معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی: غلبه بر مقاومتی که در کمین ایدههای جدید است
برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.
معرفی خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی: غلبه بر مقاومتی که در کمین ایدههای جدید است
خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی نوشتهی دیوید شانتال و لورن نوردگرن که از جمله عناوین پرفروش وال استریت ژورنال نیز بوده، این ایده را مطرح میکند که افراد برای اینکه شرایط را تغییر دهند و ایدههای تازهی خود را به مرحلهی عملی شدن نزدیک کنند، باید به چه عواملی توجه کنند و چه پیشنیازی را فراهم کنند. این کتاب به متخصصان در حوزههای مختلف شغلی بهخصوص بخش بازاریابی این امکان را میدهد تا در مسیر نوآوری و ارائهی ایدههای جدید، موفقتر عمل کنند و افراد تصمیمگیرنده را بهتر متقاعد نمایند.
دربارهی خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی
بسیاری از مشاغل هستند که حیاتشان به ارائهی ایدههای تازه متکی است. کسانی همچون بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا از هر نوع، و همچنین افراد مشغول در بخش تحقیق و توسعه، نیاز دارند تا همواره خلاقیتشان را به کار بگیرند و ایدههایی نو بیایند که کسبوکار را به مرحلهی دیگری از موفقیت برساند. شاید همیشه این ایدهها خوب و کارآمد نباشند و نتیجهی مدنظر را نیز حاصل نکنند. این همان چیزی است که اغلب کارفرماها را وادار میکند تا در رابطه با پذیرفتن و آزمودن این ایدهها محتاطتر عمل کنند و اغلب در پاسخ به ایدههای مطرح شده، نه بگویند؛ امری که از سوی پدیدآورندگان آن ایدهی تازه، بسیار تلخ و طاقتفرساست.
حال اگر شما صاحب یکی از همین ایدههای نو باشید و برای رسیدن به آن و ساخت و پرداختش، زمان و انرژی بسیاری گذاشته باشید، قطعاً از رد شدن آن احساس خوبی نخواهید داشت. شما در جایگاه پردازندهی آن ایده، میدانید که چه پتانسیلی دارد و در صورت اجرای صحیحش، چه پیشرفتی حاصل میشود. برای همین نیز دیوید شانتال (David Schonthal) و لورن نوردگرن (Loran Nordgren) در خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی (The Human Element: Overcoming the Resistance That Awaits New Ideas) تلاش کردهاند تا راه و روشهایی را به شما بیاموزند که با اتکا به آنها، به نحوی ایدهتان را ارائه دهید که احتمال رد شدن کاهش پیدا کند.
خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی؛ اثری دربارهی روانشناسی تصمیمگیری
دیوید شانتال و لورن نوردگرن در خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی توضیح میدهند که اغلب افراد برای اینکه در نگاه تصمیمگیرندگان مقبول واقع شوند، تلاش میکنند تا ایدهشان را جذابتر جلوه بدهند. این همان عاملی است که در این کتاب روانشناسی، از آن با عنوان «سوخت» یاد میشود. سوخت هر عاملی است که بر جذابیت یک ایده بیفزاید و میل به تغییر را در مخاطب بیدار کند. سوخت شامل ویژگیها، مزیتها، مشوقهای مالی، تخفیفها و روشهای تبلیغاتی است. اما چیزی که در نهایت میتواند نظر منفی تصمیمگیرندگان را به نظر مثبت تبدیل کند، نه ویژگیهای مثبت، که برداشتن موانع تغییر است.

در خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی میشنویم که افراد برای نپذیرفتن یک ایده، اغلب دلایلی دارند که به ترسها و ناتوانیهایشان متصل است. برای اینکه بتوانید نظر مثبت آنها را جلب کنید، باید این ترسها و موانع را پیشبینی کنید و تمرکزتان را بر رفع آنها بگذارید. یک ایده هرچقدر هم جذاب به نظر برسد، اگر عملی شدنش در هالهای از ابهام باشد، نمیتواند شانسی برای پذیرفته شدن پیدا کند. توجه بر این اصل همان موردی است که در نهایت باعث اقناع تصمیمگیرندگان میشود.
خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی کاری از نشر صوتی رهآورد مدیریت است. این کتاب را با ترجمهی سعید یاراحمدی و روایت فریاد موسویان در اختیار دارید.
نکوداشتهای کتاب عنصر انسانی
- مطالعهای جذاب دربارهی آنچه برای گشودن ذهن دیگران لازم است. یک روانشناس برجسته و یک کارآفرین خبره با همکاری یکدیگر تلاش میکنند تا علم و فنون متقاعدسازی را از رمز و راز خارج کرده و نشان دهند چگونه میتوان افراد را به تغییر وضعیت موجود ترغیب کرد. اگر تا به حال از رد شدن ایدهای نوآورانه یا مقاومت در برابر یک تغییر سازنده ناامید شدهاید، این کتاب دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز دارید. (آدام گرانت)
- چرا مشتریان با وجود اینکه میدانند یک محصول یا خدمت جدید میتواند زندگی یا کسبوکارشان را بهطور چشمگیری بهتر کند، باز هم در پذیرش و استفاده از آن مقاومت نشان میدهند؟ کتاب عنصر انسانی پاسخ این پرسش را میدهد. این اثر توضیح میدهد که چهار نیروی اصلی در برابر نوآوری مقاومت میکنند و مانع از پذیرش تغییر میشوند. نویسندگان کتاب، دیوید شانتال و لورن نوردگرن، با نگاهی روانشناختی و کاربردی، ابزارها و اطلاعاتی را در اختیار کارآفرینان قرار میدهند تا بتوانند این موانع را شناسایی کرده و بر آنها غلبه کنند. اگر بهدنبال راهی برای تسریع پذیرش نوآوریهای تحولآفرین هستید، این کتاب یک منبع ضروری برای مطالعهی شماست. (استیو بلنک)
- پذیرفته شدن محصولات و خدمات شما، کلید موفقیت در نوآوری است. اجازه دهید تا این کتاب راهنمایتان باشد. (الکساندر استروالدر)
خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی برای شما مناسب است اگر
- میخواهید به آدم تأثیرگذارتر و بانفوذتری بدل شوید.
- مایلید تا روانشناسی اقناع و راههای متقاعدسازی دیگران را یاد بگیرید.
- مشتاقید بستر عملی شدن یک ایدهی خلاقانه را فراهم آورید.
در بخشی از خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی: غلبه بر مقاومتی که در کمین ایدههای جدید است میشنویم
اینرسی: چنگ انداختن به امور آشنا
آدمها معمولاً به پذیرش ایدهها و امکانهای جدید راغب نیستند. حتی اگر مزایای واضح و انکارناپذیر داشته باشد. علت این است که ذهن انسان ثبات را به تغییر ترجیح میدهد. روانشناسان این پدیده را سوگیری تغییرگریزی مینامند و محققان بازاریابی به آن اثر آشنایی میگویند. در اینجا ما با عنوان اینرسی از آن یاد میکنیم. اینرسی گویای این است که ذهن انسان چیزهای آشنا را به چیزهای ناآشنا برتری میدهد. برای نوآوران اینرسی اصطکاکی همیشگی است؛ زیرا ایده جدید از مردم میخواهد ناشناختهها را بپذیرند. تصور کنید کشتیتان غرق شده و از جزیرهای متروک سر درآوردهاید. در چنین موقعیتی فکر و ذکرتان بقاست. همانطور که در جزیره به دنبال غذا میگردید، دو نوع درخت میوه را که به وفور یافت میشود پیدا میکنید. یکی درخت موز است که میوههایش از موزهایی که از میوهفروشی میخرید کوچکتر است ولی میتوان گفت که موز است. میوهی دیگر چیزی است که تاکنون ندیدهاید. پوست نارنجی دارد و پر از سیخک است. وقتی آن را برش میدهید با مغز میوهای سبزرنگ مواجه میشوید با هستههای زرد. بافت مرطوب و لزجی دارد که بوی خیار میدهد. کدام میوه را میخورید؟ کسی که دنبال بقا باشد معلوم است کدام را انتخاب میکند.
فهرست مطالب کتاب صوتی
مشخصات کتاب صوتی
| نام کتاب | خلاصه کتاب صوتی عنصر انسانی: غلبه بر مقاومتی که در کمین ایدههای جدید است |
| نویسنده | دیوید شانتال، لورن نوردگرن |
| مترجم | سعید یاراحمدی |
| راوی | فریاد موسویان |
| ناشر صوتی | ماهنامه ره آورد مدیریت |
| سال انتشار | ۱۴۰۴ |
| فرمت کتاب | MP3 |
| مدت | ۲ ساعت و ۳۸ دقیقه |
| زبان | فارسی |
| موضوع کتاب | کتابهای صوتی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتابهای صوتی خلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت |






















