تجارت جنگ است نوشتهی ال ریس، با دیدی نظامی به دنیای کسبوکار نگاه میکند و رقابت را مثل نبردی دائمی میان برندها تصویر میکند. نویسنده چهار نوع جنگ—دفاعی، تهاجمی، جناحی و چریکی—را به عنوان الگوهای استراتژیک معرفی میکند و با مثالهایی از برندهای معروف، آنها را توضیح میدهد. سبک نوشتار ساده و کاربردی است، و برای مدیران یا کارآفرینانی که در بازار رقابتی هستند، میتواند بسیار انگیزشی باشد.
با این حال، کتاب دیدگاه یکسویهای دارد. همهچیز را جنگ میبیند و همکاری یا نوآوری مشترک را نادیده میگیرد. همچنین برخی از مثالها قدیمیاند و ممکن است برای خوانندهی امروزی تازگی نداشته باشند. با وجود این، کتاب برای ساخت ذهنیتی استراتژیک در برابر رقبا مفید است و بهویژه برای کسانی که تازه وارد دنیای رقابت تجاری شدهاند، با اینحال ارزش خواندن دارد.
با این حال، کتاب دیدگاه یکسویهای دارد. همهچیز را جنگ میبیند و همکاری یا نوآوری مشترک را نادیده میگیرد. همچنین برخی از مثالها قدیمیاند و ممکن است برای خوانندهی امروزی تازگی نداشته باشند. با وجود این، کتاب برای ساخت ذهنیتی استراتژیک در برابر رقبا مفید است و بهویژه برای کسانی که تازه وارد دنیای رقابت تجاری شدهاند، با اینحال ارزش خواندن دارد.