امیدوارم جامعه تجاری با بازیهای بینهایت خود، کل بشریت را نجات دهد و برای سود حداکثری سیاره زمین نابود نگردد. پیام اصلی این کتاب این است که دست از تفکر کوتاه مدت برداریم و به جای آن تفکر بلند مدت را جایگزین کنیم. (تقابل بازیهای بینهایت و بازیهای محدود)
«با یافتن چراییتان، شروع کنید.»
سایمون سینک در این کتاب در مورد تاثیر منفی «ارزش سهامداران» که توسط میلتون فریدمن ابداع شده است صحبت میکند و مفهوم «محو شدن اخلاقی» را معرفی مینماید و بیان میکند که این چنین مسابقهها که صرفا برای برنده شدن یا رسیدن به نتایج کوتاه مدت است چه اثرات و عواقبی را به همراه خواهد داشت. داستانهای سایمون سینک یادآور داستانهای علوم اخلاقی است که بارها و بارها در کودکی برایمان تعریف کردهاند ولی فراموش کردهایم. تاکید نویسنده بر اخلاق حرفهای است. حرص و طمع فوری انسانها در حال رشد است و هر روز بیشتر از دیروز خواهد شد. نکته این است که اگر فقط روی نتایج کوتاه مدت تمرکز کنید، در دراز مدت ضرر خواهید کرد. زندگی و تجارت یک بازی بینهایت است. در یک بازی بینهایت نمیتوان برندهای داشت. غیر ممکن است که بهترین باشی، فقط میتوانی برای بهتر شدن مداوم، تلاش کنی. این کتاب دیدگاهتان را از نگاه کردن به رقبا به عنوان کسی که میتواند شما را شکست دهد، به نگاه کردن به آنها به عنوان رقیبی که به شما کمک میکنند چشماندازتان را ارائه دهید و رشد کنید، تغییر میدهد. از این منظر شما هرگز نمیتوانید به پایان برسید. کسب و کارهایی که از این دیدگاه استقبال میکنند، در برابر اختلالات بازار انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان میدهند و با هر تغییر پیشرفت خواهند کرد. این کتاب را به همه پیشنهاد میکنم.
«با یافتن چراییتان، شروع کنید.»
سایمون سینک در این کتاب در مورد تاثیر منفی «ارزش سهامداران» که توسط میلتون فریدمن ابداع شده است صحبت میکند و مفهوم «محو شدن اخلاقی» را معرفی مینماید و بیان میکند که این چنین مسابقهها که صرفا برای برنده شدن یا رسیدن به نتایج کوتاه مدت است چه اثرات و عواقبی را به همراه خواهد داشت. داستانهای سایمون سینک یادآور داستانهای علوم اخلاقی است که بارها و بارها در کودکی برایمان تعریف کردهاند ولی فراموش کردهایم. تاکید نویسنده بر اخلاق حرفهای است. حرص و طمع فوری انسانها در حال رشد است و هر روز بیشتر از دیروز خواهد شد. نکته این است که اگر فقط روی نتایج کوتاه مدت تمرکز کنید، در دراز مدت ضرر خواهید کرد. زندگی و تجارت یک بازی بینهایت است. در یک بازی بینهایت نمیتوان برندهای داشت. غیر ممکن است که بهترین باشی، فقط میتوانی برای بهتر شدن مداوم، تلاش کنی. این کتاب دیدگاهتان را از نگاه کردن به رقبا به عنوان کسی که میتواند شما را شکست دهد، به نگاه کردن به آنها به عنوان رقیبی که به شما کمک میکنند چشماندازتان را ارائه دهید و رشد کنید، تغییر میدهد. از این منظر شما هرگز نمیتوانید به پایان برسید. کسب و کارهایی که از این دیدگاه استقبال میکنند، در برابر اختلالات بازار انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان میدهند و با هر تغییر پیشرفت خواهند کرد. این کتاب را به همه پیشنهاد میکنم.