نظر جمشید بهمنی برای کتاب جاده ابریشم مجازی: استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

جاده ابریشم مجازی: استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
مرتضی لطف الهی
۹ رای
جمشید بهمنی
۱۴۰۲/۰۲/۲۴
این کتاب از لحاظ محتوای علمی نه تنها ضعیف، بلکه در بعضی از موارد غلط هست. فکر میکنم دلیل این موضوع این باشه که نویسنده بجای خوندن مقالات رفرنس به خوندن وبسایت‌های داخلی و خارجی پرداخته و برداشتش (و در بعضی‌ جاهای کتاب ترجمه سطح متوسط) رو نوشته. اگر بخوام از اشتباهات علمی کتاب بگم میتونم به این اشاره کنم که نویسنده متوجه نبوده که سئو خودش از استراتژی‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ محسوب میشه و در مقایسه با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بعنوان دو متغیر مستقل درنظر گرفته می‌شند؛ بعبارتی این بیان غلطه که سئو از استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هست. یا در فصل ششم میبینم که نویسنده به قصد صحبت از متدهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مواردی رو اورده که در اصل این بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است که کانال و ابزار اون مفاهیم محسوب میشه، مثل تبلیغات (یکی از چهار پی اصلی بازاریابی!!!) یا crm. اینها تازه دومورد از اشتباهات علمی کتاب بود! و اگر دقت و وسواس بیشتری بخرج داده بشه باید حداقل دوبرابر حجم این کتاب از اشتباهاتش و اون‌ها رو اصلاح کرد. خلاصه، خوندن این کتاب رو توصیه نمیکنم، به ویژه به کسانی که مطالعه قبلی در این حوزه نداشتند؛ چون این کتاب باعث میشه پیش فرض‌های غلط در ذهنتون شکل بگیره و حتی از اون آگاه هم نشید. بجاش کتاب‌های رفرنس و ترجمه شده دیجیتال استراتژی رو توصیه میکنم، و یا کتب اساتید دانشگاه‌های برتر کشور مثل کتاب دکتر اسفیدانی در همین کتاب راه. اون‌ها حداقل به مفاهیم ابتدایی مسلط‌اند و برای نوشتن کتاب‌هاشون از مقالات علمی چاپ شده در جورنال‌های معتبر و برتر مدیریتی دنیا بهره بردند.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.
👋 سوالی دارید؟