همیشه تغییر در یک چیز باعث موفقیت نیست. چه بسا همین راهی که قرار داده شده همین سرفصلی که نوشته شده بعد از شکست سرفصلهای قبلی به دست آمده است. پس بهتر است این دستاورد و نکات مثبتی که در این کتاب آمده است را برای تقویت و همکاری با روشهای قبل و رفع ایرادات استفاده کنیم و بدعت جدید نداریم که همه چیز تا الان بد بوده و باید کنار رود و جدید شود. نه این طور نیست و ما باید همکاری کنیم ادامه دهیم تا به قله و نتیجه برسیم
بخشی از آموزش همین است که خود دانش آموز اینها را بفهمد و تفکر کردن را یاد بگیرد همیشه نباید همه چیز آماده گفته شود.
خیلی سال هست که ما اینها را میدانیم که دانشگاه و مدرسه و... راه نجات زندگی فرد نبودهاند. خب اما اشکالی با اصل وجود اینها وجود ندارد و بهتر است کمک کنیم به ارتقا. نه بکوبانیم از نو بیاریم بالا. خودبین نباشیم. در اجتماع باشیم. به قبلی هایشان کمک کنیم تقویت شوند ایرادات رفع شود. موفقیت فردی ارزش پایین تری تا موفقیت جمعی دارد. نکته اصلی حرف من این است که مدرسه برای کمک به رشد فرد است نه آن بینهایتی که جامعه و فضای بیرون از مدرسه انتظار دارد. نه. تعریف اشتباه بود. که مدرسه بد است فلان است... نه. هیچی کامل نیست و این همان دید کمال گرایی به مدرسه میباشد. مدرسه در هر سطح خودش و معلم در سطح خودش دارد تلاش میکند و باید حمایت و تلاش صورت بگیرد و ارتقا یابد نه نقد شود. نقد کننده به فکر خود است.
بخشی از آموزش همین است که خود دانش آموز اینها را بفهمد و تفکر کردن را یاد بگیرد همیشه نباید همه چیز آماده گفته شود.
خیلی سال هست که ما اینها را میدانیم که دانشگاه و مدرسه و... راه نجات زندگی فرد نبودهاند. خب اما اشکالی با اصل وجود اینها وجود ندارد و بهتر است کمک کنیم به ارتقا. نه بکوبانیم از نو بیاریم بالا. خودبین نباشیم. در اجتماع باشیم. به قبلی هایشان کمک کنیم تقویت شوند ایرادات رفع شود. موفقیت فردی ارزش پایین تری تا موفقیت جمعی دارد. نکته اصلی حرف من این است که مدرسه برای کمک به رشد فرد است نه آن بینهایتی که جامعه و فضای بیرون از مدرسه انتظار دارد. نه. تعریف اشتباه بود. که مدرسه بد است فلان است... نه. هیچی کامل نیست و این همان دید کمال گرایی به مدرسه میباشد. مدرسه در هر سطح خودش و معلم در سطح خودش دارد تلاش میکند و باید حمایت و تلاش صورت بگیرد و ارتقا یابد نه نقد شود. نقد کننده به فکر خود است.