اوایل داستان کمی ملال اور است. خواننده احساس میکند که داستان موضوع جذابی ندارد و سوژه درخور نام نویسنده در آن یافت نمیگردد.
بهمین خاطر خستگی ویاس بر خواننده چیره میگردد.
اما از جایی که شخص اول داستان (معلم) وارد خانه زن میشود و زن از داستان عشقش به استاد ماکان سخن میگوید و خطری که برای معشوقش بجان میخرد، داستان جالب میگردد و خواننده مزد شکیباییش را دریافت میکند.
البته ناگفته نماند که این سبک ادبی و نوگرایی در داستان نویسی و رمان در ادبیات فارسی در آن زمان کمتر طرفدار داشت و بزرگ علوی و محمد علی جمالزاده و صد البته صادق هدایت از بزرگان سبک نو داستان نویسی در آن زمان بودند.
بهر حال از نظر من داستان گیله مرد ازین نویسنده شهیر برای شروع مناسبتر و گیراتر میباشد و توصیه میشود ابتدا با گیله مرد اثار بزرگ علوی را اغاز نماییم
در پایان از صدای جذاب و گیرا و رسای آرمان سلطانزاده هم نباید غافل شد که یکی از راویان بی بدیل این روزهاست.
بهمین خاطر خستگی ویاس بر خواننده چیره میگردد.
اما از جایی که شخص اول داستان (معلم) وارد خانه زن میشود و زن از داستان عشقش به استاد ماکان سخن میگوید و خطری که برای معشوقش بجان میخرد، داستان جالب میگردد و خواننده مزد شکیباییش را دریافت میکند.
البته ناگفته نماند که این سبک ادبی و نوگرایی در داستان نویسی و رمان در ادبیات فارسی در آن زمان کمتر طرفدار داشت و بزرگ علوی و محمد علی جمالزاده و صد البته صادق هدایت از بزرگان سبک نو داستان نویسی در آن زمان بودند.
بهر حال از نظر من داستان گیله مرد ازین نویسنده شهیر برای شروع مناسبتر و گیراتر میباشد و توصیه میشود ابتدا با گیله مرد اثار بزرگ علوی را اغاز نماییم
در پایان از صدای جذاب و گیرا و رسای آرمان سلطانزاده هم نباید غافل شد که یکی از راویان بی بدیل این روزهاست.