چند نکته که در بخش مربوط به موسسه فارابی باید حتما اصلاح شود با توجه به تکستهای موثقی که در این زمینه وجود داره و مطالعه شخصی بنده اینها به قرار زیر هستند: ۱) شما نوشته اید که این سازمان تا سال ۱۳۸۶ توانسته بیش از هزار اثر سینمایی در جشنوارههای بین المللی مثل (کن) شرکت دهد فارغ از اینکه کل آثار تولید شده در سینما توسط نهادهای دولتی و خصوصی در سال ۸۶ هر سال تنها چهل و هفت فیلم بوده که در سالهای دفاع مقدس تعداد فیلمهای تولیدی بشدت کاهش پیدا میکند و به سالی ۸الی ۱۲ فیلم میرسد این را هم باید اضافه کرد که در اوایل انقلاب یعنی تا سال ۵۹ اصلا سینماها ویران شدند و حق پخش فیلم فارسیها کلا ممنوع اعلام شد. دوما اینکه شما کارگردانان مطرحی مثل اصغر فرهادی برای جدایی نادر از سیمین و جعفر پناهی برای تاکسی را ذیل سازمان فارابی مطرح کرده اید و به بیان خویش اوج حضور فرهنگی این موسسه در صحنه بین المللی دانسته آید اما باید خدمتتان عارض شوم که هیچ کدام از دو فیلم و کارگردان نام برده شده هیچ ربطی به موسسه فارابی نداشتهاند و تنها سرمایه لازمه برای ساخت فیلم را از طریق سرمایه گذارهای خصوصی و یا در مورد جدایی (بانک پاسارگارد) کسب کردهاند. در صورت خواست ارائه مدرک کتبی میتوانم در اختیارتان بگذارم.
۱) شما نوشته اید که این سازمان تا سال ۱۳۸۶ توانسته بیش از هزار اثر سینمایی در جشنوارههای بین المللی مثل (کن) شرکت دهد فارغ از اینکه کل آثار تولید شده در سینما توسط نهادهای دولتی و خصوصی در سال ۸۶ هر سال تنها چهل و هفت فیلم بوده که در سالهای دفاع مقدس تعداد فیلمهای تولیدی بشدت کاهش پیدا میکند و به سالی ۸الی ۱۲ فیلم میرسد این را هم باید اضافه کرد که در اوایل انقلاب یعنی تا سال ۵۹ اصلا سینماها ویران شدند و حق پخش فیلم فارسیها کلا ممنوع اعلام شد.
دوما اینکه شما کارگردانان مطرحی مثل اصغر فرهادی برای جدایی نادر از سیمین و جعفر پناهی برای تاکسی را ذیل سازمان فارابی مطرح کرده اید و به بیان خویش اوج حضور فرهنگی این موسسه در صحنه بین المللی دانسته آید اما باید خدمتتان عارض شوم که هیچ کدام از دو فیلم و کارگردان نام برده شده هیچ ربطی به موسسه فارابی نداشتهاند و تنها سرمایه لازمه برای ساخت فیلم را از طریق سرمایه گذارهای خصوصی و یا در مورد جدایی (بانک پاسارگارد) کسب کردهاند.
در صورت خواست ارائه مدرک کتبی میتوانم در اختیارتان بگذارم.