه دختری که نویسنده سعی کرده ان رو کمی خنگ معرفی کنه، بتونه همچین واقیعت مهمی رو از همه پنهون کنه؟ اصلا این جسارت و جرات رو کی پیدا میکنه؟ در کل همخوانی نداشت
علی صوفی
۱۴۰۳/۳/۳
داستان از نظر ایجاد حس تعلیق و ایجاد معما و هیجان حرف چندانی برای گفتن نداشت اما شخصیت پردازی نقش اول داستان واقعا فوق العاده بود هرچند آخر داستان تمام سادگی و حماقت وی به کلی دگرگون می‌شود و خیلی از ویژگی‌هایی که برای او متصور شده بودید در هم می‌ریزد. روایت داستان با صدای گرمی همراه بود با تغییر لحن‌ها و فرازو فرودهای شایسته که شنیدن قصه را دلپذیر می‌کرد.. در نهایت نویسنده محترم سعی داشت پیامی اخلاقی هم بدهد با این مضمون که عدالت از حقیقت مهمتر است حتی به قیمت کتمان کردن حقیقت تا عدالت اجرا شود.
رویا هژیر
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب در مورد یک شخصیت دختر هست که رفتار وسواس گونه و زندگی بسته‌ای داره، که نمیتونه موقعیت و خطر‌ها رو به درستی درک بکنه و فورا اعتماد میکنه، که این رفتار باعث منزوی شدنش و همچنین سو استفاده‌ی بقیه میشه؛ به طور کلی کتاب هیجان خاصی نداشت و شهصیت نقش اول واقعا ادم رو عصبی میکنه! البته احتمالا هدف نویسنده هم همین بوده ولی به طور کلی برای من جالب نبود و خسته کننده شد خصوصا اینکه کسی نبود که راجع به رفتارش بهش تذکر بده و حتی شانس هم اورد! همچنین موضوع هم خیلی جالب توجه نبود و زیادی طولانی شده بود.
نگار
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب درباره‌ی دختری است که سالهای سال با مادربزرگش زندگی کرده و اخیرا نیز مادربزرگش رو از دست داده و حالا خدمتکاری در هتل است که بسیار شغل خودش رو دوست داره و خیلی هم منظم و دقیق در کارش هست.
یک روز عادی در یکی از اتاق‌های هتل متوجه اتفاق غیر عادی‌ای میشه که به نظر من داستان تازه از اونجا شروع میشه.
من این کتاب رو تموم نکردم و وسط راه واقعا حوصلم سر رفت، نویسنده خیلی به همه چیز شاخ و برگ داده و به یه جایی که میرسه احساس میکنی داستان اصلا جلو نمیره و دختر مدام از کارهای روزمرش تعریف میکنه که چندین مرتبه تکرار شده.
Siavash Hosseini Fard
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
داستان کتاب “خدمت مار” از زبان یک دختر ۲۵ ساله است. این دختر، با سادگی و مهربانی، تجربیات خود را، به ما می‌گوید. یک جمله از مادربزرگش به خاطرش مانده است: “همیشه آخر همه چی خوبه، و اگر خوب نبود، پس به آخرش نرسیده. ” داستان، در کنار موضوع معمایی و جنایی، زندگی روزمره‌ی او را نیز به تصویر می‌کشد، جوانان، به خصوص دختران، باید هوش و حواس خودشان را جمع کنند و به همه اعتماد نکنند. مولی هم اگر دوست مادربزرگش و دخترش نبود، معلوم نبود چه عاقبتی می‌پیش آمد. من به شما توصیه می‌کنم که این داستان را بشنوید و از آن لذت ببرید
فراز فرنیا
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
داستان جالبی بود، ترجمه روانی دارد، روایت هم بسیار دلنشین است، موسیقی خوب است، روایت از زبان یک فرد متفاوت و باهوش که از نظر روانشناسی تعریف خاصی دارد و نویسنده آگاهی خاصی لازم دارد تا بتواند تا حدودی پیچ و خم‌های روانی این فرد را بیان کند، دختری شیرین و ساده که هم به خاطر خلقتش و هم به دلیل زندگی با یک انسان مثبت اندیش توانسته در این اجتماع بی رحم برای خودش جایی باز کند و ادامه بدهد که البته از اشتباه و خطر هم در امان نیست، یکی دو مورد اصطلاح پزشکی داشت که اشتباه تلفظ شد که در سیر داستان تاثیری ندارد، با تشکر از همگی هنرمندان
محمد حیدری
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
سبک جدیدی از کتاب بود. این که دنیا رو از نگاه یک خدمتکار ببینیم و دغدغه‌ها و چالش‌ها رو برای اولین بار درک کنیم. گر چه به نظرم کمی کتاب طولانی بود گاها لحن ضعیفی در گفتار و رسوندن مطلب داشت، ولی از طرفی همین زبان ساده هم در نوع خودش جذاب بود و باعث میشد این طولانی بودن کتاب خسته کننده نشه من به کتاب نمره ۶ از ۱۰ میدم و پیشنهاد میکنم اگر روزی کتابی برای شنیدن نداشتید بیاید سراغ این کتاب، و البته که در نهایت پشیمون نمی شوید، اما شاید ان قدری که براش وقت بگذارید هم چیزی عایدتون نشه. متشکر از کتابراه
شهره آقاسیان
۱۴۰۳/۳/۱۱
کتاب صوتی بسیار روان و دلنشین و با گویندگی عالی... نکات بسیار مهمی را با داستانی زیبا بیان میکند. در حال زندگی کردن، اعتماد به نفس داشتن، راستگو بودن اما هر راستی را بیان نکردن، به موقع صحبت کردن، پذیرش تجربیات نسل‌های قبل، شکرگزار بودن، دیدن صفات خوب دیگران، تعهد کاری و دقیقا زندگی بر اساس کتاب قوانین موفقیت ناپلئون هیل. در حال زندگی کردن چشم انسان را به اطراف زندگی باز میکند و حتی در سخت‌ترین لحظات زندگی چیزی که به نفع ما است میتوان دید، همان چیزی که بین مردم به شانس تعریف میشود.
نگار فومن
۱۴۰۳/۲/۵
در کتاب خدمتکار گویندگی عالی بود. این کتاب در مورد یک دختر جوان که به سرپرستی مادربزرگش زندگی رو شروع کرده هست، که دایره ارتباطات اون خیلی محدود هست و در ۲۵ سالگی خدمتکار میشه، آدمی به ظاهر ساده لوح و رو راست هست در واقع میشه گفت شریک جرم هست. من حدس میزدم که خودش اون مرد پولدار رو کشته ولی آخر داستان جالب بود.... به اون شکل عاشق کار بودن رو تایید میکنم چون بجز کارش هیچ سرگرمی دیگه‌ای نداشت و در ضمن از بچگی با این کار انس پیدا کرده بوده. مولی یک بازیگر بود که همه رو فریب داد.
سپیده بایرامی
۱۴۰۳/۱/۱۸
کتاب قشنگیه، ارزش گوش دادن داره من طی خوندن کتاب متوجه این نشدم که شخصیت اصلی داستان یه فرد مبتلا به اوتیسم هست بعد خوندن کتاب و خوندن نظرات دوستان متوجه این موضوع شدم و همین شخصیت مولی رو برام جالب تر کرد چقدر قشنگ ویژگی افراد اوتیسم تو داستان آورده شده بود، صدای راوی داستان بی نظیر بود و همین گوش دادن به داستان دلپذیرتر میکرد، ولی اینکه کس دیگه‌ای تو دادگاه به عنوان قاتل از طرف مولی معرفی شد و دوست نداشتم خصوصا که تو طول داستان مولی بعنوان شخصیت راستگو و مبادی آداب و اخلاق معرفی شده بود.
مژگان س
۱۴۰۳/۱/۱۶
نکات آموزنده و جالبی داشت که میشوداز آن‌ها درس گرفت در قسمتی از آن می‌شنویم: حقیقت یک چیز ذهنی و وابسته به تصورات شخص است حقیقت من باشمایکی نیست چون همه ما زندگی را به یک شکل تجربه نمی‌کنیم. قدرتی درمن وجوددارد که هرگز از آن باخبر نبودم قدرت دستانم.... قدرتی نیز درقلب و ذهنم وجوددارد هرچه بیشتر زندگی کنی بیشتریادمیگیری آدم‌ها شبیه معماهایی هستند که هیچ وقت نمی‌تونی اونها رو حل کنی زندگی خودش یه راه برای حل مشکلات پیدا می‌کند همیشه آخر همه چیز خوب می‌شود اگر نشد بدان هنوز آخر آن نرسیده
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کتاب صوتی خدمتکار داستانی جذاب وشنیدنی دختری ساده درعین حال باسیاست کسی که با اندک کار اشتباه احساس گناه میکند و در هنگام کمک به دیگران از یک سری اتفاقات بنحو احسن استفاده میکند و حتی در دادگاه جوری موضوع را بیان می‌کند که فرد گناه کار اصلی محکوم شود دختری که نزد مادربزرگش در خانه‌ی اجاره‌ای بزرگ شده و از راهنمایی‌های مادربزرگش بهره‌ و منفعت می‌برد پایان داستان غافلگیر کننده بود از اجرای عالی و هنرمندانه سرکار خانم ناهید حجت پناه لذت بردم از دست اندرکاران کتابراه کمال تشکر دارم ممنون
نظری
۱۴۰۳/۲/۲۳
کتاب صوتی خدمتکار درباره‌ی خدمتکار مولی هست که دختری است که مادرش او را رها کرده و مادربزرگش او را بزرگ کرده است دختری بسیار ساده که همیشه فکر می‌کند مردم راست می‌گویند، پس با همه صادق است ولی در پایان کمی به خود می‌آید و با نگفتن بعضی از اتفاقاتی که برایش می‌افتد شانس به او رو می‌کند و او می‌تواند بی‌گناهی خود را ثابت کند. گویندگان هم خیلی قشنگ احساسات را به شنونده انتقال دادند.
باتشکر از کتابراه بابت کتاب‌های قشنگی که برای ما قرار می‌دهد.
Ehsan Azami pour
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
من معمولاً در مورد کتاب‌ها نقد نمی‌کنم، اما این کتاب به نوعی مرا به اینجا کشاند تا به دنیا بگویم که چه قدر شگفت انگیز و دلخراش است. من همیشه دوست دارم دنیا را با چشمان دیگران ببینم و این کتاب فقط در سطح دیگری است. داستان، شخصیت‌ها و توصیف شخصیت‌های هر یک شگفت انگیز بود. همچنین می‌خواهم برای نویسنده تحسین کنم که چگونه هر شخصیت را چنان عالی نوشته است که انگار خودش را در آن‌ها جا می‌دهد و طوری صحبت می‌کند که آن‌ها با رنگ‌های متفاوت و برای سفید نیز صحبت می‌کنند.
Rad
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
قبل از هر چیزی از کتابراه عزیز و خانم حجت پناه تشکر میکنم، صدایشان بسیار دلنشین بود و داستان رو به بهترین شکل ممکن روایت کردند. کتاب خدمتکار راجع به دختر ساده لوحی به اسم مولی‌ که درگیر یک پرونده قتل میشه. روند پیش رفتن داستان خیلی آرام و روانه، با جزئیات خیلی زیاد راجع به هرچیزی. که گاهی باعث میشد من با سرعت 2 برابر گوش بدهم. و یک جورهایی میشه گفت آن چنان چالش برانگیز نبود، یعنی یک جورهایی از اول میشد پیش بینی کرد آخرش چه اتفاقی میوفته، ولی در کل من که از گوش دادن بهش لذت بردم.
کتابخانه
۱۴۰۳/۴/۷
سلام، عرض ادب... از راوی داستان بسیار بسیار بسیار ممنونم... خیلی آرام و دلنشین بود ومن دوس داشتم برخلاف برخی خوانش‌ها که رو اعصاب هستن... داستان جالبی بود، لذت بردم... بخصوص که نویسنده تازه در انتهای ماجرا هیجانات تازه‌ای رو به داستان اضافه می‌کنه.... توصیفات ابتدایی از شخصیت اول داستان (مولی گری) به نظرم بر اساس برداشت‌هایی ست که دیگران از رفتار او دارند نه بر اساس شخصیت واقعیش... در حقیقت در انتهای داستان شخصیت واقعی مولی گری بر ملا میشود....
Ashraf Aaseyedbagher
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
کتاب نسبتا خوبی بود. با وجودی که در متن کتاب ذکر نشده ولی مشخص است که شخصیت اصلی داستان فرد سالمی نیست. با توجه به تجربه شخصی‌ام حدس می‌زنم دچار سندرم داون باشه چون اطرافیانش چهره و ظاهرش را دوست ندارند، بعضی از آدم هایی که به این سندرم دچارند به شدت به نظم و ترتیب وسواسی هستند همین طور که مالی حساس است. بعضی از قسمتهای داستان را خوب متوجه نشدم، مثلا علت جدا شدن نگهبان از مادربزرگ مالی گویش کتاب خوب بود ممنون از دست اندرکاران و کتابراه عزیز
فاطمه آفتابی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
این کتاب ایده ساده و جالبی داره، شخصیت پردازی‌اش عالیه، دختری که به شکل لج دراوری ابلهه و در جریان وقایع بدیهیات رو نمی‌فهمه، اما آدم نمیتونه دست از شنیدن کتاب دست برداره، تنها چیزی که آدم منتظره بشنوه پایان ساده لوحی یک آدم و روشن شدن حقیقته، و این ارزش کار رو می‌بره بالا چون معمایی در کار نیست، که آدم رو به ادامه شنیدن تشویق کنه اما هنر نویسنده نمیگذاره آدم دست از شنیدن برداره، چون دست گذاشته روی میل انسان برای روشن شدن حقیقت و بهتر شدن وضع شخصیت قصه.
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۳/۲/۱۹
داستان در مورد دختری جوان است که بشدت به انضباط و تمیزی وسواس داره و بسیار زودباور و ساده دل است و. خدمتکار یه هتل معروف هستش و با مادربزرگش زندگی می‌کنه. مادرش در کودکی اونو به مادربزرگش سپرده و رفته است. جملاتی که از مادربزرگ تو کتاب شنیده میشه جالب و آموزنده هست. برای دختر خدمتکار تو هتل مشکل بزرگی پیش میاد که داستان جنبه پلیسی جنایی هم به خودش میگیره و حضور دو دوست خوب به دختر در حل مشکل و تبرئه شدن بسیار کمک میکنه
وحید
۱۴۰۳/۱/۸
باسلام و احترام به خواندگان و کتابراه این کتاب از نظر گویندگی عالی بود ولی از نظر قلم نویسنده خیلی کار رو. پیچیده کرده بود و خیلی جاها تناقض بودو پرش‌های داستان بدون توضیحات کامل انجام میشدطوری که نه میشه کتاب رو معمایی و جنایی دونست و نه میشه کتاب رو آموزنده دونسن نه درامبخش نصیحت‌های مادربزرگ هم که چیز جدیدی نبود تو همه قصه‌های قدیمی کودکان هم هستبه نظر من قلم نویسنده تو این کتاب خیلی ضعیف بوده و خواننده رو نمیتونه جذب کنه
Mahya
۱۴۰۳/۱/۶
مولی واقعا مهربونه و این مهربونی‌ای که تو وجودش داره نمیتونه بدیِ آدم‌های اطرافش رو تشخیص بده و همه رو یکسان میبینه ولی خب معلومه که همیشه آدم‌های خوبی هم پیدا میشن که باور مولی رو خراب نکنن یه جاهایی از داستان حرصم میگرفت از ساده بودن مولی ولی بازم شخصیت جالبی داشت و کلمات و جملاتی که استفاده میکرد همزمان هم بامزه بود هم متشخصانه اگه برای شنیدن این کتاب تردید داری پیشنهاد میکنم حتما انجامش بده چون اوقات خوبی رو سپری میکنی
آنیسا معظمی
۱۴۰۲/۱۲/۱
روایت زندگی مولی، یک خدمتکار حرفه‌ای، توجه به جزئیات زندگی او، سختی‌های کار و دقت و ظرافت بی‌ نهایت او در کار و البته دردسرهایی که به خاطر بی‌تجربگی، سادگی و خوش‌بینی برایش اتفاق می‌افتد. نویسنده گاه به تکرار افتاده که بیشتر در قالب خاطرات مولی ظاهر می‌شود. صدای جذاب و گرم و دلنشین گوینده به‌ خصوص برای شخصیت مولی باعث شد که انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه داستان داشته باشم. در کل روایت تازه‌ای است که ارزش خواندن و شنیدن را دارد.
فاطمه میرزاعلیان
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
مطالعه این کتاب رو به کسانی توصیه میکنم که زیاد غرق داستان نمیشند و داستان رو فقط در حد داستان می بینند. از اشکالاتی که به کتاب وارد میدونم در بیان نکات اخلاقی، اجتماعی و روانشناسی حق و باطل آمیخته شده. در بیان سادگی شخص اول داستان هم اغراق شده تا جایی که برخی جاها بدیهیات رو هم متوجه نمیشه. در مورد صدا و خوانش گوینده هم با نظرات سایر کاربران موافقم و تکرار مکررات نمیکنم. برای سرگرمی رمان خوبیه. سربلند باشید.
Fariba
۱۴۰۳/۴/۸
هر چیزی اخرش خوبه اگه خوب نبود هنوز اخرش نرسیده
این کتاب صوتی در مورد دختری ساده و مهربون که کارهای روزه مره‌اش رو با ذوق تعریف میکنه اگر چه شغل اون خدمتکاریه اما جوری توصیفش میکنه ک دلت میخاد همون موقع بری کفشانو تمیز کنی یا...
این کتاب رو برای کسایی توصیه میکنم که خانه دار هستند و می‌تونن موقع تمیز کردن خونه گوش بدن علاوه بر اینک خونه رو خوب تمیز میکنن‌ی داستان معمایی هم گوش میدن که باعث میشه زمان زود بگذره
شراره
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کتاب داستانی ساده ولی جذاب داشت، شخصیت خدمتکار، خیلی متفاوت با مردم عادی بود. آدمی ساده و گاهی ساده لوح، اما به وقتش هوشیار با حافظه‌ای ستودنی! دختری که عاشق شغلش است و با تمام کم وکاستی هایش، باعلاقه و شوق سر کار می رود و وظایفش را به نحو احسن انجام میدهد. دختری که مادرش را به خاطر نمی‌آورد و تحت تربیت مادربزرگش بوده و از او درسهای بزرگی آموخته. داستان با صدای خانم حجت پناه، بسیار دلنشین شده بود، که همین جا ازشون تشکر میکنم.
زری سیماسلطان زاده
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کتاب خدمتکار با نثر بسیار روان و قابل درک برای مخاطب ترجمه شده، راوی متن کاملا مسلط به نثر کتاب، شنیدن داستان را بسیار دلنشین کرده،.. مفاهیم اخلاقی بسیار خوبی مثل صداقت، وجدان کاری و مسئولیت پذیری در قالب داستان آمده است.. اهمیت خانواده، احترام به مادر، روابط انسانی در محیط کار و جامعه و رفتارهای بهنجار اجتماعی در داستان به آن پرداخته شده است.. محتوای جنایی و معمایی کتاب خواننده را تاپایان با نویسنده همراه می‌کند..
علیرضاحبیبی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
سلام، از گوینده اثر بسیار متشکرم که با هنر خود، متن را ارزشمندتر کردند وداستان بسیار دلنشین تر شده. خود داستان جالب و دارای کشش خوبی است. ولی در پایان ماجرا نکته‌ای نظر من رو جلب کرد. مولی بسیار باهوش‌تر وعاقبت اندیش تر از ان چیزی بود که وانمود میکرد و از ان جایی که راوی خود مولی است، این دوگانگی مشکل نهایی داستان است. در کل از کلیه دست اندرکاران تهیه این کتاب تشکر میکنم و خسته نباشید می گویم. من لذت بردم
علی شیرزادی
۱۴۰۳/۷/۶
کتاب عالی و متفاوت. گوش کردن به کتاب لذتبخش ست. علاوه بر داستان قشنگ، صدای دلنشی گنوینده زیبایی کتاب را چند برابر کرده ست.
راوی داستان، مولی، دختری که دنیا را از دید خود می‌بیند. ساده و بی آلایش. نکته مثبت دیدن جزئیاتی ست که شاید خیلی عادی باشه. دقت و ظرافت مولی زندگی را برایش جذاب تر کرده ست.
ضعف داستان انتهای آن و ماجرای ازدواج مولی ست که بی مقدمه و بدون جزئیات برخلاف روند داستان بیان شده ست
Sin90
۱۴۰۳/۱/۲
به عنوان کسی که علاقه‌ای به رمان و داستان زندگی رمان گونه نداره راستش خیلی دوستش نداشتم چون کتابهای خودیاری رو ترجیح میدم.
اما در کل این کتاب کمی بیان طنز گونه داره و باعث میشه با دید بهتری به زندگی نگاه کنیم و متوجه بشیم قشنگی زندگی در گرو دیدگاه قشنگ ما به تمام نعماتی که به صورت عادی هر روز داریم هستش در کل کتاب دیدگاه خوبی بهتون میده که قشنگتر تر ببینیم، بو کنیم و بشنویم و از زندگی لذت ببریم!
امیر خوینی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کتاب خوبی بود فقط بعضا در برخی موارد کمی موضوع داستان ساده انگارانه بود مثلا این که خدمتکار می‌گوید فردی را دیده که بالش در دستش بوده و آن را نشناخته و پلیس هم به همین سادگی قبول می‌کند و... که به نوعی خدمتکار را بسیار باهوش و کارآگاه و قاضی را به نوعی ساده نشان می‌دهد و این که او ناگهان ارتقا مقام پیدا می‌کند و کمی با تم داستان همراه نیست و به نظر می‌رسد با هدف خوب تمام کردن داستان بوده است.
فائقه
۱۴۰۲/۱۱/۹
داستان در مورد دختر جوانی هست که خدمتکار هتل هست و کار نظافت اتاق هارو انجام میده و یکی از مسافران هتل فوت میکنه و داستان شروع میشه.... صدای راوی واقعا خوب رود میتونم بگم یکی از خوبترین‌ها بود وبسیار خوب هم کتاب رو براتون میخونه و زمان گوش کردن کتاب شش دانگ حواستون به کتاب و صداست و اصلا تمرکز شما به هم نمیخوره و پرت نمیشه که البته این هنر نویسنده کتاب مارجم کتاب وراوی کتاب هست موفق باشید
مرتضوی
۱۴۰۳/۴/۱۰
سلام این کتاب صوتی دید بسیار عالی و جذابی دارد که می‌تواند چشم دیگر شما و شاید طرز فکر دیگری برای شما باشد. (مخصوصا اگر مثل من عینکی هستید، باعث میشود حس کنید چهار تا چشم دیگر برای داستان به شما اضافه شده 😁😄😅) باحال نیست؟! بازم بستگی به سلیقه دارد؛ چون خیلی‌ها سیر نوشتن و اتفاقات داستان براشون دلنشین نباشه ولی اگر از حق نگذریم، گوینده بسیار عالی بود. 👍
tahere golnazari
۱۴۰۳/۳/۱۰
در کتاب خدمتکار با شاهکاری هنری مواجه نیستیم اما داستانی بسیار دوست داشتنی ساده و قابل لمس داره که شخصیت پردازیش خیلی خوب انجام شده و شخصیت اصلی کتاب دختری ساده و دلنشینه که با علاقه باهاش همراه شدم خندیدم و گاهی حتی هق هق گریه سر دادم. البته خوانش فوق‌العاده و لحن دلنشین گوینده هم به جذابیت کار کمک زیادی کرده بود و شاید اگر کتاب متنی رو می‌خوندم اینقد جذبش نمیشدم.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۳/۲/۲۲
به فاصله کوتاهی دوتا کتاب به نام خدمتکار خوندم که اولی بسیار ترسناک و دلهره آور بود و دومی شیرین و بانمک این کتاب با وجود اینکه بحث قتل در آن مطرح است اما به هیچ وجه یک داستان جنایی یا رمز آلود نیست، قصه یک دختر ساده و مهربون است و چالشهای زندگیش، جالبه که شخصیت مولی من رو یاد بوشوک سگ لوک خوش شانس می‌انداخت روایت داستان هم بسیار روان و دوست داشتنی بودممنونم
طیبه سعادتی
۱۴۰۳/۱/۹
کتابی در سطح نوجوانان است، دختر‌ی را به تصویر می‌کشه که با مادر بزرگش زندگی می‌کنه و با عشق حرفه خدمتکاری را انتخاب می‌کنه و با ذوق تمام کارش را در هتل به نحو احسن انجام میده، آموزه‌های کتاب در قالب سخنان مادر بزرگ از زبان این خدمتکار نوجوان و ساده بیان میشه، البته دختر ساده دردام یک باند خلافکار می‌افته ولی درنهایت داستان ختم بخیر میشه
روی هم رفته برای نوجوانان بد نیست
Taymaz Bahadori
۱۴۰۳/۱/۵
قبل از هر چیز تشکر میکنم از تیم گویندگان که با بیان شیوا و لحن دلنشینشون شنیدن کتاب رو لذت بخش تر کردند. مولی خدمتکار هر چند در اکثر زمان‌های کتاب اعصاب من رو به شخصه خورد میکرد با طرز تفکرش ولی این که از دیدگاه یک خدمتکار به زندگی نگاه کنیم باعث شد طرز نگاه جدیدی رو‌ تجربه کنم سخنان قصار مادربزرگ خیلی جالب بود. و در کل کتاب به نظرم ارزش یک بار گوش دادن رو داره.
Maedjabalameli
۱۴۰۳/۱/۳
به خاطر جدید بودنش خیلی جذب شدم مخصوصا حال و هوایی که داشت که از زبان خدمتکاری بود که خدمتکار شدن تقریبا انتخاب خودش بود، به نظرم خیلی خوب تفاوت و اختلافات اخلاقی هر فرد که ویژگی‌های اون فرد هست و ممکنه واسه یک سری آدما حتی جذاب هم باشه و صرفا نشان دهنده احمق بودن یا باهوش بودن فرد نیست را به خوبی تعریف کرد (از مهارت و تسلط خانم گوینده با صدای دلنشینشونم نگذریم
علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
نقد وارد به کتاب این هست که وقتی میخواستن رادنی را ‌گیر بندازند کلید سوییت یک خدمتکار دادند بهش که ان هم بره ان جا مواد جا ساز کنه که قتل و فروش مواد را بندازه گردن ان خدمتکار و بعد به پلیس زنگ زدن که بیاد خوب وقتی پلیس وارد هتل بشه رادنی بلا فاصله از سوییت میاد بیرون دیگه صبر نمیکنه که پلیس برسه به سوییت مورد نظر به نظر من نویسنده باید برای دستگیر کردن مجرم یک راه دیگه پیدا میکرد
نرگس نظری
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
داستانش خوب بود و درس داشت و البته کمی متفاوت بخاطر شخصیت اصلی داستان مولی گری،
اما یه چیزی که ذهن منو مشغول کرد و یکم قسمت جنایی داستان رو غیر قابل باورکرد این بود که چطور هتل به اون بزرگی و معروفی دوربین در راهروها نداشت که بفهمن کی به اتاق رفت و آمد کرده چون گوشی موبایل و امکانات امروزی در داستان وجود داشت،
در هر صورت ممنون از کتابراه برای رایگان گذاشتن
ناهید عباسی
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اول اینکه صدای گوینده و خوانش بسیار عالیه. به نظرم این کتاب می‌تونه هدیه ارزشمندی باشه برای دخترای نوجوان که بهتر بتونن با حقیقت آدم‌ها و زندگی آشنا شن. یه جاهایی به شدت شخصیت اصلی داستان اعصاب خورد کن میشه ولی تو فصل آخر متوجه میشی که اشتباه فکر میکردی. در نهایت کاش آدم‌های خوب و ساده به بچه هاشون یاد بدن آدمای بد هم وجود دارن. چون یه گوسفند همیشه از جانب گرگ هادر معرض خطره.
atefeh habibi
۱۴۰۳/۲/۳۰
وقتی دیدم قرعه این آخر هفته به نام این کتاب افتاده کلی ذوق زده شدم. مرسی از کتابراه عزیز
این کتاب در مورد خدمتکاریه که‌ای کیوی (EQ) پایینی داره، و نمیتونه منظور ادما رو از حرکات یا گفتارشون متوجه بشه. روند داستان خوب پیش میره. ادم میتونه متوجه افکار اشخاصی بشه که جز سابیدن و تمیز کردن کار دیگه‌ای رو مهم نمیدونن. و کسایی که زیادی قانون مند هستن.
R Sh
۱۴۰۳/۱/۹
خدمتکاری ساده و درستکار، با تجربه‌های اجتماعی محدود و درک بسیار پایین از باطن افراد که گرفتار ماجرایی جنایی شده و همین ویژگی‌ها از وی انسانی کم هوش در ماجرایی خطرناک ساخته که به طرز معجزه آسایی دوستان خوبی او را از اهتمام قتل نجات می‌دهند. خوانندگی خانم حجت پناه با خوانشی عالی و صدایی دلپذیر، شنونده را ترغیب به شنیدن کتاب تا انتها می‌کند.
Mobi
۱۴۰۳/۱/۵
توی این کتاب میتونید احساسات متفاوتی رو پیدا کند مثل، خیانت، و تعقیب‌و‌گریزی روانی و عشق و غیره و انتهای داستان رو اصلا نمی‌تونید حدس بزنید و کاملا بهت زده کتاب رو تموم میکنید و اصلا اصلا قضیه اونجوری که شروع میشه نیست و شخصیت اصلی که خدمتکاری توی خونه مجللی هست واقعا با اتفاقاتی که براش میفته و کارهایی که انجام میده شما رو شگفت زده می‌کنه
ساناز امینیان
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
سلام به تیم خوب کتابراه و با تشکر از راوی داستان واقعا صدای گیرا و مناسب شخصیت‌ها مخصوصا شخصیت اصلی (مولی) داشتن. داستان جالب بود و در انتها غافلگیر کننده. با این که پرداختن به جزییات بسیار زیاد بود اما واقعا در ذهن خواننده تصویر سازی میکرد امیدوارم روی عزت نفس بچه هامون آن قدر کار کنیم که برای محبت و جلب توجه و مهربانی به هر کسی اعتماد کنند
مجتبی شیخ محمدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
درود.
کتاب جذابی بود و تلاش شده بود از زبان شخص مادر بزرگ آموزهایی داشته باشه اما اتفاقات داستان بسیار قابل پیش بینی بود. بسیار خوبه که نویسنده کتاب خارجی است وگرنه باور چنین پیش آمدی در ایران حتی خیالی هم نا ممکنه... ‌
و در آخر باید عرض کنم گویندگی این اثر بسیار قدرتمند است، به اندازه‌ای که شخصیتها رو به راستی میشه تصور کرد.
ممنون از کتابراه.
سمانه ایزانلو
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مطالب کتاب به سادگی گویا و روان بود و در مورد فردی نوشته شده بود که با این که یک خدمت کار ساده و وسواسی بود ولی این فرد برای خود و جایگاه و کارش احترام زیادی قائل هست من در این کتاب خیلی واضح درک کردم که انسان‌ها با وجود شباهت فراوان هر کدام زندگی و احساسات متفاوتی دارند و هر کس زندگی و جهان را متفاوت با دیگری می‌بیند و این برای من خیلی جالب بود
<< 1 2 3 4 5 6 7 >>