نظر بهروز ملکی برای کتاب هنر معلمی: ۱۲۰ راهکار مهم در تدریس و کلاسداری

هنر معلمی: ۱۲۰ راهکار مهم در تدریس و کلاسداری
بهروز ملکی
۱۳۹۹/۰۶/۰۸
82
متاسفانه ظعف کتابهای کلی وار اینچنینی اینه که به دسته بندیهای سیستمهای مختلف آموزشی با تمام زیرشاخهها و رده بتدیهای مختلف توجه نمیکنه. به عنوان مثال نویسنده کتاب تمام 120 قوانین رو بدون در نظر گرفتن مقاطع تحصیلی (ابتدایی و متوسطه اول و دوم) در کتاب مطرح کرده و همین خطای استراتژیک تمام اعتبار کتاب رو از اساس ساقط میکنه و حتی برای ایالتی که خود نویسنده تدریس میکنه فاقد کارایی لازمه چه برسه به کشورای دیگه. مهمترین مسئلهای که ما به عنوان مدرس باید بهش توجه داشته باشیم اینه که نباید برای تدریس و آموزش اصول عام و مطلق در نظر بگیریم و فکر کنیم که با خوندن تمام کتابهای روان شناسی و علوم تربیتی و غیره میتونیم مدرس خوبی باشیم. البته که خوندن این کتابها خالی از لطف نیست چونکه بالاخره اگه بنده این کتاب رو نمیخوندم نظرمو به اشتراک نمیزاشتم. فراموش نکنیم که یکی از عوامل بی رغبتی دانش آموزان نسبت به کل فرایند آموزش همین پیاده سازی اصول عام و مطلق آموزشی بدون در نظر گرفتن متغیرها و فاکتورای خرد و کلان.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.