نقد، بررسی و نظرات کتاب شرم - مکنا گودمن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Elham Masomi
۱۴۰۲/۱/۱۵
در ذهنم نتونستم ارتباطی بین نام کتاب و محتوای رمان پیدا کنم. در کل رمان خوبی بود و بعنوان مادر دو فرزند بارها حسش رو تجربه کردم. و مثل خیلی از سفرها بعلت فرار از شرایط سخت این سفر هم عمری نداشت و واقعی نبود. چه زیبا جایی که زن حاضر نمی‌شد کتاب داستانش رو تموم کنه و حتی با شوهرش بخاطر این موضوع بحثش شد در حالیکه حاضر بود فرسنگها از خونه دور بشه تا پرستار بچه بشه... این لجبازی کودکانه، این هدر رفتن استعدادهامون، این بزرگ شدن بچه‌ها و دیگه به ما نیازی نداشتن رو من روزی چندین بار زندگی می‌کنم.
Parisa Barzegari
۱۴۰۲/۲/۱۱
من ارتباط برقرار نکردم داستان در یک صفحه A5 جمع میشد ولی کلی طولش داده بودن. برخلاف دفاعیه نویسنده این اثر کاملا اتوبیوگرافی بود. و فکر میکنم خوده نویسنده‌ام این کتابو نخونده بود چرا که نگارش کاملا جدا از هم بود و هیچ انسجام درونی نداشت. چرا که این اثر هیچ ربطی نه یونگ داشت نه به اسمی که براش گذاشته بودن. حیف وقتم
الهه صادقی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
وقتی این کتابو میخوندم خیلی جالب بود برام که بعنوان مادر دو کودک بارها حس‌های این خانم رو بخصوص در دوران کرونا تجربه کردم. کتاب خیلی جالبی بود اینکه آنچه بعنوان یک زن، مادر، پرورش دهنده انجام میدی را دستکم نگیری. بخشی که غرق در زندگی فضای مجازی خانمی شده بود و آخر متوجه شد که سرابی بیش نبود هم خوب بود.